در بعضی موارد هنگام ایجاد یک سند،‌ جهت جدا سازی متن ،‌ درک آسان تر مطالب و جلب توجه خواننده،‌لازم است از اشکال نه چندان پیچیده استفاده نماییم اگر اشکالی که مورد نظر شماست در گالری Word وجود نداشته باشد،‌ می توانید آنها را با استفاده از نوار ابزار Drawing ترسیم نمایید.

 

 

کار با این نوار ابزار بسیار ساده می باشد و از ترکیب اشکال ساده آن و یادگیری چند نکته مهم می توانید اشکال دلخواه خود را ایجاد کنید.


جهت ترسیمات ابتدا از دستورات ساده شروع می کنیم:


برای ترسیم خط کافی است روی دستور Line کلیک کنید ، آن را روی سند بیاورید و با کلیک اول و دوم جهت و اندازه آن را تعیین نمایید. پس از ترسیم دو دستگیره دایره ای شکل در ابتدا و انتهای آن ظاهر می شود با قرار دادن ماوس بر روی آنها پیکان دو سر سیاه رنگی( Resize )  جهت تغییر اندازه و جهت آن ظاهر می شود. اگر اشاره گر ماوس را بر روی شکل ترسیم شده قرار دهید،‌ پیکان چهار سر ( Move ) جهت تغییر مکان آن ظاهر می شود.


برای حذف یک خط کافی است پس از کلیک روی آن دکمه Delete را بفشارید.  با دابل کلیک روی شمایل گرافیکی Line این دستور فعال می ماند و به این صورت می توانید چندین خط به دلخواه بدون خاموش شدن دستور و انتخاب مجدد Line ترسیم نمایید.


برای غیر فعال کردن آن کافی است ،‌ یک بار روی شمایل گرافیکی آن کلیک نمایید برای ترسیم یک پیکان نیز کافی است روی شمایل گرافیکی ( Arrow ) کلیک نمایید. کلیه مطالبی که در مورد خط گفته شد ‌، در مورد پیکان نیز صادق است.


اگر بخواهید ضخامت موضوع انتخابی را تغییر دهید کافی است از شمایل گرافیکی Line Style استفاده نمایید. در این صورت منوی کوچکی گشوده می شود که شامل ضخامت های پیش فرض می باشد . pt در این منو همان Point می باشد که واحد اندازه گیری ضخامت خط است. جهت تغییر شکل نوع خط،‌ کافی است روی Dash Style کلیک نمایید و خط مورد نظر را انتخاب کنید.


جهت تغییر پیکان ها به خط و بالعکس کافی است روی Arrow Style کلیک نمایید. در صورت نیاز به خط ها و فلش های بیشتر و تنظیمات دلخواه،‌ روی گزینه More کلیک نمایید تا کادر مخصوص آن گشوده شود.
 
* نکته :
ـ پس از ترسیم بیضی و مستطیل دایره سبزی در بالای آنها ظاهر می شود که این دایره برای چرخش به کار می رود.
 
ـ در هنگام رسم مستطیل و بیضی ، با نگه داشتن دکمهShift نسبت اضلاع ثابت می ماند و بدین صورت،‌ مربع و دایره رسم می شود.
 
ـ در هنگام ترسیم اشکال اگر دکمه Ctrl را پایین نگه دارید شکل از مرکز ترسیم می شود.

 

منبع:

مطالبی در زمینه کامپیوتر

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

20 آزمون عمومی استخدامی

20 آزمون عمومی استخدامی

گروه مولفین
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی