یکی از مهمترین و زیباترین موفقیتها، موفقیت شغلی است. که آرزو و خواسته افراد زیادی از افراد جامعه ما نیز هست و برای دستیابی به این موفقیت بزرگترین کار و اولین قدم انتخاب درست است.

 

مسئولیت اولیه انتخاب و شروع کار این است که توانایی های خود را برشمارید و با خود متفکرانه بیاندیشید که از انجام دادن چه کاری لذت می برید، آرامش و لذت حاصل از روند کار مستلزم علاقه داشتن به کار است و باید همواره با میل و رغبت و خواست درونی به کار مشغول شد تا هرگز احساس خستگی در شما راه نیابد.زیرا که زمانی که کاری را با عشق و علاقه انجام می دهید ، کار نمی کنید بلکه زندگی می کنید، خسته نمی شوید بلکه لذت می برید.

 

کار کردن خود به گونه ای سرگرمی و لذّت و تفریح است بشرطی که به کار و انجام کار خود علاقه داشته باشید. با کمی  دقت به اطراف و محیط پیرامون خود در می یابید، که هر فردی در حال انجام دادن کاری است. آیا ما کارمان را دوست داریم؟ آیا ما از انجام دادن این کار لذت می بریم یا بر عکس خسته و دلزده می شویم؟ آیا فقط برای کسب درآمد این کار را انجام می دهیم؟ و...

 

می توان نتیجه گرفت اگر کاری با میل و خواست قلبی همراه نباشد باعث دلزدگی و خستگی مفرط می گردد و هیچ رضایت باطنی و آرامش خاطری را به دنبال نخواهد داشت.

 

لحظه ای در باره زندگی و اهدافتان بیندیشید، آیا شما نیز طبق خواسته هایتان زندگی می کنید؟

من خود به شخصه بارها تغییر شغل و حرفه داده ام تا توانستم با توجه به خواسته هایم به شغل مورد نظرم دست یابم من راههای زیادی را امتحان کردم بعد از کلی کشمکش توانستم کار مورد علاقه ام را بیابم و با عشق و لذّت در کارم موفق بشوم.

 

شما می توانید به ندای درونیتان گوش فرا دهید و به خواهش قلبتان پاسخ دهید. از منفی گرایی ها هراس نداشته باشید. و به شغل و حرفه ای دست بزنید که به آن علاقه دارید و آن زمان است که شما به آرامش و موفقیت دست خواهید یافت.

 

و در آخر به شما پیشنهاد می دهم همیشه کاری را انتخاب و شروع کنید که دوست داشته باشید و اگر  هم الان صاحب شغل و حرفه ای هستید که از آن کار لذت نمی برید یا به اجبار آن شغل را انتخاب کردید و راه برگشت و انتخاب کار جدیدیبرای شما  وجود ندارد. بهترین راه حل این است که نکات مثبتی که در آن کار وجود دارد را بیابید و سعی کنید برای خود در آن کار علاقه و عشق ایجاد کنید در این صورت است که شما در  شغل و حرفه ای خود به موفقیت می رسید و هیچگاه از کار خود خسته و دلزده نمی شوید

 

پنج نکته مهم برای رسیدن به موفقیت شغلی

موفقترین افرادی که دارای کسب و کارهای کوچک هستند، پیشنهادات خود را برای موفقیت در بازار کسب و کار جهانی امروز مطرح می کنند و در اختیار شما می گذارند.

طبق نظرسنجی و آمار به دست آمده از مشاغل کوچک، اداره مشاغل کوچک آمریکا(Small business Administration ) برای رسیدن به موفقیت این 5 نکته مهم و اساسی را ذکر می کند:


1.آمادگی انجام کار برای ساعات دشوارتر و طولانی تر را داشته باشید.

2.هنگام کار در این ساعات طولانی و طاقت فرسا، می توانید به آموزشهای لازم و ارتباطات شخصی خود نیز بپردازید.

3.از تکبر و ادعا بپرهیزید. فرقی نمی کند که چه مقدار تخصص و آگاهی در شغل خود دارید، کسب موفقیت مستلزم پشتکار، مهارتهای مالی، سرمایه کافی، کارکنان کارآمد و کار سخت و بسیار زیاد است.

4.حداکثر کوشش و تلاش خود را برای جلب رضایت مشتریان انجام دهید. هر قدر هم که کسب و کار و تجارت شما کوچک باشد، این موضوع، اهمیت خاص خود را دارد.

5.هرگز قول و وعده ای ندهید که قادر به انجام دادن آن نیستید.

 

در حال حاضر، یک نکته مهم دیگر را نیز به 5 مورد بالا اضافه کنید: اگر شما از اینترنت برای ارتقا یا سرعت بخشیدن و افزایش بهره وری کسب و کار خود استفاده نمی کنید، از عرصه رقابت به دور افتاده اید.

اینترنت نقش مهمی در کسب و کارهای کوچک ایفا می کند، افرادی که در بازار کسب و کارهای کوچک موفق هستند، از فناوری روز اینترنت استفاده می کنند.

با اینکه استفاده از فناوری کامپیوتر و اینترنت توسط شرکتهای موفق در سال 1996 گسترش پیدا کرد، اما فقط 53 درصد آنها از سایت های اینترنتی برای کسب گزارشات و اطلاعات استفاده کرده اند و مشخص نشده است که از این وب سایت ها برای چه منظور خاصی استفاده شده است.

تا سال گذشته، نه تنها کاربرد اینترنت در کسب و کارهای کوچک بسیار فراگیر بود، بلکه 83 درصد از این موارد بررسی شده، وب سایت های خاص شغل خود را دارا بودند.

 

میزان استفاده از شبکه جهانی اینترنت در سال گذشته افزایش بالایی داشت. افرادی که مشاغل کوچک دارند:

-100 درصد از اینترنت استفاده می کنند.
-97 درصد از e-mail استفاده می کنند.
-94 درصد وب سایت خاص خود را دارند.
-56 درصد از تجارت الکترونیک استفاده می کنند.

 

بیش از 50 درصد از صاحبان کسب و کارهای کوچک توانایی حفاظت و نگهداری سرمایه و نقدینگی لازم برای خرید تجهیزات و ارائه خدمات لازم را بزرگترین مانع و مشکل بر سر راه خود عنوان کرده اند. در مرحله بعد تهیه لیست حقوق قرار دارد.
40% آنها در پاسخ به این سوال که چالش بزرگ پیش رو در آینده چه خواهد بود؟ جواب داده اند: " وضعیت ناپایدار و نامشخص اقتصادی " امری که به نوعی به همه افراد جامعه مربوط می شود.

 

منبع:

شاه کلید

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

20 آزمون عمومی استخدامی

20 آزمون عمومی استخدامی

گروه مولفین
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی