با این که موفقیت امری نسبی است اما می‌توان برای آن یک چارچوب کلی در نظر گرفت و مشخصات و ویژگی‌های مشخصی را به آن نسبت داد. وقتی ویژگی‌های یک زندگی موفق را بدانید، قادر خواهید بود هر از گاهی زندگی خود را مورد ارزیابی قرار دهید و ببینید زندگی‌تان موفق است یا نه. 

 

 


برای یادگیری مهارت‌های بیشتر و پیشرفت از خود اشتیاق نشان می‌دهید
افراد موفق اشتیاق زیادی برای به دست آوردن دستاوردهای بیشتر دارند. اشتیاق آن‌ها معمولاً به صورت تمایل برای یادگیری و پیشرفت ظاهر می‌شود. موفق‌ها همیشه به دنبال یادگیری چیزهای دیگر هستند، این یادگیری به دست آوردن مهارت شغلی یا کسب اطلاعات بیشتر درباره موضوع موردعلاقه آن‌هاست. اگر شما هم شور و اشتیاق زیادی به یادگیری بیشتر دارید، حتماً از یک زندگی موفق بهره‌مند هستید.


به تغییرات موردنیاز روی خوش نشان می‌دهید
هر فردی دوست دارد به موفقیت‌های بیشتری برسد، اما باید برای این کار تلاش زیادی کرد. همیشه در مسیردستیابی به موفقیت تغییرات زیادی وجود دارد؛ اما کسانی که ذهن قدرتمند و فعال ندارند، از تغییرات گریزانند و از تغییراتی که سر راهشان ظاهر می‌شود، می‌ترسند. این در حالی است که افراد موفق از تغییرات مداوم در زندگی خود استقبال می‌کنند، چرا که آن‌ها تغییر را برای پیشرفت و دست یابی به موفقیت لازم می‌دانند. پس اگر شما هم از تغییرات واهمه‌ای ندارید، حتماً از یک زندگی موفق و رضایت بخش بهره‌مند هستید.


به ایده‌های جدید نگرش مثبت دارید
افرادی که می‌خواهند در زندگی خود به موفقیت برسند، علاوه بر عکس‌العمل مثبت نسبت به تغییرات در سر راه خود، باید ایده‌های جدید را هم به راحتی مطرح کنند. اگر شما هم از ایده‌های غیرمعمول و جدید استقبال می‌کنید، حتماً زندگی موفقی دارید. پس با نگرش مثبت نسبت به ایده‌های جدید می‌توانید در زندگی خود به پیشرفت برسید.


با فناوری‌های جدید آشنایی دارید
فناوری از شروع قرن بیست و یکم تاکنون سرعت زیادی داشته و هر روز در مسیر پیشرفت قرار دارد. افراد موفق تمایل دارند همگام با پیشرفت فناوری قدم بردارند. آن‌ها در حوزه کاری و زندگی شخصی خود به دنبال فناوری‌های جدید هستند تا بتوانند در این مسیر به اهداف و خواسته‌های خود برسند. اگر شما هم از فناوری‌های جدید استقبال می‌کنید، حتماً از افراد موفق به حساب می‌آیید.


به احساسات درونی خود اعتماد دارید
برای گرفتن تصمیمات هوشمندانه نیاز به حس درونی داریم، این همان حس عمیق قلبی است که می‌توانیم به آن اعتماد کنیم. البته خیلی از افراد توجه ای به حس درونی خود ندارند و بیشتر تصمیماتشان را به دیگران واگذار می‌کنند. افراد موفق معمولاً بیشتر از دیگران به حس درونی خود اعتماد دارند و همیشه در تصمیمات شغلی و شخصی خود از آن بهره برده‌اند.


تمایل به همکاری با اطرافیان دارید
برای این که زندگی موفقی داشته باشیم، نیاز است گاهی از خود گذشتگی کنیم و به فکر دیگران باشیم. بدون شک برای پیشرفت شغلی و بالا بردن بهره وری نیاز است روی عملکرد خودمان متمرکز شویم. افراد موفق نسبت به پیشرفت اطرافیان خود حس حسادت و خودخواهی ندارند و با این که خود به اهدافشان دست یافته‌اند، دوست دارند به اطرافیان هم کمک کنند تا به خواسته‌های خود برسند.


به فکر سلامت جسمی خود هستید و از تفریحات سالم بهره می‌برید
گاهی برخی افراد به قدری به دنبال اهداف خود می‌روند و غرق در خواسته‌هایشان می‌شوند که وقتی برای اختصاص دادن به سرگرمی و تفریح ندارند؛ اما برای داشتن یک زندگی موفق باید زمانی را برای آرامش درونی خود در نظر بگیرید تا بتوانید به علاقه‌مندی‌های خود رسیدگی کنید. افراد موفق به سلامت جسمانی و تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند. اگر شما به ظاهر خود اهمیت می‌دهید و برنامه‌ی غذایی سالمی را اتخاذ کرده‌اید، حتماً زندگی موفقی دارید.


به دیگران احترام می‌گذارید
با برقراری ارتباطات مثبت و احترام متقابل به دیگران به موفقیت خواهید رسید، این مسئله در زندگی شخصی و شغلی شما تأثیر به سزایی دارد. افراد موفق به اطرافیان خصوصاً کسانی که در جایگاه اجتماعی پایین‌تری هستند، احترام می‌گذارند و همواره با آن‌ها احساس همدردی دارند. آیا شما هم به احترام به دیگران تأکید دارید؟ اگر جوابتان مثبت است حتماً شما هم زندگی موفقی دارید.


اعتماد به نفس و خودباوری بالایی دارید
افراد موفق در هر شرایطی خود را باور دارند. آن‌ها همواره از تجربه‌های مثبت و منفی در زندگی خود استفاده می‌کنند تا اعتماد به نفس و خود باوری‌شان را تقویت کنند. اگر شما هم توانسته‌اید این ویژگی را در خود رشد دهید، حتماً زندگی موفقی دارید.


وضعیت اقتصادی مناسبی دارید
عوامل زیادی در موفقیت تأثیر گذار است و نمی‌توان موفقیت هر فرد را با میزان ثروت او سنجید. اگر در شغل خود به پیشرفت و موفقیت نسبی رسیده باشید، حتماً در حساب بانکی خود پس انداز قابل توجهی دارید. پس اگر حساب بانکی‌تان پر است، حتماً در دست یابی به اهداف شغلی خود عملکرد قابل قبولی داشته‌اید.


دائماً به دنبال اهداف جدید هستید
وقتی می‌توانید موفقیت طولانی مدت خود را تضمین کنید که به طور مداوم اهدافی برای خود در نظر بگیرید. کسانی که این توانایی را ندارند، در زندگی خود پیشرفت چندانی نخواهند داشت و در همان مسیری که برای خود تعیین کرده‌اند با مشکل رو به رو می‌شوند. پس اگر می‌توانید مدام برای خود هدفی در نظر بگیرید و مسیر درستی برای زندگی‌تان تعریف کنید، حتماً به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اید.


برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر اشتیاق دارید
شاید برخی موفقیت‌های کوچک و ناچیز اشتیاق شما برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر را کاهش دهد؛ این بدین معناست که فرد به دستاوردهای کوچک راضی می‌شود و به دنبال موفقیت‌های بیشتر نمی‌رود. پس اگر گاهی انگیزه خود را برای رسیدن به اهداف و خواسته‌های خود از دست می‌دهید، از موفقیت دور خواهید بود. افراد موفق همواره در تلاش‌اند این احساس را از خود دور کنند و در طی یک دوره‌ی طولانی به دنبال کسب موفقیت‌های بیشتر می روند.


به شریک زندگی خود تعهد بلندمدت دارید
برای رسیدن به موفقیت باید بتوانید روی نیازهای خود متمرکز شوید. افراد موفق به‌خوبی می‌توانند برای آینده‌ی خود برنامه ریزی کنند و به یک رابطه‌ی بلندمدت متعهد شوند. پس اگر چنین طرز فکری دارید، حتماً از یک زندگی موفق بهره‌مند هستید.


از زندگی خود رضایت دارید
اگر از وضعیت زندگی خود ناراضی باشید، بالاخره این احساس تلخ خود را نشان می‌دهد و در جایی بروز می‌کند. پس وقتی تنها هستید و در افکار خود غرق شده‌اید، این افکار ناخوشایند به سمت شما می‌آید و خودتان را مورد ارزیابی قرار می‌دهید، در این وضعیت آسیب پذیری بالایی دارید. افراد موفق در تنهایی خود هم لبخند روی لب دارند و از وضعیت خود راضی‌اند.


فرصت‌های خوب را تشخیص می‌دهید
برای رسیدن به موفقیت باید بتوانید فرصت‌های بهتر را تشخیص دهید. اگر به موفقیت رغبت داشته باشید، اهداف و خواسته‌های خود را تعیین می‌کنید و می‌توانید هر آنچه در زندگی برایتان مهم است را تشخیص دهید. اگر فرد موفقی باشید، حتماً این توانایی را دارید که شرایط خود را ارزیابی کنید و واکنش مناسبی از خود نشان دهید.
پس اگر این نشانه‌ها را در خود پیدا کردید، حتماً یک زندگی موفق و لذت بخش دارید. البته تعریف هر فرد از موفقیت متفاوت است، اما با توجه به این معیارهای استاندارد می‌توانید میزان موفقیت را در زندگی خود بسنجید.


 
منبع : وب سایت چطور

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی: سنجش و ارزیابی مهارت ها و توانایی های شغلی

آزمون استخدامی: سنجش و ارزیابی مهارت ها و توانایی های شغلی

بهروز پرتو
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی