افراد بسیاری وجود دارند که از زندگی راحت به واسطه موفقیت مالی خود برخوردار هستند. بررسی شرایط این افراد نشان می دهد بسیاری از آنها دارای عاداتی مشترک با یکدیگر بوده اند.

 

راز دستیابی به موفقیت مالی چیزی است که بسیاری از ما طی زندگی خود در جستجوی آن بوده و یا از آن اجتناب کرده ایم. با این وجود، افراد بسیاری وجود دارند که از زندگی راحت به واسطه موفقیت مالی خود برخوردار هستند.

 

بررسی شرایط این افراد نشان می دهد بسیاری از آنها دارای عاداتی مشترک با یکدیگر بوده اند. در ادامه این مطلب فهرستی از عادات کلیدی افرادی که از نظر مالی موفق شناخته می شوند را معرفی می کنیم.

 

ایجاد بودجه و پیروی از آن

توانایی برنامه ریزی برای نیازهای مالی و تعیین محدودیت ها در برخی هزینه های خاص تقریبا همیشه در بلند مدت نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت. شاید هر فردی بتواند اقدام به بودجه بندی کند، اما نظم کافی برای دنبال کردن آن دشوارتر است.

 

حفظ حداقلی هزینه های ماهانه و مکرر

افرادی که از نظر مالی موفق هستند هزینه های ماهانه خود را ارزیابی کرده و در صورت امکان آنها را کاهش می دهند. با اجتناب از هزینه های غیر ضروری، آنها بخش بیشتری از درآمد خود را می توانند به پس انداز اختصاص دهند.

 

بهره مندی از آموزش مالی سالم

افرادی موفق از نظر مالی از جریان ها و روندهای اقتصادی فعلی به خوبی آگاه بوده و به طور مداوم دانش خود را افزایش می دهند. بر همین اساس، آنها قادرند هنگام مدیریت پول تصمیم گیری های درستی انجام دهند.

 

تمرکز بر دوره زمانی بلند مدت

افراد موفق از نظر مالی برنامه ریزی برای دستیابی به این جایگاه را از دیروز آغاز نکرده اند. اگر قصد دستیابی به موفقیت مالی را دارید، توانایی تفکر درباره اهداف مالی بلند مدت در شرایطی که به شرایط مالی امروز رسیدگی می کنید، عادتی کلیدی برای تمرین است.

 

احترام به پول و درک ارزش آن

افرادی که درک و شناخت درستی از ارزش پول دارند در نهایت به موفقیت مالی و پول بیشتر دست می یابند.

 

پس انداز به عنوان یک اولویت

اگر اقدام به پس انداز کنید از امنیت مالی بیشتری در آینده برخوردار خواهید بود. حتی اختصاص بخش کوچکی از درآمد خود به این کار می تواند نتایج چشمگیری را در آینده به همراه داشته باشد.

 

عدم مقایسه خود با دیگران

افراد موفق از نظر مالی زمان و پول را برای مقایسه خود با دیگران و یا این که شبیه آنها باشند، هدر نمی دهند. این افراد بر اهداف و توانایی های مالی خود متمرکز می شوند.

 

کاهش و جلوگیری از بدهی

در صورتی که بدهکار نباشید، موفقیت مالی می تواند به سادگی محقق شود. اگرچه همیشه امکان اجتناب از بدهی وجود ندارد، اما به حداقل رساندن آن تا حد ممکن باید یکی از اولویت ها در نظر گرفته شود.

 

کنترل هزینه های ناگهانی

همگی ما مواقعی را که تمایلی ناگهانی به خرید چیزی که می خواهیم، اما نیاز ضروری به آن نداریم را تجربه کرده ایم. تفاوت بین اکثر مردم و آنهایی که از امنیت مالی سود می برند به کنترل این خریدهای ناگهانی باز می گردد.

 

سرمایه گذاری برای آینده

تصمیم گیری درباره سرمایه گذاری برای بازنشستگی پیش از موعد، شما را در مسیر امنیت مالی چند گام جلوتر قرار می دهد.  

 

احتیاط و دقت هنگام تصمیم گیری

افرادی که از نظر مالی موفق هستند به طور معمول از این عادت مشترک برخوردار هستند. آنها به ندرت تصمیماتی سریع بدون بررسی و تفکر درباره شرایط می گیرند. در مقابل، آنها زمانی را به پژوهش درباره احتمالات، توجه به شرایط موجود و تمرکز بر آن چه واقعا اهمیت دارد، صرف می کنند.

 

پیگیری بدهی ها

برخی مواقع پیگیری این که چه مقدار بدهکار هستید، آسان تر از آن چیزی است که تصور می کنید. این در شرایطی است که افراد موفق از نظر مالی همواره آگاهی کامل و دقیقی از میزان بدهی خود دارند.

 

صرفه جویی در زندگی

بسیاری از ثروتمندن جهان از زندگی پر از تجملات لذت می برند که برای اکثر مردم رویایی بیش نیست. اما آنها نیز فعالیت خود را با در اختیار داشتن خانه ای لوکس و هواپیمای اختصاصی آغاز نکرده اند. بسیاری از ثروتمندان جهان صرفه جویی و فعالیت در چارچوب آن چه در اختیار داشته را دنبال کرده اند. آنها با ارزیابی هزینه های خود موارد غیر ضروری را حذف کرده و در زمان ممکن تنظیمات لازم در بودجه خود را انجام داده اند.

 

تعیین اهداف

افراد موفق از نظر مالی فعالیت خود را با تعیین اهداف آغاز کرده و تعیین اهداف جدید پس از دستیابی به اهداف قدیمی را دنبال کرده اند.

 

معوق نگذاشتن

افراد موفق از نظر مالی هنگامی که صورت حساب و یا قبضی را دریافت می کنند، آن را پرداخت می کنند. آنها بدهی های خود را نادیده نمی گیرند و به سرعت آنها را پرداخت می کنند.

 

آغازی زودهنگام

تفکر و برنامه ریزی برای آینده مالی از هر زمانی می تواند آغاز شود. چه این روند با افتتاح حساب پس انداز هنگامی که با والدین خود زندگی می کنید و چه با سرمایه گذاری برای بازنشستگی آغاز شود، به هر میزان که قادر به پس انداز باشید، تقاوتی بزرگ در پایان کار را رقم خواهید زد.

 

همکاری با مشاوران حرفه ای

حتی باهوش ترین و موفق ترین افراد در جهان به کمک افراد حرفه ای دیگر نیازمند هستند. آنها ترس و نگرانی از مشاوره با افراد متخصص در حوزه های خاص ندارند.

 

صبر

موفقیت مالی یک شبه حاصل نمی شود. در اغلب موارد روندی چند ساله با پشتکار و تعهد زمینه ساز دستیابی به این هدف است.

 

امیدواری

افراد موفق از نظر مالی به ندرت در مسیر تحقق اهداف خود و در مواجهه با چالش ها دلسرد و ناامید می شوند. در مسیر موفقیت مالی باید برای زمان های سخت، رویدادهایی غیر منتظره و مواقعی که احساس می کنید به بن بست رسیده اید، آماده باشید.

 

درس گرفتن از اشتباهات گذشته

استفاده نامناسب و اشتباه از پول اتفاقی معمول در زندگی همه انسان ها محسوب می شود. همه ما چنین اشتباهاتی را انجام می دهیم، اما افرادی که در نهایت به موفقیت مالی دست می یابند نه تنها این اشتباهات را انجام داده، بلکه آموزه های لازم از آنها را فرا گرفته اند. به گفته "بیل گیتس"، یکی از مشهورترین ثروتمندان جهان، جشن گرفتن موفقیت خوب است، اما مهم تر از آن توجه به آموزه های شکست است.

 

 

منبع:

پول نیوز

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

محمدرضا نقی زاده هنجنی ـ سهیلا عباس نژاد
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی