بیکار بودن موقعیتی پر تنش و استرس زا برای افراد بوده و گاهی اوقات به افسردگی نیز منجر می شود. اما با برخی راه کارها می توان از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد.

 

 

متاسفانه بیکاری معمولا همراه با احساس ترس ، بی ارزش بودن و استرس بیش از حد همراه است. هنگامی که افراد برای مدتی بیکار می شوند بسیاری از آنها تصور می کنند که کنترل زندگی و هدف خود را از دست داده اند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در حال حاضر کار ثابتی ندارید بهتر است بدانید که ممکن است حتی نسبت به افراد شاغل مزیت هایی نیز داشته باشید.

 

 

گاهی اوقات بیکار بودن برای مدتی قبل از وارد شدن به یک شغل جدید لازم است تا بتوانید توانایی ها و دانش خود را برای زندگی اینده کاریتان بهبود بخشید. در ادامه با برخی از راهکارها آشنا خواهید شد که در زمان بیکاری می توانند بسیار برای شما سودمند باشند.

 

 

۱- خودتان را بشناسید

ما دائما در حال تغییر هستیم و کاملا طبیعی است که علایق، ‌توانایی ها و نقاط ضعف ما نیز تغییر کند. بنابراین اگر قصد دارید که در شغل آینده خود پیشرفت داشته باشید بهتر است موقعیت خود را از ابتدا بسنجید.

  تمام توانایی ها و مهارت های خود را ارزیابی کنید . لیستی از نقاط قوت و ضعف خود تهیه کنید که در مصاحبه بعدی کاری به شما کمک کند.

 

 

۲- مهارت های خود را به روز کرده و بهبود دهید

بخش بزرگی از دانش ما به دلیل سرعت بالای فعالیت های علمی در سرتاسر دنیا و گسترش ارتباطات دیگر به روز نیستند. برای مثال برنامه نویسی که تنها قادر است با کدهای مربوط به سال ۲۰۰۰ کار کند مهره با ارزشی برای یک شرکت به حساب نمی آید .

دوران بیکاری بهترین زمان برای بروز رسانی دانش و اطلاعات کاری شما است تا بتوانید خود را بهتر به کارفرماها نشان دهید.

 

 

همانطور که اشاره شد اطلاعات در دنیای امروز به سرعت در حال به روز شدن هستند  وارتباطات راه دور نیز دسترسی به آنها را بسیار آسان کرده است.

پس تنها کافیست در اینترنت و در وبسایت های گوناگون به دنبال مقالات و اطلاعات جدید در حوزه کاری خودتان باشید و یا با عضویت در فروم ها اطلاعات خود را در زمینه های مختلف با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید و یا اینکه به سراغ مجلات و کتاب های تخصصی و جدید باشید تا دانسته های خود را به روز کنید.

بدین صورت می توانید در تهیه رزومه برای موقعیت های کاری در آینده نیز بهتر عمل کنید.

 

 

۳. مهارت های مصاحبه ویا ارائه مطلب خود را تقویت کنید

همه افراد با مهارت های یکسان صحبت کردن به دنیا نمی آیند. بنابراین اگر در این حوزه مشکل دارید زمان بیکاری فرصت خوبی است که بر روی مهارت های محاوره ای وزبانی خود تمرین کنید.

استخدام کنندگان از کسانی که مهارت های سخنوری خوبی دارند استقبال می کنند و آن را نتیجه تحصیلات بالا و ارزش بیشتر فرد تلقی می کنند.

 

همچنین می توانید از فرصت بیکاری استفاده کرده و در مورد مصاحبه های مختلف و سوالاتی که در مصاحبه های کاری پرسیده می شود تحقیق کنید تا آمادگی بیشتری برای حضور و پاسخگویی به آنها در آینده داشته باشید.

 

 

 

 

 

۴. به دنبال شغل ایده آل خود باشید

با دیدن اولین تبلیغات استخدام اقدام به درخواست برای آن کار نکنید. بلکه مدت زمانی را صرف تحقیق و جستجو در مورد شغل آیده آل خود کنید.

در این میان از ابزارهای مختلف مانند وب سایت هایی که به شما برای پیدا کردن شغل مناسب کمک می کنند غافل نشوید.

 

۵. به کارهای موقت و کوچک بپردازید

با پیشرفت تکنولوژی امروزه دیگر دفتار کار افراد به یک کامپیوتر و اتصال به اینترنت ختم می شود. در مدت زمانی که بیکار هستید می توانید از فرصت پیش آمده استفاده کنید وبا سر زدن به برخی شرکت ها کارهای نسبتا سبکی که از خانه قابل انجام هستند را انجام دهید بدین صورت تا زمانی که شغل آیده آل و مناسب خود را پیدا نکرده اید میتوانید درآمد کوچکی داشته باشید.

 

 

۶. به سرگرمی مورد علاقه خود بپردارید!

همه افراد فعالیت ها و کارهایی را در ذهن دارند که دوست دارند انجام دهند اما هیچ گاه فرصت آن را پیدا نمی کنند. از پرداختن به ورزشی خاص گرفته تا فعالیت های دیگر؛ زمانی که بیکار هستید و فرصت کافی دارید می توانید به آنها بپردازید و بدین ترتیب تا جای ممکن روحیه خود را حفظ کنید .

 

۷. زمانی را صرف دوستان و خانواده خود کنید

معمولا زمانی که مشغول به کار هستیم و یا زمانی که قرار است یک پروژه کاری را به نتیجه برسانیم تا حدود زیادی از نزدیکان خود غافل می شویم. اگر بیکار هستید و وقت آزاد بیشتری دارید می توانید از فرصت استفاده کرده و به دیدار دوستان و آشنایانی بروید که مدت ها است از آنها خبر ندارید.

 

 

منبع

بازار خبر

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

گنجینه معتبر آزمون استخدامی بانک ها

گنجینه معتبر آزمون استخدامی بانک ها

حدود 20 کارشناس و مدرس شبکه بانکی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی