شما به عنوان دانش آموخته مدیریت مالی در صورتی که قصد کار کردن در رشته تخصصی خود را داشته باشید، یکی از مشاغل زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

 

 مدیر مالی از جمله مشاغل مورد نظر و دلخواه دانشجویان این رشته می باشد. البته شما نباید توقع داشته باشید بلافاصله بعد از فراغت از تحصیل به شما سمت مدیر مالی در یک شرکت بزرگ را پیشنهاد بدهند، بلکه در ابتدا باید از شغل های ساده تر و سمت های پایین تر مالی و حسابداری شروع به کار کنید و در صورتی که از خود اراده و توان لازم را نشان دهید، با توجه به دانش تئوریکی که در طول تحصیل کسب کرده اید، شانس رسیدن به مدیریت مالی شرکت یا سازمان خود را پیدا خواهید کرد.


همچنین در صورتی که شما علاقه مند به بازارهای بورس و سرمایه گذاری هستید و از اینکه به صورت مستقل کار کنید، لذت می برید، شاید تحلیلگر مالی برای شما شغل مناسبی باشد. متخصص و تحلیل گر مالی راهنمایی های لازم را به شرکت ها و افراد در خصوص تصمیم گیری های سرمایه گذاری ارائه می دهد. او سرمایه گذاری در سهام، اوراق قرضه، طلا، مسکن و سایر انواع سرمایه گذاری را ارزیابی می کنند و به کارفرما یا مشتریان خود مشورت لازم را ارائه می دهند.

 

در صورتی که شما از شم بالای مالی برخوردار نیستید و یا اینکه علاقه کمی با مدیریت دارید و از انجام کارهای تکرارپذیر لذت می برید، شغل حسابداری می تواند مناسب شما باشد. شما در این شغل از دانش و معلومات مالی خود استفاده می کنید و می توانید تسلط خوبی بر کارتان داشته باشید در عین حال نیاز نیست برای تصمیم گیری های مالی، استرس زیادی را تحمل کنید.

 

در صورتی که به بازرسی و کنترل حساب و کتاب دیگران علاقه مندید، ما شغل حسابرسی را به شما پیشنهاد می کنیم. در این شغل که از مشاغل تخصصی مالی می باشد و برای موفقیت به تجارب زیادی نیاز دارد، شما باید کار حسابداری و مدیران مالی را بررسی کرده و انطباق آن با قوانین و مقررات و اصول حسابداری را بررسی و گزارش نمایید.


شغل مشاور مدیریت از جمله مشاغل پیشنهادی ما به دانش آموختگان مدیریت مالی می باشد. البته نه برای الآن بلکه برای زمانی که تجارب ارزشمندی در کار مدیریت مالی خود کسب کردید و یا اینکه دکتری مدیریت مالی را دریافت نمودید. مشاور مدیریت شخصی است در یک حوزه تخصصی مثل تأمین مالی، بورس اوراق بهادار، سرمایه گذاری خارجی و یا سایر موضوعات تخصصی دیگر دارای تجربه و دانش تئوریک و دانشگاهی مناسب است و می تواند به مدیران شرکت ها و سازمان ها در این خصوص مشاوره دهد.

 

استاد دانشگاه نیز یکی از گزینه های فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت مالی می باشد. این شغل البته یکی از پرطرفدارترین مشاغل در سطح دنیا می باشد و در حال حاضر در بسیاری از دانشگاه ها، دارا بودن مدرک دکتری PhD در این رشته برای تدریس در دانشگاه ها الزامی است.  لذا برای وارد شدن در این شغل باید تحصیلات خود را در مقطع دکتری مدیریت ادامه دهید.


مشاغل بانکی از جمله کارمند بانک و در مقاطع بالاتر آن به عنوان یک هدف شغلی،  رئیس بانک از جمله مشاغل مورد نظر فارغ التحصیلان رشته مدیریت می باشد. همچنین شما به عنوان کارشناس مالی می توانید در بخش اداری بانک فعالیت کنید. در صورتی که شما به این مشاغل علاقه مندید می توانید با کلیک بر روی عنوان شغل در بخش مشاغل، اطلاعات بیشتری راجع به آنها بدست آورید.
 

کارشناس امور مالیاتی از جمله مشاغل مرتبط با فارغ التحصیلان رشته مدیریت مالی می باشد. اطلاعات بیشتر را در این خصوص در بخش معرفی مشاغل دنبال کنید.

 

منبع:

مسیر ایرانی

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

20 آزمون عمومی استخدامی

20 آزمون عمومی استخدامی

گروه مولفین
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی