شبکه اینترنت و مزایای آن

شبکه اینترنت و مزایای آن

اینترنت، شبکهٔ شبکه‌ها است که از میلیون‌ها شبکه خصوصی، عمومی، دانشگاهی، تجاری و دولتی در اندازه‌های محلی و کوچک تا جهانی و بسیار بزرگ تشکیل شده‌است که با آرایه وسیعی از فناوری‌های الکترونیکی و نوری به هم متصل شده‌اند.

شبکه های کامپیوتری و تقسیم بندی آنها از نظر وسعت

شبکه های کامپیوتری و تقسیم بندی آنها از نظر وسعت

شبکه‌های کامپیوتری مجموعه‌ای از کامپیوترهای مستقل متصل به یکدیگرند که با یکدیگر ارتباط داشته و تبادل داده می‌کنند، مستقل بودن کامپیوترها یعنی هر کدام دارای واحدهای کنترلی و پردازشی مجزا بوده و بود و نبود یکی بر دیگری تأثیرگذار نیست و متصل بودن کامپیوترها یعنی از طریق یک رسانه فیزیکی به هم وصل می‌باشند.

انواع ویروس های کامپیوتری

انواع ویروس های کامپیوتری

ارائه یک تقسیم‌بندی دقیق از ویروس‌ها کار مشکلی است و می‌توان ویروس‌ها را به روش‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرد، این روش‌ها می‌تواند بر اساس میزبان ویروس، سیستم‌عاملی که ویروس می‌تواند در آن فعالیت کند، روش آلوده‌سازی فایل و … باشد.

تعریف ویروس های کامپیوتری و تاریخچه آن

تعریف ویروس های کامپیوتری و تاریخچه آن

ویروس، یک نوع از بدافزار است که در اغلب مواقع بدون اطلاع کاربر اجرا شده و تلاش می‌کند خودش را در یک کد اجرایی دیگر کپی کند، وقتی موفق به انجام این کار شد، کد جدید، آلوده نامیده می‌شود.

انواع کامپیوترها براساس اندازه و قدرت

انواع کامپیوترها براساس اندازه و قدرت

کارخانه ای که محصول اطلاعات را تولید می نماید دارای سه عضو سخت افزار, نرم افزار و مغز افزار می باشد که فناوری اطلاعات یا Information Technology نامیده شده و بطور مختصر IT گفته می شود.

معرفی نرم افزار و انواع آن

معرفی نرم افزار و انواع آن

نرم افزار وجه غیر قابل لمس به کارگیری کامپیوتر می باشد، نرم‌افزار رایانه یا نرم‌افزار بخشی از رایانه است که دربرگیرنده داده‌ها یا دستورهای کامپیوتر است، در دانش رایانه و مهندسی نرم‌افزار تمام اطلاعات فراوری شده بوسیله سیستم کامپیوتر، برنامه‌ها و داده‌ها را نرم‌افزار می‌نامند.

معرفی سخت افزار و تجهیزات فیزیکی کامپیوتر

معرفی سخت افزار و تجهیزات فیزیکی کامپیوتر

سخت افزار عبارتست از تجهیزات فیزیکی که سیستم کامپیوتری را تشکیل میدهند از جمله نمایشگر (مونیتور)، چاپگر، صفحه کلید، کابلها و غیره، سخت افزار به همراه نرم افزار برای انجام وظایف بر روی کامپیوتر کار میکند.

تعریف کامپیوتر و تاریخچه آن

تعریف کامپیوتر و تاریخچه آن

کامپیوتر سیستمی است (ماشینی است) که دارای سه بخش بوده و توسط برنامه کنترل می شود، یعنی برنامه ای که در حافظه قرار داده می شود؛ و به آن نرم افزار می گوییم؛ در داخل پردازنده اجرا شده و نتیجه را در خروجی نمایش دهد.

تعریف ICDL و کاربرد آن

تعریف ICDL و کاربرد آن

ICDLیا International Computer Driving Licenseبه معنای مهارت کار با کامپیوتر می باشد، دوره ICDLیک استاندارد بین المللی در مهارت های کاربردی کامپیوتر است.

ICDL

ICDL

مقدمه ای بر آموزش کامپیوتر

 

واژه کامپیوتر Computer

مدتی در فارسی به کامپیوتر «مغز الکترونیکی» می‌گفتند. بعد از ورود این دستگاه به ایران در اوایل دهه ۱۳۴۰ نام کامپیوتر به‌کار رفت. واژه رایانه در دو دهه اخیر رایج شده و به‌تدریج جای کامپیوتر را می‌گیرد. واژه رایانه پارسی است و از فعل پارسی رایاندن به معنی سامان دادن و مرتب کردن آمده. معنی واژگانی رایانه می‌شود ابزار دسته‌بندی و ساماندهی. و در لغت نامه عمید رایانه را اندیشه نوین ؛ ایده جدید تعریف نموده است....

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

مجموعه سوال‌های: آزمون استخدامی بانک‌ها (دولتی - خصوصی)

مجموعه سوال‌های: آزمون استخدامی بانک‌ها (دولتی - خصوصی)

گروه مولفان انتشارات پارتیان
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی