در این مطلب قصد داریم راهنمای پایه و ضروری در مورد انتخاب یک تبلت خوب‌رو ارائه بدیم تا بتوانید با توجه به نیازهایی که دارید، بهترین گزینه رو در بازار انتخاب کنید

مهم‌ترین ویژگی‌های یک تبلت چیست‌اند؟

شاید اگر بخواهیم مهم‌ترین و ضروری‌ترین گزینه‌های موجود در تبلت ها رو بررسی کنیم، لیستی شبیه لیست زیر داشته باشیم:

 

  • دوربین: بسیاری از تبلت ها دارای یک و یا حتی دو دوربین هستند. دوربین پشتی برای گرفتن عکس و ویدئو مورداستفاده قرار می‌گیرد (دقیقاً چیزی شبیه گوشی موبایل). دوربین دوم که در مقابل صورت قرار دارد برای برقراری تماس‌های تصویری و یا مکالمات ویدئویی (با برنامه‌هایی مثل skype, viber, tango) استفاده می‌شود. درصورتی‌که شما قصد دارید تماس‌های ویدئویی داشته باشید گزینه دوربین مکالمات تصویری برای شما دارای اهمیت زیادی است.

 

  • اینترنت بی‌سیم (WiFi) یا شبکه 3G: بررسی کنید که دسترسی به شبکه جهانی اینترنت چقدر برای شما دارای اهمیت است. تقریباً تمام تبلت ها از WiFi پشتیبانی می‌کنند پس درصورتی‌که بیشتر در منزل یا محیط کار و دانشگاه که دارای اینترنت بی‌سیم هستند از تبلت استفاده می‌کنید می‌توانید از گزینه‌ی 3G یا 4G (تبلت هایی که سیم‌کارت می‌خورند) چشم‌پوشی کنید، ولی اگر دسترسی به اینترنت پرسرعت برای شما اهمیت دارد و می‌خواهید همه‌جا اینترنت داشته باشید یا برای ارسال پیامک از تبلت استفاده کنید، باید از نوع 3G یا 4G تهیه کنید.

 

  • سیستم‌عامل: مثل هر وسیله کامپیوتری دیگر، سیستم‌عامل نکته‌ای است که طرز استفاده و عملکرد دستگاه رو تعیین می کنه. مشخصات سخت‌افزاری دستگاه، میزان حافظه و RAM ازجمله مشخصاتی هستند که با توجه به سیستم‌عامل دستگاه در نظر گرفته می‌شوند. ولی به‌طورکلی 4 انتخاب درزمینهٔ سیستم‌عامل وجود دارد که عبارت‌اند از iOS (شرکت اپل)، اندروید (محصول گوگل)، ویندوز 8 (محصول مایکروسافت) و RIM (محصول)

نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این هست که نوع سیستم‌عامل تعیین می کنه که از چه اپلیکیشن هایی می‌توانید استفاده کنید. اگر استفاده از اپلیکیشن خاصی مدنظر شماست، حتماً بررسی کنید که در کدام سیستم‌عامل‌ها قابلیت اجرا دارد و سپس تصمیم بگیرید که کدام مدل و برند برای شما مناسب است.

 

  • صفحه‌نمایش: تبلت ها صفحه‌نمایش لمسی با رزولوشن و وضوح‌بالا ارائه می‌دهند. درزمینهٔ صفحه‌نمایش باید به‌اندازه صفحه، رزولوشن یا وضوح صفحه و همچنین تعداد پیکسل به ازای هر اینچ (ppi) توجه کنید. به‌طور عمومی تبلت ها در 4 اندازه عرضه می‌شوند، تبلت های 5 اینچی که کمی بزرگ‌تر از تلفن‌های هوشمند هستند، 7 اینچی، 10 اینچی و بزرگ‌تر از 10 اینچ. البته iPad mini که صفحه‌نمایش 8 اینچی دارد هم جزو 7 اینچی ها در نظر می‌گیرند.

 

معروف‌ترین و بیشترین تبلت ها 7 و 10 اینچی هستند. رزولوشن صفحه‌نمایش که با دو عدد تعیین می‌شود میزان وضوح رو مشخص می کنه، برای مثال 1280×800 که هرچه این میزان بیشتر باشد وضوح بیشتری رو خواهید داشت. همچنین هرچه میزان ppi بیشتر باشد کیفیت تصویر بیشتر خواهد بود.

 

 

میزان حافظه و قابلیت ارتقا آن: یکی دیگر از نکاتی که باید توجه کنید میزان حافظه داخلی تبلت هست. این میزان در تبلت های مختلف از 8 گیگابایت شروع می‌شود و بیشترین میزان حافظه داخلی تا زمان نگارش این مطلب 64 گیگابایت هست. به‌طورکلی اگر شما از تبلت برای کارهای معمولی استفاده کنید و فیلم زیادی مشاهده نکنید 16 گیگ برای شما کفایت خواهد کرد. اگر میزان حافظه و محدود بودن آن‌ها برای شما (طبق کارهایی که انتظار دارید از تبلت) کافی نیستند حتماً مدل‌هایی رو انتخاب کنید دارای پشتیبانی از حافظه خارجی (به‌صورت SD، MicroSD) هستند.


برای انتخاب میزان حافظه داخلی به خاطر داشته باشید که میزان حافظه تبلت رو با حافظه‌ی لپ‌تاپ مقایسه نکنید، برای درک بهتر میزان حافظه موردنیاز تبلت، این میزان رو با حافظه گوشی تلفن همراه خودتان مقایسه کنید.


نکته دیگر اینکه برای مثال وقتی میگیم تبلت 16 گیگ حافظه دارد، عملاً چند گیگ برای سیستم‌عامل مورداستفاده قرارگرفته و حدود 11 گیگ برای استفاده شما در دسترس خواهد بود.


 
کدام لوازم جانبی موردنیاز هستند؟

برای تکمیل شدن پک تبلت ممکنه بخواهید یک سری لوازم جانبی هم تهیه کنید که بعضی از مهم‌ترین آن‌ها رو در اینجا نام می‌بریم:


 
•    صفحه‌کلید بلوتوثی: بیشتر تبلت ها اپلیکیشن هایی برای ویرایش پرونده‌های ورد، اکسل و … فراهم می‌کنند ولی صفحه لمسی آن‌ها برای تایپ کردن برای مدت طولانی زیاد دل‌چسب و راحت نیست. درصورتی‌که از تبلت برای ویرایش پرونده‌های متنی زیاد استفاده می‌کنید یک صفحه‌کلید بلوتوثی بگیرید و با استفاده از آن تایپ کنید.
 
•    هدفون: تبلت ها برای دیدن فیلم و گوش دادن به موسیقی عالی هستند ولی درون جعبه آن‌ها هدفون وجود ندارد، درصورتی‌که هدفون ندارید، بهتره تهیه کنید! می‌توانید از مدل‌های سیمی که ارزان‌تر هستند استفاده کنید و یا مدل‌های بی‌سیم و بلوتوثی رو برگزینید.
 
•    کیف: کیف تبلت تقریباً یکی از لوازم جانبی‌های ضروری است. این کیف‌ها (بسته به نوع کیف) نه‌تنها نقش محافظت‌کننده دارند، بلکه بعضی از آن‌ها باعث می‌شوند تا با تبلت راحت‌تر کارکنید. به این صورت که حتی نقش پایه رو هم برای تبلت ایفا می‌کنند تا بتونید وسایلتان رو بر روی میز قرار بدید (به‌صورت ایستاده). بعضی کیف‌ها دارای صفحه‌کلید داخلی هستند و می‌تواند شما رو از صفحه‌کلید بلوتوثی بی‌نیاز کند.
 
•    کابل‌ها و مبدل‌ها: همچنین می‌توانید از کابل‌های تبدیلی تهیه کنید. اکثر تبلت ها دارای پورت Mini USB هستند که نمی‌توانید فلش مموری به آن‌ها وصل کنید. با یک کابل تبدیل Mini USB به USB می‌توانید فلش مموری هم به تبلت خودتان متصل کنید (البته اگر تبلت شما این قابلیت رو داشته باشد) و یا مبدل‌های دیگر برحسب نوع تبلتی که خریداری می‌کنید.


 
با خواندن مطلب قبلی (تبلت بخریم یا لپ تاپ) و این مطلب، شما می‌دانید که یک تبلت چه قابلیت‌هایی دارد و برای خرید آن باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم و چه سؤالاتی از فروشنده بپرسیم تا به اطلاعات کافی دست پیدا کنیم.


در مطلبی هم با عنوان راهنمای خرید لپ تاپ، نکاتی رو برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین لپ‌تاپ گفته بودیم که شاید بخواهید!
امیدوارم خرید خوبی داشته باشید.


اگر شما هم نکته‌ای و یا راهنمایی‌ای دارید که می‌خواهید بقیه بدانند در بخش دیدگاه‌ها بگویید تا کاربران از تجربیات شما استفاده کنند.

 

 

منبع:

عصر علم

کتاب ارایه مطالب power point  2007

 

 

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی بانک ها

آزمون استخدامی بانک ها

فریبا دنیایی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی