عدم موفقیت و شکست‌ ها نشانگر این هستند که راه پیروزی راه دشوار و پیچ در پیچ است. آن ها که می‌خواهند از خود اثری ماندگار در دنیای تجارت باقی بگذارند، 

بر سر راه خود ناگریز از رویارویی با موانع و مشکلات هستند و هر چقدر هم که دانش و کفایت داشته باشند، از بازار این مساله مستثنی نیستند. همه ما انسان‌ها در طول زندگی مرتکب اشتباه می‌شویم. تنها سوالی که پیش می‌آید این است که : آیا آنقدر عاقل هستید که از این اشتباهات درس بگیرید؟

اشتباهات خود را بپذیرید : اولین کاری که باید در وقوع چنین رویدادهایی انجام دهید این است، بپذیرید که مرتکب اشتباه شده‌اید و مسوولیت آن را قبول کنید. مقصر کردن همه به غیر از خودتان، به شما هیچ کمی نخواهد کرد و باعث خواهد شد حتی نتوانید دلیل پیش آمدن آن اشتباه را بفهمید.

از تجربیاتتان درس بگیرید: در انجام معاملات تجاری باید حواستان باشد، که اگر اتفاق ناگواری افتاد بتوانید به عقب برگردید و همه فاکتورها و عوامل غلط را بررسی کرده و بفهمید کدام قسمت‌ها را باید تغییر دهید.

از شکست‌های بزرگ جلوگیری کنید: همیشه به عواقب و نتایج کارهایتان فکر کنید، نگذارید افکار بد در ذهن‌تان رشد کنند. ممکن است انجام کاری برایتان دشوار باشد، اما به این فکر کنید که اگر آن کار را انجام ندهید چه عواقب و شکست‌های بزرگ‌تری در انتظارتان خواهد بود.

دیدگاه دیگران برای ما مهم نیست : گاهی اوقات انسان نمی تواند خود، همه ی بار اشتباهاتش را کشیده و تمام آن ها را درک کند. شاید بتوانید تمام اشتباهات را مرور کنید اما همچنان در تاریکی خواهید بود. گاهی اشکالات کار تا حدی در همه چیز ریشه دوانده اند که دیگر توسط شما قابل مشاهده نیستند. اگر کار شما تا اینجا پیش رفته، بهتر است از دیگران و افراد آگاه کمک بخواهید.

به یاد داشته باشید که درخواست کمک در این زمینه، نشانه ضعف نیست. در نهایت نیز اگر نمی توانید از دیگران درخواست کمک کنید، بهتر است خودتان از زوایای دیگر به موضوع نگریسته و خود را در مقام طرف مقابل بگذارید. بعضی اوقات ما مشکلات دیگران را بهتر می توانیم حل کنیم؛ پس فرض کنید مشکلی که با آن دست به گریبان هستید، برای یکی از دوستان اتفاق افتاده و وی از شما درخواست کمک می کند.

همه ی ما اشتباه کرده ایم ، پس در صورت انجام دادنشان ، نباید احساس شرمندگی به شما دست دهد ؛ اشتباهات را مزه مزه کرده و راهی بیابید تا از آنها درس بگیرید . اشتباهات شما ، تجربه های با ارزشتان برای روزهای آینده هستند .

منبع : روزنامه جام‌جم/ دیجیاتو

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

منابع کلیدی آزمون استخدامی با پاسخ کلیدی و تشریحی قابل استفاده برای داوطلبان ...

منابع کلیدی آزمون استخدامی با پاسخ کلیدی و تشریحی قابل استفاده برای داوطلبان ...

خدیجه پور معین
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی