هنر گفت‌وگو مانند هر هنر دیگری ترکیبی از ظرافت، باریک‌بینی و عملکردِ خلاقانه است. هنری که در ایجاد روابط شخصی و حرفه‌ایِ سالم، به ما کمک می‌کند. وقتی حرف از گفت‌وگو به میان می‌آید، همه‌ی ما فرد یا افرادی را به خاطر می‌آوریم که قِلق این کار را خوب می‌دانند.

آنها می‌توانند با هر کسی و درباره‌ی هر موضوعی به راحتی گفت‌وگو کنند. درست است که این‌گونه افراد به طور مادرزادی استعداد سخنوری دارند، اما خوشبختانه امکان پرورش و تسلط یافتن بر مهارت‌های گفتاری نیز وجود دارد.

 

 

 

Fluency یعنی روانی صحبت است، یعنی صحبت کردن با میل و بدون انقطاع، اگر شما در پاسخ دادن بی میل باشید و پاسخ های کوتاه و مختصر به سوالات Examiner بدهید، ممتحن Examiner آزمون آیلتس IELTS می اندیشد که برای شما صحبت کردن دشوار است و به همین علت پاسخ مختصر داده اید، او فرض دیگری نمی کند، چون در حقیقت آزمون آیلتس IELTS یک فرصت برای نمایش توانایی شما در زبان انگلیسی است.

 

 

این آزمون یک مکالمه واقعی نیست که شما فقط وقتی در مکالمه گرم بگیرید که به آن علاقه دارید.

 در حقیقت باید هر موضوعی که مورد بحث مکالمه است را با روی گشاده بپذیرید و در مورد آن سخن پروری کنید، این نیز خود مهارتی است که بدست آوردن آن آسان نیست.
تفاوت است بین کسی که انگلیسی را با دایره لغات بسیار محدود صحبت می کند و کسی که می تواند برای رساندن منظورش از دامنه وسیعی از کلمات استفاده کند، این تفاوت نه تنها سطح تحصیلات فرد را نشان میدهد.

 بلکه به او کمک می کند که اگر مخاطبش منظورش را متوجه نشد، به راحتی با استفاده از کلمات دیگری منظورش را برساند، همینطور به او کمک می کند که شیوا تر و زیبا تر صحبت کند.

 

ارکان مهارت Speaking
برای تسلط به مهارت گفتار Speaking  زبان آموز باید دو جریان موازی مهارت گفتار عبارتند از: 1- یادگیری واژه (بصورت موضوعی) 2- فراگیری ساختارهای زبان

 

حوزه های مهارت Speaking
زبان آموز باید قادر باشد به راحتی به منظور خود را به طرف مقابل برسانند و بدون آنکه خدشه ای در انتقال پیام رخ دهد. جلسات بحث ازاد برای این قسمت فوقالعاده مهم و تاثیر گذار است. 


قواعد بهبود مهارت Speaking
گرامر را مطالعه نکنید. مطالعه گرامر فقط شما را کند کرده و گیج خواهد نمود. شما هنگام ساختن جملات به جای اینکه به طور طبیعی یک جمله را همانند یک بومی بیان کنید، در مورد قوانین گرامری فکر خواهید نمود. به خاطر داشته باشید که فقط یک عده اندکی از صحبت کنندگان به زبان انگلیسی بیشتر از 20% از تمامی قوانین گرامری را میدانند.
عبارات را یاد بگیرید و مطالعه کنید. خیلی از دانش آموزان لغات را یاد میگیرند و تلاش میکنند که برای ساختن یک جمله صحیح تعداد زیادی از کلمات را کنار یکدیگر بگذارند.

 

نمونه سوال مهارت Speaking
زبان آموز باید در کمتر از دو یا سه دقیقه مطلب خود را در مورد یک موضوع منتقل نماید. شخص باید در عین گزیده گویی، کلمات و جملات نغز و فنی را بکار برد. پس مختصر گویی بسیار مورد تاکید است.

 

منبع:

کتاب طراحی فرآیند و یادگیری زبان انگلیسی

گروهی از نویسندگان تیم

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

محمدرضا نقی زاده هنجنی ـ سهیلا عباس نژاد
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی