این اولین ضرورت برای راه اندازی یک شرکت حسابداری است: سرمایه، ولی نکته ای که وجود دارد و باعث عقب نشینی تعداد زیادی از حسابداران با انرژی و باهوش می شود تامین مالی آن است.

 

سه راه برای تامین مالی و باصطلاح تامین سرمایه یک شرکت حسابداری به شما پیشنهاد میشود:

وام / قرض

جذب پروژه

جذب شریک

 

به نظر خودتان کدامیک دردسر کمتری دارد؟ در ادامه مبحث سرمایه را دنبال کنید. اول ببینید برای راه اندازی یک شرکت حسابداری نوپا چقدر پول نیاز دارید، برای شروع و کرایه یک محل اگر در کلان شهر باشید می توانید از دفاتر اشتراکی و اگر در غیر از این شهرها سکونت دارید از دفاتر مستقل شروع کنید. برای شروع حداقل ۵ میلیون وجه نقد نیاز دارید. و در ادامه برای خرید ۲ میز، مودم و اینترنت ، پرینتر ، تلفن ، و کامپیوتر و لوازم تحریر هم حداقل ۵ میلیون دیگر نیاز است پس توافق ما بر روی ۱۰ میلیون تومان باشد. حالا برای این ۱۰ میلیون تومان بهترین راه جذب پروژه است. یعنی شما باید انقدر به تجربه و دانش خوبی رسیده باشید که دیگران به شما اعتماد کنند و برای انجام خدمات مالی ۱۰ میلیون بپردازند. این وجه را می توان با جذب چند پروژه کوچک به راحتی دریافت کرد. البته خیلی هم راحت نیست نیاز به رعایت چند تکنیک مهم دارد.

 

ویژگی یک شرکت حسابداری چیست؟ در چند سال قبل کار زیاد سختی نبود. یک یا دو نفر محلی را اجاره می کردند و هر کدام چند کار خدمات مالی می گرفتند و اجرا می کردند، حتی با یک نام تجاری ثبت نشده. ولی در این چند سال اخیر و حساسیت شرکتها و موسسات نسبت به واگذاری امور خدماتی خود به موسسات حسابداری، کار کمی سخت تر شده است، البته این سختی ها منفعتی را هم به دنبال دارد و آن هم بالا رفتن حق الزحمه ها بخاطر ازدیاد مسئولیت اجرایی است. نکته ای که پیرامون ویژگی جدید یک شرکت حسابداری باید عرض کنم این است که اگر میخواهید یک وزنه اعتباری ایجاد کنید حتما یک شرکت ثبت شده اسم و رسم دار باید راه اندازی کنید تا مشتریان اطمینان خاطر از شما پیدا کنند و یکی ازدلایل موفقیت برخی از فعالان حوزه مالی نسبت به بقیه داشتن همین امتیاز خیلی مهم است .

 

اما فراموش نکنید نباید سریع تصمیم گیری کنید و صرفا اولویت شما راه اندازی شرکت حسابداری باشد چون اگر برنامه نداشته باشید ممکن است در بازار بزرگ خدمات مالی غرق شوید چون رقابت در این حوزه همانند بورس و سرمایه گذاری شده است. تعداد بسیار بالای شرکت ها و تعداد زیاد کارشناسانی که نه شرکت دارند و نه دفتر ثابت. پس باید اول زمینه راه اندازی را فراهم کنید.

 

چگونه می توانید یک شرکت حسابداری راه اندازی کنید؟ ابتدا باید اقدامات خیلی مهمی را مد نظر قرار دهید که قبل از تاسیس شرکت به آن نیاز دارید.

حتما برای شروع با یک مشاور دلسوز جلسه برقرار کنید

افراد زیادی هستند که درگیر پروژه ها هستند و فرصت راه اندازی دفتر و استقرار را ندارند و شما می توانید این فرصت را برای آنها ایجاد کنید.دسترسی خیلی راحت به این افراد در آگاهی خدمات مالی روزنامه ها و سایتها می باشد.اگر حسابدار هستید کار آسانتر است معمولا مدیران مالی پاره وقت بیشتر اینطور عمل میکنند.

 

حداقل میزان سرمایه گذاری برای راه اندازی یک شرکت ۲ میلیون ماهیانه است.

شما حتما می بایست ۲ یا ۳ پروژه حسابداری با درآمدزایی ماهیانه ۲ میلیون تومان در ماه داشته باشید تا بتوانید آماده پیاده سازی اولیه شوید. اشتباه بزرگ بسیاری از افراد که در همان ابتدا با نرسیدن به این مبلغ شکست را تجربه می کنند.

 

برای شروع جذب پروژه فقط تمرکز کنید

همیشه به دوستان و نمایندگان عزیز پرشین حساب هم این نکته را عرض میکنم بجای اینکه همه بازارها را تجربه کنید، یک بازار قدرتمند را  هدفگذاری کنید. اگرهم احساس می کنید بازار جاندار نیست ثابت قدم باشید. مثلا فرض کنید شما وارد بازار شرکتهای حمل و نقل و کامیونداران شده اید، ممکن است در ابتدا با مشکل جذب مواجه شده باشید ولی نباید میدان را ترک کنید چون بارها تجربه ثابت کرده زمان نتیجه گیری نباید بازاریابان عرصه را خالی کنند و حداقل نیم نگاهی به آن داشته باشند.
به سایت دفتر شما (دفاتر اشتراکی) سر بزنید.

 

کم ریسک ترین حرکت در راه اندازی یک دفتر حسابداری، مشارکت در دفاتر اشتراکی است. توجه داشته باشید بهتر است برای مشارکت در محل، از همکاران خود کمک نگیرید چون ممکن است نوع فعالیت ها امکان فشار روحی و استرس برای شما به همراه داشته باشد. گزینه پیشنهادی من مشارکت با وکلا است. چون معمولا وکلا ساعات اداری در دادگاه سپری می کنند و عصر ها معمولا دفتر هستند و شما خیلی راحت و کم هزینه می توانید صاحب اتاقی از یک دفتر کار شوید. مهم این است که در اولین حرکت شما باید محلی برای استقرار داشته باشید.

 

 

منبع:

پرشین حساب

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی و اطلاعات عمومی

آزمون استخدامی و اطلاعات عمومی

نسترن رنجبر ـ کوروش صحیفی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی