بیایید کمی در مورد برند شخصی شما و مسیری که لازم است برای برند سازی شخصی طی کنید تا به چهره‌ای محبوب، شناخته‌شده و اثرگذار تبدیل شوید باهمدیگر به صحبت بنشینیم.

 

آماده‌اید تا لحظاتی را نه تنها در اینجا، بلکه در طی روز برای افزایش قدرت برند شخصی خودتان قرار دهید؟ قطعاً لازم است چنین کاری را انجام دهید، برای همین می‌خواهم در این مطلب کوتاه به یکی از این موارد ضروری بپردازم. با من همراه باشید تا گام به گام به یک برند شخصی عالی دست پیدا کنید.


نقش «دیگران» در برندسازی شخصی
برند شخصی شما نشان از دیدگاه عمومی دیگران نسبت به شخصیت، دیدگاه‌ها، مهارت و یا تخصص شما می‌باشد. در یک کلام، برند شخصی شما در ارتباط مستقیمی با دیدگاه دیگران قرار دارد. دیگران در مورد شما چطور فکر می‌کنند؟ دیگران چقدر شما را می‌شناسند؟ دیگران چقدر به شما علاقه دارند؟ دیگران چقدر مایلند تا توصیه‌های شما را عملی کنند؟ دیگران تا کجا حاضرند به شما اعتماد کنند؟ اما همه چیز به دیگران باز نمی‌گردد. شما هم در پاسخ به این سوالات نقشی کلیدی را بازی می‌کنید.


نقش «شما» در برندسازی شخصی
دیگران چقدر شما را می‌شناسند؟ دیگران چقدر به شما علاقه دارند؟ دیگران چقدر مایلند تا توصیه‌های شما را عملی کنند؟ دیگران تا کجا حاضرند به شما اعتماد کنند؟ پاسخ این سوالات، بیش از آنکه با دیگران در ارتباط باشد، وابسته به شماست و شما هستید که شروعی برای تمام جواب‌ها خواهید بود. اینکه شما چقدر قابل اعتماد هستید، اینکه توصیه‌های شما چقدر ارزشمندند، اینکه شما چقدر چهره‌ای عمومی و مقبول هستید و اینکه شما به چه میزان انسانی ارزشمند می‌باشید؟ به قول یکی از مدرسان خوب کشور، برندسازی شخصی درست مانند پوشیدن لباسی بر تن است. اما اول باید تن و بدنی و تناسب اندامی در کار باشد تا بتوان لباسی برازنده بر آن پوشانید.
“باید بدنی باشد تا برایش به دنبال لباسی بگردیم. اگر من تا کنون هیچ نوع سابقه‌ی کار و فعالیت جدی نداشته ام، نمی‌توانم با حضور در فیس بوک و اینستاگرام و شبکه های اجتماعی و پرداخت پول و خریدن صفحه در نشریات مکتوب، برندسازی کنم. برند شخصی وقتی تاثیرگذار است که با واقعیت فرد، منطبق باشد.”


 قدمی کوچک اما مؤثر شروعی برای برند سازی شخصی
همانطور که اشاره کردم همه‌چیز در ساختن یک برند شخصی قوی از شما شروع می‌شود و یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین قدم‌هایتان در راه برند سازی شخصی باید ارتقاء شخصی و شخصیتی خودتان باشد. برای این‌ منظور باید کارهای زیادی انجام دهید که البته همه‌ی آنها عملی، ساده و لذت‌بخش خواهند بود. در این مطلب قصد ندارم به همه‌ی آنها بپردازم و می‌خواهم فقط به یکی از قدم‌های ضروری شما در مسیر برند سازی شخصی اشاره کنم. و اما بعد از این اشاره، نوبت شماست که این قدم‌های کوچک، ساده و تأثیرگذار را پیگیری کنید تا به نتیجه نهایی دست پیدا کنید. آماده‌اید؟


انتخاب زمینه برندسازی شخصی
شما نمی‌توانید در همه‌چیز خوب و عالی باشید. برای همین باید قبل از هرچیز زمینه‌ای که می‌خواهید در آن به یک برند شخصی محبوب و مؤثر تبدیل شوید را انتخاب کنید. شاید لازم به عجله نباشد، اما این کار، قطعاً جزو فعالیت‌های مهم اما غیر فوری شما خواهد بود. همانطور که قبلاً در این مقاله به آن اشاره کردم، مهم‌ترین فعالیت‌های یک انسان موفق را فعالیت‌های مهم اما غیر فوری تشکیل می‌دهند. یعنی فعالیت‌هایی که به دلیل فوری نبودن مورد غفلت دیگران واقع می‌شوند، اما آنقدر مهم و ارزشمند می‌باشند که انجام آنها برای دستیابی به موفقیت کاملاً ضروریست.
شما باید طی چند روز زمینه‌ی خودتان را انتخاب کنید و برای اینکه بدانید باید دقیقاً از کجا شروع کنید، من همه چیز را در مقاله‌ی «انتخاب زمینه برای برند سازی شخصی» با شما درمیان گذاشته‌ام. همین حالا سری به این مقاله بزنید، آن را حسابی زیر و رو کنید و نکات ارزشمند آن را یادداشت کنید. فراموش نکنید این کار لازمه‌ی شروع برند سازی شخصی شما خواهد بود و ما نیز در کارگاه‌های عملی خود چنین قدمی را در کنار همراهان خود طی می‌کنیم.


 مطالعه، تحقیق و سرگرمی
حالا شما زمینه‌ی برند سازی شخصی خودتان را انتخاب کرده‌اید و آماده‌ی برداشتن قدم‌هایی اساسی در این راه هستید. فرض کنید می‌خواهد در یکی از زمینه‌‌های «خوشبختی خانواده»، «مشاوره مالی»، «سخنرانی»، «برنامه‌نویسی»، «روانشناسی»، «مدیریت و رهبری» و یا حتی «طنز» به یک برند شخصی و فردی قابل اتکا در جامعه تبدیل شوید. همانطور که گفتم همه‌چیز باید از خود شما شروع شود. شما باید حرفی برای گفتن داشته باشید، باید مطلبی مفید برای دیگران در دست داشته باشید و نهایتاً باید چیزی بگوئید تا دیگران را شیفته‌ی خود کنید.
برای این منظور باید در حوزه‌‌ای که برای برند سازی شخصی خود انتخاب کرده‌اید مطالعه کنید. در جریان تحقیقات روز و جالب قرار بگیرید و گهگاهی خودتان هم دست به تحقیقات و حتی مصاحبه‌هایی بزنید. شما باید در زمینه‌‌ای که می‌خواهید به یک برند شخصی قوی تبدیل شوید برای خودتان سرگرمی‌هایی جور کنید! شاید حرفم برایتان عجیب باشد اما این حقیقت است که زمینه‌ی برند سازی شخصی شما در ارتباطی مستقیم با علایق و نقاط قوت شما خواهد بود. همه چیز را در این مورد در مقاله‌ی «انتخاب زمینه برای برند سازی شخصی» به شما گفته‌ام. در این مسیر می‌توانید با مشاهده‌ی ویدئوها، برنامه‌های تلویزیونی، مصاحبه‌ها و گشت و گذارهای مختلف در حوزه‌ی برند سازی شخصی خودتان سرگرم شوید و در کنار زندگی روزانه خود، به ارتقاء شخصی و شخصیتی دست پیدا کنید.
بهترین کتاب‌های حوزه‌ی خود که می‌خواهید در آن تبدیل به یک برند شخصی شوید را پیدا کنید. به وب‌سایت‌های مرتبط سری بزنید، مقاله بخوانید، افراد مشهور در آن زمینه‌ را شناسایی کنید، ویدئوهای گوناگون ببینید، به موضوعات مختلف آن فکر کنید و نهایتاً با دیگران درباره‌ی موضوعاتی که بر روی آنها کار می‌کنید به گفتگو بپردازید. اما یک لحظه صبر کنید…. آیا برای تبدیل شدن به یک برند شخصی در زمینه‌ای مانند طنز نیز باید به مطالعه بپردازیم؟


آیا همه زمینه‌های برندسازی شخصی نیاز به مطالعه دارند؟!
وقتی با شما درمورد مطالعه صحبت می‌کنم، تنها به کتاب‌خواندن اشاره نمی‌کنم. گرچه شما می‌توانید به کتاب‌های بسیار خوبی در تمام زمینه‌ها دست پیدا کنید. فرض کنید می‌خواهید به یک قهرمان طنز تبدیل شوید (این موضوع نه تنها ایرادی ندارد، بلکه اگر طنز جزو نقاط قوت شما قرار دارد، این بهترین کاری است که شما می‌توانید انجام دهید). کتاب‌های فراوانی در زمینه‌ی طنز به زبان فارسی و انگلیسی موجود است تا بتوانید به نکاتی عالی در مورد مخاطبان خود، شیوه‌های گوناگون طنز و موارد دیگر پی ببرید.
همینطور تفکر، تمرین، بررسی طنز دیگر افراد فعال در این حوزه نیز می‌تواند جزو مطالعات شما قرار گیرد. برای نمونه می‌توانید سبک‌های مختلف طنز در افراد مخلتف و بازخورد مخاطبان به رفتارهای گوناگون یک طنزپرداز را مورد بررسی قرار دهید و البته نام تمام این فعالیت‌ها را مطالعه بگذارید.

منبع:ویکی پدیا

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

مجموعه سوال‌های: آزمون استخدامی بانک‌ها (دولتی - خصوصی)

مجموعه سوال‌های: آزمون استخدامی بانک‌ها (دولتی - خصوصی)

گروه مولفان انتشارات پارتیان
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی