«خودتان باشید»

 

به نظر لیز این توصیه آزاردهنده و کسل‌کننده است: «این یک توصیه بی‌مصرف است. مثل این می‌ماند که بگوییم «همین‌جا بنشین و سعی کن خوش تیپ به نظر برسی». سالیوان نیز در موافقت با این موضوع می‌گوید «این کار روش مناسبی برای نگرفتن شغل است».

 

لیز می‌گوید مهم است که به یاد داشته باشیم «یک مصاحبه شغلی، یک بخش طبیعی از زندگی نیست بلکه مساله اصلی، کارآیی است». سالیوان نیز معتقد است باید به آنها نشان دهید قادر هستید آنچه آنها می‌خواهند را به آنها بدهید: «اگر شما سیب می‌خواهید، من سیب دارم، اگر پرتقال می‌خواهید، من پرتقال دارم».

این به آن معنی نیست که اصل مورد وثوق بودن را زیر پا بگذارید یا اینکه دروغ بگویید، اما به‌عنوان یک متقاضی شغلی، وظیفه شما این است که بفهمید مدیر استخدام کننده به دنبال چه چیزی است و شما داستانی را بازگو کنید که نشان دهد دارای این ویژگی‌ها هستید. سالیوان متقاضیان را تشویق می‌کند که از قبل بدانند در مصاحبه چه سوالاتی پرسیده خواهد شد (این کار نیز با کمک اینترنت و رسانه‌های اجتماعی آسان است) و اینکه آنها به دنبال چه پاسخ‌هایی هستند. سپس جواب‌های مناسب را یادداشت کنید. او توصیه می‌کند «پاسخ‌ها را حفظ نکنید، اما بدانید چه می‌خواهید بگویید». او همچنین توصیه می‌کند از خودتان فیلم بگیرید تا ببینید چگونه به نظر می‌رسید.

 

۹۰ ثانیه اول مصاحبه بسیار مهم است. لیز می‌گوید «جالب اینجا است که شما ۴۵ تا ۶۰ دقیقه فرصت دارید تا یکدیگر را بشناسید، اما واقعیت این است که اولین تاثیر بسیار مهم است. یعنی لحظاتی که در آن تقریبا صحبتی رد و بدل نمی‌شود، این چند ثانیه ارتباطی به مهارت و تجربه و دانش ندارد؛ بلکه آنچه به آن توجه می‌شود این است که آیا شما شبیه یک همکار خوب به نظر می‌رسید یا خیر.» تحقیقات بارها و بارها نشان داده‌اند که ما چقدر سریع درباره افراد قضاوت می‌کنیم و تاثیر اولیه تا چه حد در ارتباطات مهم است، بنابراین خودتان را تنها با این تصور که باید خودتان باشید گول نزنید.

 

باید چند ثانیه اول را با تاثیرگذاری مثبت آغاز کنید (مثلا با داشتن یک کیف تمیز و مناسب به جای حمل یک کوله پشتی ژولیده)، نشستن در مکان درست (روبه‌روی مصاحبه کنند و نه در کنار او)، و دست دادن درست (محکم و جدی). در ضمن یادتان باشد که باید در صحبت‌های کوتاه هم مهارت داشته باشید. وقتی از میز پذیرش به اتاق مصاحبه دعوت می‌شوید، طبق نظر لیز «باید مطمئن شوید که به‌طور طبیعی و با سرعت و تن صدای عادی صحبت می‌کنید، در چشمان طرف مقابل نگاه کنید و تعارفات را از یاد نبرید».

 

جهت مشاهده مقاله اصلی کلیک نمایید.

 

منبع

اخبار حسابداری ایران

جهت مشاهده مقاله اصلی کلیک نمایید.

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

محمدرضا نقی زاده هنجنی ـ سهیلا عباس نژاد
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی