با گسترش تکنولوژی و عرضه‌ی لپ‌تاپ‌ها و نوت بوک های سبک با مشخصات و دستگاه‌های قوی بیشتر افراد خرید لپ‌تاپ رو که قابل‌حمل هم هست به رایانه ترجیح می‌دهند. ولی بااین‌حال یک مشکل عمده وجود دارد و اینکه باید در مکان‌های مختلف در پی پریز برق بگردید!

نکته ضروری برای افزایش طول عمر باتری لپ‌تاپ

 

در اینجا قصد داریم مهم‌ترین نکات رو برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ با شما در میان بگذاریم تا اگر جایی بودید که به برق دسترسی نداشتید بتونید ساعاتی بیشتر از رایانه‌ی همراه خودتان استفاده کنید.


البته قصد نداریم در مورد مسائلی که تقریباً همه اطلاع دارند صحبت کنیم (هرچند اگر در بخش دیدگاه‌ها تمایل داشتید بگویید تا در این زمینه هم مطالبی رو برای شما در سایت قرار بدیم)، مسائلی مثل
 
– کم کردن نور صفحه‌نمایش

– کاهش تعداد نرم‌افزارها و برنامه‌های در حال اجرا

– خاموش کردن درایو  DVD

– خاموش کردن وایرلس و …

 

 

 

مواردی هستند که هرجایی می‌توانید آن‌ها را ببینید. نکات مهمی هم هستند ولی نکات ناگفته‌ی دیگری هم وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:
 
افزایش طول عمر کلی باتری

راحت‌ترین کار برای کم کردن عمر باتری خراب کردن آن‌ها هست! و برای این کار دو عامل مهم وجود دارد:


Aنگهداری باتری در دمای بالا (محیط گرم)
B استفاده از شارژر نامناسب (شارژر با ولتاژ نامناسب)


برای مورد دوم درصورتی‌که از شارژر اصل دستگاه استفاده می‌کنید که جای نگرانی نیست ولی برای شارژرهای جایگزین حتماً به ولتاژ آن توجه کنید.
و اما نکاتی که از افزایش دما محیط باتری جلوگیری می‌کند:


1 از خنک‌کننده‌های لپ‌تاپ استفاده کنید، این خنک‌کننده‌ها باقیمت پایین در بازار موجود هستند.
 

2از قرار دادن لپ‌تاپ در مکان‌های نرم مثلاً روی بالش، روی تخت و … خودداری کنید، این مکان‌ها باعث بسته شدن مسیر فن تهویه و درنتیجه باعث افزایش دمای سیستم و باتری می‌شوند
 

3تمیز کردن مداوم میز کامپیوتر شاید در نگاه اول بی‌ربط به نظر برسد ولی گردوخاک موجود روی میز به‌مرورزمان در فضای اتصالات باتری و لپ‌تاپ و همچنین در ورودی‌های فن دستگاه قرار می‌گیرند و باعث اختلال در عملکرد دستگاه می‌شود و تأثیرگذار هست.
 

4لپ‌تاپ رو درجایی قرار بدید که دمای آن محل از 25 درجه سانتی‌گراد بیشتر نباشد. در صورتی هم که قبل از استفاده از لپ‌تاپ متوجه شدید که گرم‌تر از 25 درجه است اول آن را به‌جای خنک‌تر منتقل کنید و بعد شروع به استفاده کنید.
 
5 درصورتی‌که از لپ‌تاپ در منزل و با برق مستقیم استفاده می‌کنید حتماً باتری رو خارج کنید و باتری رو در جای تمیزی نگهداری کنید تا گردوخاک بر روی محل اتصالات نشیند. اگر هم باتری شما لیتیوم-یون هست حتماً بگذارید شارژش تمام بشود (رو به اتمام باشد) و بعد از مدار خارج کنید.
 

6درصورتی‌که محل اتصال باتری به لپ‌تاپ تمیز نیست تنها با استفاده از الکل این بخش رو به‌آرامی تمیز کنید. مقداری الکل رو بر روی پنبه بریزید و با آن پنبه محل اتصال رو تمیز کنید.
 

7در باتری‌های لیتیوم-یون (lithium-ion) نیازی به این نیست که منتظر بمانید تا کاملاً تخلیه بشوند و بعد شارژ کنید. این کار برای باتری‌هایی از جنس نیکل ضروریه. بهتره مقداری از شارژ باتری‌های لیتیوم – یون باقی‌مانده باشد وقتی شما اقدام به شارژ مجدد می‌کنید ولی حدود هر 30 بار می‌توانید اجازه بدید یک‌بار شارژ به‌صورت کامل خالی شود و بعد اقدام به شارژ کنید.


در بالا نکاتی رو گفتیم که برای آن‌هایی که لپ‌تاپ دارند مهم هست بدانند. در ادامه چند نکته رو برای انتخاب لپ‌تاپ به شما خواهیم گفت تا لپ‌تاپی رو انتخاب کنید که طول عمر باتری بیشتری داشته باشید:
 

 

انتخاب لپ‌تاپ با طول عمر باتری بیشتر


درصورتی‌که شما قصد خرید یک لپ تاپ رودارید در مورد عمر باتری آن به موارد زیر حتماً توجه کنید:


– لپ‌تاپی رو انتخاب کنید که صفحه‌نمایش LED داشته باشد. مصرف برق نمایشگرهای LED بسیار کمتر از LCD است.

– صفحه‌نمایش کوچک‌تر به معنی نور کمتر و ذخیره‌ی انرژی بیشتر هست. درصورتی‌که شما تابه‌حال لپ‌تاپ نداشته‌اید لازمه بدونید ازآنجایی‌که نمایشگرها (مانیتور) در لپ‌تاپ Wide هستند اندازه‌ی آن‌ها با اندازه‌ی مانیتور کامپیوتر متفاوت هست و شاید یک مانیتور 14 اینچی در لپ‌تاپ فضای بیشتری رو نسبت به مانیتور 17 اینچ کامپیوتر نمایش بده.

– به تاریخ ساخت دستگاه و باتری توجه کنید به‌خصوص اگر باتری دستگاه لیتیوم-یون باشد. مهم نیست که قبلاً دستگاه استفاده‌شده یا نه توجه کنید که مدت انقضای باتری نگذشته باشد.

– از خریدن باتری‌های کارکرده و یا ارزان‌قیمت خودداری کنید و سعی کنید باتری‌ها رو (درصورتی‌که باتری اضافی خواستید) از نمایندگی تهیه کنید.

 

 

منبع:

عصر علم

کتاب ارایه مطالب power point  2007

 

 

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

محمدرضا نقی زاده هنجنی ـ سهیلا عباس نژاد
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی