شما می توانید با نوشتن یک رزومه خوب کارفرما را تحت تاثیر قرار دهید پس به نکاتی در این باره احتیاج دارید که ما آن ها را برای شما توضیح می دهیم.

نکات مهم در تهیه رزومه: Resume tips

1. برای هر کارفرمایی رزومه ای بر اساس نیاز وی تهیه کنید. بدین ترتیب رزومه شما می تواند تأثیرگذارتر باشد.



2. مختصر و مفید توضیح دهید. سعی کنید رزومه خود را در یک یا حداکثر دو صفحه خلاصه کنید تا کارفرما بتواند در زمانی کوتاه اطلاعات کلیدی را پیدا کند. از بیان موارد غیر مفید پرهیز کنید. شلوغ شدن و طولانی شدن رزومه باعث می شود تا نکات قوت آن کمتر در معرض دید قرار گیرد.



3. به تخصص ها و مهارت های مورد نیاز کارفرما با تأکید بیشتری اشاره کنید. می توانید با پر رنگ کردن یا خط کشیدن زیر مهارت های مربوط به شغل مورد نظر توجه کارفرما را به نکات قوت و توانایی های خود جلب کنید.



4. رزومه باید واضح و روشن نوشته شود. اطلاعات خود را با دقت و واضح توضیح دهید و از کلمات و عبارات مناسب استفاده کنید تا کارفرمایان بتوانند بدون مشکل و سریعاً اطلاعات مورد علاقه خود را در آن پیدا کنند.



5. از عبارات استفاده کنید نه جملات. حتی الامکان از جمله استفاده نکنید. جملات طول رزومه شما را افزایش می دهد و پیدا کردن کلمات کلیدی در آن را مشکل می سازد.

 

6. تاریخ ها را دقیق ذکر کنید. یکی از نکات مهم در رزومه سندیت آن است. بنابراین تا حد ممکن سعی کنید تاریخ ها، آدرس ها و سایر مراجع را با دقت و کامل وارد کنید.

 

7. رزومه به هیچ وجه نباید حاوی اشتباهات چاپی و غلط های املایی باشد. وجود یکی دو غلط املایی در رزومه ارزش و تأثیرگذاری آنرا به شدت کاهش می دهد. این نشان دهنده بی دقتی و بی نظمی نویسنده آن است و تأثیر بسیار بدی روی کارفرما می گذارد.



8. بعد از حاضر کردن نسخه اولیه رزومه آنرا خوب بررسی کنید. رزومه را چندین بار مرور کنید و آنرا به دوستان و آشنایان خود بدهید تا در مورد آن نظر دهند. در هر مورد تغییرات لازم را اعمال کنید و دوباره آنرا مرور کنید تا از هر حیث بدون ایراد و مشکل باشد.



9. ظاهر رزومه کاغذی باید منظم و تأثیرگذار باشد. حتماُ آنرا پرینت کنید (حتی الامکان با کیفیت لیزری) و در صفحه آرایی و انتخاب فونت های مناسب دقت کنید تا ظاهری پسندیده و زیبا داشته باشد. سعی کنید از نسخه اصل استفاده کنید نه فتوکپی.



10. همانطور که در بالا گفته شد رزومه باید در اولین نگاه کاملاً جذاب و مرتب باشد. به یاد داشته باشید که رزومه جنبه ای تبلیغاتی دارد.



11. فارغ التحصیلان تازه کار و کسانی که تجربه کاری زیادی ندارند باید سعی کنند تا بخش تجربیات کاری رزومه را خالی نگذارند. در آن می توانند کارآموزی، پروژه های کلاسی و تجربیات و مطالعات شخصی و امثال آنها را نیز ذکر کنند.

12. هدف شغلی را با ذکر یک منسب مشخص همراه کنید و یا بالکل از آن بگذرید. اگر می خواهید بخشی برای بیان اهداف شغلی در رزومه خود داشته باشید، آنرا با ذکر منسب مشخصی همراه کنید. زیرا هدف از این بخش ایجاد رابطه بین توانایی های شما و موقعیت معین کاری است. عباراتی مثل  به دست آوردن یک موقعیت کاری خوب و متناسب با تحصیلات و توانایی های من به هیچ وجه کمکی نمی کند (چه موقعیتی؟ چه منسبی؟).



13. در بیان سوابق کاری سعی کنید نتیجه فعالیت شغلی خود را در هر مورد توضیح دهید. به نکاتی اشاره کنید که مشخصاً نتیجه حضور شما در جریان کار بوده (مثلاً با ارایه روش های جدید هزینه های شرکت را تا 10% کاهش داده ام)



14. دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان: بهتر است تحصیلات خود را در ابتدای رزومه بیاورید.



15. بر نقاط قوت خود تأکید کنید و نقاط ضعف را تا حد ممکن کمرنگ کنید.



16. اولین خط هر پاراگراف یا بخش بیش از سایر قسمت ها خوانده می شود. بنابرین مهمترین جملات خود را در ابتدا بیاورید.


 منبع: بازار کار

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
رویـــا اسماعیلی |   1395/01/16 12:37:12   |
0     0
مرسی .بااجازه منم یه تعریف مختصر از رزومه مینویسم:
ومه معرفینامه ای شامل خلاصه ای از تجربیات کاری، سوابق تحصیلی و مهارتهای فرد جویای کار است. این معرفینامه میتواند بصورت تایپ شده در حداکثر یک یا دو صفحه در قالب اوراق چاپ شده و یا نسخه الکترونیکی (غالباً فایلهای doc , pdf) از سوی کارجو به کارفرما ارائه گردد. در برخی کشور های اروپایی و آسیایی به رزومه عنوان سی وی (CV) که مخففی از عبارت Curriculum Vitae است نیز اطلاق می گردد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

منابع کلیدی آزمون استخدامی با پاسخ کلیدی و تشریحی قابل استفاده برای داوطلبان ...

منابع کلیدی آزمون استخدامی با پاسخ کلیدی و تشریحی قابل استفاده برای داوطلبان ...

خدیجه پور معین
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی