مراحل انجام یک پروژه به صورت کلی

مراحل انجام یک پروژه به صورت کلی

در آخرین قسمت از آموزش Microsoft Access، مراحل انجام یک پروژه را بصورت کلی تشریح میکنیم تا بتوانیم تحلیل و طراحی پروژه های تعریف شده در Access را با پیشروی در مراحل زیر، انجام دهیم.

روش های دیگر در ایجاد گزارش (Report)

روش های دیگر در ایجاد گزارش (Report)

در این مقاله به روش دوّم ایجاد یک گزارش، بوسیله Report Wizard میپردازیم، در Report Wizard با استفاده از پرسشها و پاسخهائی، Access گزارش مورد نظر ما را میسازد.

ایجاد گزارش (Report)

ایجاد گزارش (Report)

ایجاد گزارش به منظور استخراج دادهها از جداول بانک اطلاعاتی وخلاصه سازی آنها با هدف چاپ انجام میگیرد؛ قابلیت مهم گزارش، امکان چاپ اطلاعات با ساختار و چیدمانی است که مورد نظر کاربر است.

ایجاد فرم (Form)

ایجاد فرم (Form)

یکی دیگر از اجزای بانک اطلاعاتی فرمها هستند که در واقع واسطی بین کاربر و بانک اطلاعاتی جهت تسهیل کردن امر ورود، نمایش، ویرایش و یا حذف اطلاعات میباشد.

ایجاد پرس و جو(Query)

ایجاد پرس و جو(Query)

پس از مدتی که اطلاعات در جداول دیتابیس افزایش پیدا کرد و یا تعداد جدولها بیشتر شد، برای یافتن رکوردها و یا اطلاعاتی خاص از جداول بانک اطلاعاتی با مشکل روبه رو خواهید شد، در این زمینه استفاده از یکی از اجزای بانک اطلاعاتی یعنی پرس و جوها جهت استخراج اطلاعات از جداول بانک اطلاعاتی راه گشا خواهد بود.

فیلترینگ و ایجاد ارتباط بین جدولها

فیلترینگ و ایجاد ارتباط بین جدولها

فیلتر کردن به منظور نمایش رکوردهائی از جدول که مقادیر خاصی دارند صورت می پذیرد و یا بالعکس به منظور عدم نمایش رکوردهائی از جدول که مقادیر خاصی دارند، اعمال میگردد.

 

فیلدها و رکوردها

فیلدها و رکوردها

در خصوص پانل Field Properties، به نحوه اختصاص نوع داده ی Lookup Wizard به فیلدها میپردازیم تا در هنگام ورود اطلاعات در فیلد مورد نظر، لیستی از مقادیر قابل انتخاب ظاهر گردد.

کار با Tables

کار با Tables

با ایجاد هر دیتا بیس جدید، یک جدول نیز بصورت خودکار ایجاد می گردد، لذا برای تعریف فیلد یا ستون جدید می توانید مکان نما را در اولین سلول از ستون Click to add قرار داده و داده مورد نظرتان را تایپ کنید و با زدن کلید Enter ، و یا Tab یک فیلد بصورت خودکار با نام Field 1 ایجاد و به همین ترتیب با تکرار این عمل، فیلدهای بعدی را نیز تولید نمائید.

آشنایی بامفاهیم مقدماتی

آشنایی بامفاهیم مقدماتی

یکی از کارهای مهم که در ابتدای ایجاد بانکهای اطلاعاتی میبایست مد نظر قرار دهید این است که برای هر موجودیت، جداول مورد نیاز را طراحی و سپس ویژگی ها و عناوین فیلدهای آنها را مشخص کنید، پس از انجام این کار حتماً باید نوع داده ی مجاز برای هر فیلد را نیز تعیین کنید.

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

گنجینه معتبر آزمون استخدامی بانک ها

گنجینه معتبر آزمون استخدامی بانک ها

حدود 20 کارشناس و مدرس شبکه بانکی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی