شبکه‌ی کامپیوتری یک شبکه‌ی ارتباطی است که برای شما امکان تبادل اطلاعات رابین چند کامپیوتر فراهم می‌کند. ارتباط بین کامپیوترها از دو طریق بی‌سیم (wireless) و با کابل (LAN) انجام می‌شود و معروف‌ترین شبکه‌ی ارتباطی موجود در دنیا اینترنت است

شبکه کردن چند کامپیوتر می‌تواند اهداف متفاوتی داشته باشد، برای مثال می‌خواهید در محیط کار یا منزل بین کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌های موجود تبادل اطلاعات کنید، اینترنت را به اشتراک بگذارید و یا بازی‌های شبکه‌ای انجام دهید.


به‌طورکلی روش‌های متفاوتی برای شبکه کردن چند سیستم وجود دارد که عبارت‌اند از:


•    شبکه کابلی (LAN)

•    شبکه بی‌سیم (Wireless)


o    با استفاده از روتر یا اکسس پوینت (با استفاده از مودم وایرلس)
o    بدون در اختیار داشتن مودم وایرلس


در این مطلب قصد داریم نحوه‌ی شبکه کردن با استفاده از مودم وایرلس را توضیح دهیم و در قسمت‌های بعدی، روش‌های دیگر را موردبررسی قرار خواهیم داد.
مطلب پیشنهادی: درصورتی‌که مودم وایرلس در اختیار ندارید می‌توانید به مطلب زیر مراجعه کنید:


 آموزش شبکه کردن چند کامپیوتر به صورت بیسیم بدون استفاده از مودم wireless

استفاده از مودم وایرلس برای شبکه کردن چند کامپیوتر

برای ایجاد شبکه با استفاده از مودم وایرلس باید مراحل زیر را طی کنید:


1در گام نخست باید مودم را روشن کرده و با دستگاه خود به مودم متصل شوید. برای اتصال به مودم وایرلس، ابتدا بر روی آیکون “Network” در نوارابزار ویندوز کلیک کنید تا لیستی از شبکه‌های در دسترس برای شما نمایش داده شوند و از لیست موجود نام مودم خود را پیدا کنید و بر روی گزینه‌ی Connect کلیک کنید.

 

 

 

درصورتی‌که اتصال به‌درستی انجام شود و شما به مودم کانکت شده باشید، آیکون شبکه، باید مثل تصویر زیر به رنگ سفید دیده شود

 

گام بعدی انجام تنظیمات Work Group در ویندوز است. برای اینکه بتوانید چند کامپیوتر را باهم شبکه کنید باید ورک گروپ های یکسانی داشته باشند. البته تنظیمات پیش‌فرض Work Group در تمام ویندوزها یکسان است و نیازی به تغییر ندارد ولی بااین‌حال برای اطمینان می‌توانید تنظیمات زیر را در تمام کامپیوترهایی که قرار است باهم شبکه شوند اعمال کنید:


A در منوی Start عبارت Run را وارد کنید و کلید Enter را فشار دهید. مشاهده می‌کنید که پنجره‌ای برای شما گشوده می‌شود.
 

Bعبارت Control Sysdm.cpl را در پنجره‌ی Run وارد کنید و سپس بر روی دکمه‌ی Ok کلیک کنید.

 

 

علاوه بر مسیر فوق، می‌توانید بر روی آیکون Computer کلیک راست (همان My Computer در ویندوز Xp) کرده و گزینه‌ی Properties را انتخاب کنید. در ویندوز ۷، برخلاف ویندوز Xp با کلیک راست‌بر روی Computer به یک صفحه هدایت می‌شوید ولی در ویندوز Xp یک پنجره برای شما گشوده می‌شود. درصورتی‌که ویندوز ۷ استفاده می‌کنید، در صفحه‌ی بازشده بر روی گزینه‌ی Change Setting کلیک کنید و یا از روش قبلی (تایپ عبارت گفته‌شده در پنجره‌ی Run) استفاده کنید.


C با انجام مرحله‌ی B یک پنجره برای شما گشوده می‌شود، در این پنجره ابتدا تب Computer Name را انتخاب کنید. در این تب گزینه‌ای بانام Change وجود دارد. بر روی این گزینه کلیک کنید. تا پنجره‌ی دیگری برای شما باز شود. در این قسمت می‌توانید نام work group ویندوز را مشاهده کنید و چنانچه نیاز به تغییر دارد آن را اعمال کنید.

 

 

درصورتی‌که تغییری در این نام وارد کرده‌اید، برای اعمال تغییرات نیاز دارید تا سیستم را ریستارت کنید.


3 گام بعدی تنظیمات فایروال (FireWall) است. برای اینکه بتوانید در شبکه‌ی خود به تبادل اطلاعات بپردازید باید ابتدا پورت‌هایی را به فایروال اضافه کنید ولی ازآنجاکه این امر برای کاربران تازه‌کار و یا ناآشنا دشوار است، می‌توانید با غیرفعال کردن موقتی فایروال به مقصود خود برسید.


این کار باید در تمام دستگاه‌های تحت شبکه انجام شود و چنانچه از آنتی‌ویروسی استفاده می‌کنید که دارای فایروال است، باید آن را غیرفعال کنید. دقت داشته باشید که بعد از اتمام کار (پس از قطع شبکه) حتماً آنتی‌ویروس خود را فعال کنید.


A خاموش کردن فایروال در ویندوز Xp
برای این منظور به کنترل پنل رفته و بر روی گزینه‌ی Windows Firewall کلیک کنید. در پنجره‌ی بازشده، گزینه‌ی Off را انتخاب کنید و بر روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.
B خاموش کردن فایروال در ویندوز ۷
در منوی Start عبارت Firewall را تایپ کنید و از لیست موجود گزینه‌ی Windows Firewall را انتخاب کنید. (دقت کنید که گزینه‌ی Windows Firewall with Advanced Security را انتخاب نکنید).

 

 

با کلیک بر روی گزینه‌ی فوق، وارد صفحه‌ی تنظیمات فایروال خواهید شد. در منوی سمت چپ بر روی گزینه‌ی Turn Windows Firewall On or Off کلیک کنید. این کار نیازمند تائید سطح کاربری است. اگر پنجره‌ی هشداری برای شما باز شد بر روی Ok کلیک کنید. درنهایت در صفحه‌ی بازشده گزینه‌ی Turn Off Windows Firewall را انتخاب نمایید.

 

 

و بر روی دکمه OK کلیک کنید.


* حتماً بعد از اتمام کارتان با شبکه، تنظیمات فایروال را به حالت سابق بازگردانید.


حال تمام مراحل انجام‌شده است و شما شبکه‌ی خود را با استفاده از یک مودم وایرلس راه‌اندازی کرده‌اید. برای انجام بازی‌های شبکه‌ای کافی است در منوی بازی به قسمت Multiplayer یا بازی شبکه‌ای بروید و از بازی با دوستانتان لذت ببرید. (توجه کنید که بعضی از بازی‌ها تنها قابلیت انجام بازی چندنفره تحت شبکه‌ی اینترنتی رادارند و در شبکه‌ی خانگی یا محلی اجرا نخواهند شد.)

 

منبع:

عصر علم

کتاب ارایه مطالب power point  2007

 

 

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی بانک ها

آزمون استخدامی بانک ها

فریبا دنیایی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی