برای تقویت لهجه انگلیسی جلوی آینه بایستید. جلوی آینه بایستید و به صورت، دهان و زبان خود هنگام ادای کلمه‌ها دقت کنید. حالت چهره، دهان و زبان خود را با یکی از اهالی بومی زبان در یک برنامه تلوزیونی مقایسه کنید. کلمه‌ها را بشکنید. لیستی از کلمه‌هایی که تلفظ دشوای دارند انتخاب کنید و هر روز چند کلمه را تمرین کنید. کلمه را بخش کنید و سعی کنید بخش‌ها را درست تلفظ کنید. سپس چند بخش را با هم ترکیب کنید.

 

به تدریج، در طی سالیان، با مهاجرت افراد و قرارگیری در معرض رسانه‌ها، لهجه‌ها دارند از بین می‌روند.

این امر از جهاتی تاسف‌برانگیز است چرا که لهجه‌ها به صدا بُعد و تمایز می‌بخشند و بر فردیت هر شخص تاکید دارند. آموزشگاه زبان ایران آکسفورد امروز روی لهجه انگلیسی تمرکز می کند. چگونه لهجه انگلیسی داشته باشیم.

 

حتما شما هم گوینده، مجری، استاد دانشگاه یا بازیگری را می‌شناسید که صحبت کردن او برای شما جذاب و تحسین‌برانگیز باشد. به جمله‌های آن فرد دقت کنید. بشنوید و سپس تکرار کنید.

 

 

سعی کنید جمله‌ شما کاملا شبیه به گوینده اصلی باشد. تلفظ، لحن و ریتم بیان جمله را در نظر بگیرید. این کار را تا جایی ادامه دهید که فکر می‌کنید می‌توانید کاملا مثل او صحبت کنید.

 

این کار برای تمرین دادن لب‌ها، دهان و تارهای صوتی مفید است. همچنین باعث کاهش تاثیر زبان مادری شده و به بهبود لهجه کمک می‌کند.

چند قانون ساده نیاز است که تا هر چه بیشتر بتوانید به جواب چگونه لهجه انگلیسی داشته باشیم ؟

 

حرف R

در زبان انگلیسی حرف R کمی Round می شود. وقتی حرف r به حرف L می رسد بسیار ضعیف تلفظ می شود. در کلمه های همانند Mirror همانند ” Mih-ra ” تلفظ می شود.

 

حرف U

کلمه هایی همانند stupid و duty در لهجه انگلیسی stewpid تلفظ می شوند. البته در لهجه آمریکایی این کلمات با صدای oo تلفظ می شوند. یعنی چیزی شبیه stooped .

 

حرف T

در لهجه آمریکایی در بسیاری از کلمات حرف T همانند D تلفظ می شود اما در لهجه انگلیسی این حرف به صورت T تلفظ می شود. با تمرین بیشتر و گوش دادن بیشتر به لهجه انگلیسی می توانید این تفاوت را بیشتر درک کنید.

 

حرف A

در کلمه هایی همانند Last و Ask صدای حرف A در لهجه آمریکایی همانند صدای فتحه در زبان فارسی یا ”  َ ”  می باشد. اما در لهجه بریتانیایی این حرف همانند ” آ ” تلفظ می شود. در بسیاری مواقع کشیدگی این حرف نسبت به لهجه آمریکایی بیشتر است.

اگر دوست دارید با لهجه انگلیسی صحبت کنید گوش دادن به موسیقی و یا اخبار با این لهجه می تواند کمک زیادی به شما کند. هم چنین کتاب های فراوانی نیز برای آشنایی بیشتر با این لهجه وجود دارد.

 

 

منبع:

کتاب طراحی فرآیند یادگیری زبان انگلیسی

گروهی از نویسندگان تیم

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

محمدرضا نقی زاده هنجنی ـ سهیلا عباس نژاد
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی