برای آنها که می خواهند کارمند باشند، البته این قسمت توصیه هایی است کوتاه و البته مهم برای آن ها که قصد ندارند آرامش کارمندی خود را بر هم زنند (علت این تصمیم به خود آن ها مربوط است).

 

سریع تر استخدام  شوید.

اگر ۲۰ سالگی به استخدام شرکتی درآیید در ۵۰ سالگی طعم بازشستگی را خواهید چشید و اگر ۳۰ سالگی این اتفاق بیافد در ۶۰ سالگی بازنشسته خواهید شد. اگر از نظر جسمی، ۲۰ سالگی تفاوت خاصی با ۳۰ سالگی ندارد؛ اما ۵۰ سالگی با ۶۰ سالگی ممکن است بسیار متفاوت باشد!

 

جای مناسبی را برای کار کردن برگزینید.

جایی که احساس می کنید فضای کاری مناسب تری دارد. موضوع فعالیتش در زمینه دانش و تخصص و علاقه شماست و از همه مهم تر اینکه امنیت شغلی آن بیشتر است و کمتر با مسئله تعدیل و اخراج و جستجوی دوباره شغل مواجه می شوید.

 

راهکارهای ارتقاء در ساختار سازمانی مطبوع خود را پیدا کنید.

در بعضی از سازمان ها سابقه کار، در بعضی دیگر خلاقیت و ارائه پیشنهادهای مفید به کارفرما، در بعضی ارتباطات موثر با شبکه مدیران سازمان، در تعدادی هم کسب دانش و درجه علمی و… می تواند راهکاری مناسب برای ارتقاء شغلی باشد. به هر حال این شما هستید که باید این راهکارها را با توجه به شرایط محل کارتان بیابید و از آن ها استفاده کنید.

 

خود را بیمه کنید.

طبیعتا محل کار شما فکری برای بیمه درمانی و بازنشستگی شما کرده است. اما اگر می خواهید در پیری زندگی آسوده تری داشته باشید. ده درصد درآمدتان را هم صرف یک بیمه عمر معتبر کنید. چه بهتر که بعد از ۳۰ سال کار، بجای یک حقوق بازنشستگی، دو حقوق بازنشستگی بگیرید.

 

پس انداز کنید.

این مهمترین اصل در زندگی مالی هر فرد و خانواده ای است. بکوشید هر ماه درصدی (۱۰ درصد هم کافی است) از دریافتی خود را در یک صندوق سرمایه گذاری مطمئن و بدون ریسک پس انداز کنید. این پس انداز در روزهای مبادا بسیار به کار شما خواهد آمد و اطمینان خاطر و آرامش را برای شما به ارمغان می آورد.

 

سرمایه گذاری کنید.

این کار باعث بهبود هرچه سریع تر زندگی مالی شما می شود و طی سال های پایانی کارمندی می تواند شما را از حقوق کارمندی بی نیاز کند. پیشنهاد می کنم هر ماه درصدی (۱۰ درصد هم کافی است) از درآمد خود را در یک کار پر ریسک تر سرمایه گذاری کنید. مثلا بورس یا سکه و یا حتی کارهای خلاقانه تر!

 

در نهایت از شما کارمند عزیز خداحافظی می کنیم و امیدواریم در زندگی خود موفق و شاد باشید. و اما آن هایی که دوست دارند قدمی بیشتر بردارند با ادامه ماجرا همراه باشند.

 

آیا می خواهید یک "کارفرما" باشید!

 

منبع:

- پارسیش

- اخبار حسابداری ایران

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی بانک ها

آزمون استخدامی بانک ها

فریبا دنیایی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی