با توجه به گرفتن مدارک مختلف تحصیلی توسط جوانان بنارویه و نیاز آنها به جذب و استخدام در ادارات و سازمان های دولتی ما در این قسمت سعی می کنیم تا کمکی هر چند کوچک جهت شرکت در آزمون ، مصاحبه ، گزینش استخدامی آنها داشته باشیم .

 

اولین مرحله یک آزمون موفق ثبت نام مناسب است شما باید این مرحله را با نهایت دقت انجام دهید چرا که دیگر غیر قابل تغییر است البته قبل از ثبت نام شما باید از زمان آزمون های استخدامی اطلاع کافی داشته باشید که سایتهای استخدامی را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد که شما حداقل باید هفته ای یک بار این سایتها را بررسی کنید تا هیچ کدام از آزمون های استخدامی را از دست ندهید ما خود نیز در سایت بنار سیتی تا جایی که بتوانیم آگهی های استخدامی را پوشش خواهیم داد .

 

ثبت نام مناسب ویژگی هایی دارد که ما در این قسمت چند مورد آن را بیان می کنیم :

۱ – با توجه به جذب رشته های مختلف تحصیلی در یک شغل شما باید هر کدام که به رشته تحصیلی شما نزدیک تر است را انتخاب کنید ، چون در مرحله آزمون می توانید سوالات تخصصی بیشتری را پاسخ دهید .

۲ – شهری را انتخاب کنید که بتوانید از سهمیه بومی آن استفاده کنید .

۳ – بین شهرهایی که می توانید از سهمیه بومی آنها استفاده کنید شهری را برگزینید که احتمال می دهید شرکت کننده های آن کمتر است.

۴ – از هر نوع سهمیه دیگری که می توانید استفاده کنید پیگیری کرده و ثبت نام نمایید.

۵ – زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون را یادداشت کنید.

 

پس از انجام ثبت نام و بررسی آن باید خود را برای آزمون آماده کنید:

آزمون های استخدامی از دو قسمت تشکیل می شود : ۱ – دروس عمومی ۲ – دروس تخصصی

برای موفقیت در آزمون های استخدامی ابتدا شما باید ۶۰% نمره آزمون عمومی را کسب کنید در غیر این صورت مردود می شوید و از بین کسانی که موفق به کسب نمره بالا در آزمون عمومی شوند اگر تعداد افراد بیشتر از ۳ نفر شود کسانی که بیشترین نمره را در آزمون تخصصی کسب کنند برای مصاحبه انتخاب می شوند.

 

آزمون های عمومی معمولا از دروس زیر گرفته می شود :

۱ – ادبیات : درسی بسیار مهم در موفقیت شما در آزمون های استخدامی که کمتر به آن توجه می شود به دلیل اینکه در طول دوره کارشناسی خبری از دروس مربوط به ادبیات وجود ندارد بسیاری از اطلاعات شما که در دوران دبیرستان داشته اید فراموش می شود و احتمال پاسخ دادن به سوالات ادبیات اگر دوباره مطالعه نداشته باشید خیلی کم می شود پیشنهاد ما به شما کتاب های دیپلم ادبیات را کاملا بخوانید.

۲ – ریاضی و آمار : درس هایی که تقریبا بیشتر شرکت کنندگان در آزمون ها با آن مشکل دارند شما شاید نتوانید در کوتاه مدت ریاضی را کاملا مسلط شوید اما آمار را می توانید پس سعی کنید درس ها و کتاب های مقدماتی آمار را کاملا بخوانید .

۳ – در معارف : سوالات این درس را معمولا متقاضیان درست جواب می دهند امام شما نباید از آن غافل شوید ، اگر اندیشه ۱ و ۲ دانشگاه ، کتاب معارف دبیرستان و رساله توضیح المسائل را بخوانید تا حدود زیادی در پاسخ دادن به سوالات معارف استخدامی مشکلی نخواهید داشت.

۴ – رایانه : اشتباهی که بیشتر افراد می کنند این است که فکر می کنند چون به صورت عملی می توانند با رایانه کار کنند می توانند به سوالات ریز و جزئی کتبی استخدامی نیز پاسخ درست دهند شما باید کتاب های مهارت های هفت گانه را به صورت کامل بخوانید تا بتوانید تمامی سوالات را پاسخ دهید امام اگر وقت کمی دارید پیشنهاد ما به شما این است که ویندوز ، ورد ، اطلاعات و ارتباطات را بخوانید چون بیشتر از ۷۰% از سوالات رایانه از این سه مهارت است.

۵ – زبان انگلیسی : از جمله درس هایی که در آزمون های استخدامی اهمیت خیلی زیادی دارد و اکثر شرکت کنندگان کتاب های زبان را کمتر می خوانند پیشنهاد ما به شما می توانید با مطالعه کتاب گرامر از دبیرستان تا دانشگاه ، و کتاب لغات ورد ۵۰۴ سوالات زبان را در حد مطلوب پاسخ دهید .

۶ – اطلاعات عمومی ، سیاسی ، اجتماعی

۷ – هوش

 

مصاحبه استخدامی

اگر متقاضی استخدام در آزمون امتیاز های لازم را کسب کند و موفق شود به مرحله مصاحبه راه پیدا کند که معمولا سه برابر ظرفیت جذب نیرو برای مصاحبه دعوت به عمل می آید برای موفقیت در مصاحبه استخدامی و قرار گرفتن در بین نفرات اصلی این ویژگی ها را باید داشته باشد:

 

۱ – داشتن اعتماد به نفس کافی

۲ – ظاهری آراسته داشته باشید.

۳ – داشتن اطلاعات کافی در مورد رشته شغلی که می خواهید استخدام شوید.

۴ – مصاحبه زبان را خواهید داشت که پیشنهاد ما به شما کتاب انگلیسی در سفر را کاملا بخوانید.

۵ – سوالاتی درباره ی احکام و مسائل شرعی از شما پرسیده می شود.

۶ – کار با رایانه به صورت عملی را خواهید داشت.

 

 

منبع:

بنارسیتی

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی: سنجش و ارزیابی مهارت ها و توانایی های شغلی

آزمون استخدامی: سنجش و ارزیابی مهارت ها و توانایی های شغلی

بهروز پرتو
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی