در بسیاری از ارائه های پاورپوینت و مخصوصا در ساخت آلبوم های عکس و ارائه های تبلیغاتی که نیازی به فرد ارائه دهنده (پرزنتور) وجود ندارد و ارائه ساخته شده بصورت مداوم و بدون توقف پخش خواهد شد، گذرهای اسلاید از اسلایدی به اسلاید بعد نیاز به زمان بندی دارند. در این آموزش شما را با نحوه اعمال زمان برای گذر اسلاید ها آشنا خواهیم کرد.

 

 

اموزش زمان بندی نمایش اسلایدها در پاورپوینت 2007
پس از تدوین و ساخت ارائه پاورپوینت و اسلایدهای آن اگر قصد زمان بندی برای نمایش اسلاید ها را دارید نوبت به زمان بندی برای اسلایدها فرا خواهد رسید. برای زمان بندی نمایش اسلایدهای یک ارائه از سربرگ Slide Show به کادر گروه Set Up بروید و بر روی گزینه Rehearsed Timings کلیک کنید (این گزینه را انتخاب نمایید).

 

 

با انتخاب این گزینه، اسلاید در نمای Slide Show قرار خواهد گرفت و پنجره کوچکی در بالای اسلاید با نام (Rehearsal) نمایش داده خواهد شد. اکنون نمایش اسلاید و زمان بندی اولین اسلاید آغاز خواهد شد.

 

 

حرکت به اسلاید بعدی و زمان بندی اسلاید جدید
برای این کار دو روش وجو دارد:
روش اول : در پنجره کوچک باز شده با نام (Rehearsal) زمان اسلاید نمایش داده میشود و درصورتی که افکت انیمیشنی خاصی در اسلاید بکار نبرده باشید هنگامی که قصد حرکت به اسلاید بعدی را دارید، با کلیک بر روی آیکون Next در سمت چپ این پنجره به اسلاید بعدی خواهید رفت.

 

 

روش دوم : با کلیک بر روی اسلاید جاری و درصورتی که افکت انیمیشنی خاصی در اسلاید بکار نبرده باشید، زمان نمایش اسلاید و زمان اختصاص یافته به آن متوقف خواهد شد و این زمان برای اسلاید بعدی (همزمان با نمایش آن) از ابتدا آغاز میشود. با تکرار این مراحل میتوانید زمان بندی مناسب برای هر اسلاید را تعیین و ثبت کنید.
نکته : در پنجره Rehearsal دو کادر برای نشان دادن زمان وجود دارد. در کادر شماره یک (در تصویر زیر) زمان اختصاص یافته برای اسلاید جاری نمایش داده خواهد شد و در کادر شماره 2 زمان اختصاص یا فته برای اسلاید ها محاسبه و برای کاربر نمایش داده میشود.

 

 

توقف موقت زمان بندی اسلاید
اگر قصد توقف موقت زمان بندی اسلاید را دارید، با کلیک بر روی آیکون دکمه Pause Recording در پنجره کوچک Rehearsal میتوانید زمان بندی را بصورت موقت متوقف نمایید.

 

 

در این صورت پنجره ای جدید با نام Microsoft Powerpoint در وسط صفحه باز خواهد شد که نشان دهنده توقف زمان بندی خواهد بود. حال برای ادامه زمان بندی کافیست بر روی دکمه Resume Recording در این پنجره کلیک کرده تا عملیات زمان بندی ادامه داده شود.

 

تکرار زمان بندی برای اسلاید جاری:
در هنگام زمان بندی اسلاید جاری اگر نیاز به تکرار زمان بندی این اسلاید دارید کافیست بر روی آیکون دکمه Repeat کلیک کنید تا زمان بندی اسلاید جاری از اول آغاز گردد.

 

 

نکته بسیار مهم : اگر از افکت های خاصی برای نمایش اجزای گرافیکی و یا متون موجود در یک اسلاید استفاده میکند مانند افکت های انیمیشن و…، در زمان نمایش اسلاید با کلیک بر روی اسلاید و یا آیکون Next ، اجزاء و افکت های اعمال شده در اسلاید جاری در زمان منتخب شما یک به یک تعیین زمان برای نمایش خواهند شد تا اینکه افکت های اعمال شده در اسلاید جاری پایان یافته و به اسلاید بعدی بروید. به واسطه این کار شما قادر خواهید بود تا زمان نمایش و اعمال افکت ها در یک اسلاید را زمان بندی و مدیریت نمایید.
در پایان پس از ثبت زمان بندی مناسب برای اسلایدها پیغام زیر نمایش داده خواهد شد.

 

 

در این پیغام کل زمان ثبت شده برای اسلاید ها توسط نرم افزار پاورپوینت 2007 محاسبه و نمایش داده خواهد شد و با کلیک بر روی دکمه Yes میتوانید زمان ثبت شده را تایید و ذخیره سازی را آغاز کنید.
پس از انجام مراحل بالا برای ثبت زمان دلخواه برنامه اسلایدهای موجود در ارائه در نمای Slide Sorter نمایش خواهد داد و در پایین هر اسلاید زمان ثبت شده برای آن اسلاید نمایان خواهد شد.

 

 

فعال سازی نمایش اسلایدها با زمان تخصیص یافته:
در زیر گزینه Rehearsed Timings در کادر گروه Set Up گزینه ای دیگر با نام Use Rehearsed Timings قرار دارد که با تیک دار کردن این گزینه نمایش اسلایدهای ارائه بر اساس زمان بندی ثبت شده برای آنها نمایش داده خواهد شد.

 

 

 

اکنون شما مراحل اعمال زمان برای اسلاید ها و افکت های بکاربرده درون آنها را به پایان برده اید. حال میتوانید پیش نمایشی از زمان بندی را با نمایش اسلاید مشاهده نمایید.

 

منبع:

دیجیتال ارت

 

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
رستگاری |   1399/05/03 13:32:39   |
0     0
عالی .خیلی متشکرم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

20 آزمون عمومی استخدامی

20 آزمون عمومی استخدامی

گروه مولفین
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی