یکی از اصلی ترین نقاطی که می تواند کیفیت صحبت شخص را چند مرحله بهبود بخشد، توجه به استرس کلام است.کلمه یا حرفی که مورد استرس قرار میگیرد با قدرت بیشتری ادا می شود. عدم توجه به استرس می تواند معنای کلام را تغییر دهد.

 

آهنگ و لحن کلمات انگلیسی ارتباط نزدیکی با الگوهای استرس در زبان انگلیسی دارد. شما در حین بیان جملات باید بدانید که کدام کلمه در جمله نیاز به تأکید دارد و به طور هم‌زمان باید بدانید که کدام هجاها در هر کلمه استرس دارند.

 

سپس شما باید یاد بگیرید که چطور از هجاها و ریتم در کنار آهنگ و لحن در زبان انگلیسی استفاده کنید تا معنای دقیق جمله خود را منتقل کنید و ظرافت و احساس را به سخنرانی خود اضافه کنید.

 

زبان انگلیسی یک ریتم منظم دارد و همراه با لحن و صدای زبانی خاصی است که در اطراف هجاهای استرس‌دار سازمان‌دهی شده‌ است. زبان انگلیسی یک زبان مبتنی بر استرس است. این موضوع به این معنی است که زمان مساوی صرف بیان هر استرس در یک جمله می‌شود و در فواصل بین هجاهای استرس‌دار نیز زمان برابر وجود دارد.

 

 

بدین ترتیب، هجاهای بدون استرس در طول جمله منقبض و کوتاه می‌شوند و به سرعت تلفظ می‌شوند تا متناسب با زمان‌بندی و ریتم جمله شوند.

نکته‌ای که در بخش قبل بیان شد به این معنی است که هجاهای بدون استرس در زبان انگلیسی اغلب بسیار ضعیف به نظر می‌رسند و گاهی اوقات به ندرت شنیده می‌شوند.

 

زبان‌شناسان معتقدند که این کلمات «شکل ضعیف» دارند، چون گوینده حروف صدادار را کاهش می‌دهد و به منظور رسیدن به کلمه مورد تأکید بعدی، به سرعت از روی کلمات ضعیف عبور می‌کند. سخنرانان این کار را برای حفظ اهمیت ریتم جملات انگلیسی انجام می‌دهند.

 

هجاها و ریتم موجود در این زبان جالب به نظر می‌رسند چون قابلیت انعطاف‌پذیری دارند. هجاهای بدون استرس می‌توانند برای پر کردن زمان بیشتر بین هجاهای استرس‌دار در زبان انگلیسی، گسترش یابند و در مدت زمان بیشتری تلفظ شوند. گوینده با استفاده از این روش می‌تواند ریتمی که درست و مورد انتظار شنونده است را ایجاد کند.

 

همچنین، اگر زمان کمی بین دو هجای استرس‌دار وجود داشته باشد، هجاهایی که در بین آن دو قرار دارند، می‌توانند کوتاه‌تر شوند. انبساط و انقباض هجاها به گونه‌ای اتفاق می‌افتند که ریتم کلی جمله ثابت و یکنواخت باقی بماند. این ریتم ثابت در این زبان برای حفظ آهنگ، صدا و لحن جملات در زبان انگلیسی ضروری است.

 

 

هجاهای بدون استرس همیشه سریع‌تر از هجاهای استرس‌دار‌ بیان می‌شوند، که به شنونده کمک می‌کند تا بتواند روی مهم‌ترین کلمات (کلمات استرس‌دار) تمرکز کند.

 

این ریتم انگلیسی متمایز، واضح و آشکار به جای اینکه وابسته به هجاها باشد، موضوعی است که در مورد فاصله بین هجاها بحث می‌کند.

 

تمام فاصله‌ها بین هجاهای با طول یکسان در طول زمان یکسان اتفاق می‌افتند چون جمله‌های زبان انگلیسی استرس‌دار هستند. ریتم طبیعی این زبان با استفاده از این روش ایجاد می‌شود. همچنین این روش به شنوندگان بومی کمک می‌کند تا بتوانند این جملات را به سرعت درک کنند، حتی اگر نتوانند برخی از کلمات را بشنوند.

 

شنونده نه تنها به سخنان فرد گوش می‌دهد بلکه به ریتم مورد انتظار و واضح و متمایز نیز آن‌ها گوش می‌دهد. موسیقی یا ملودی جملات باعث ایجاد درک عمیق در شنونده می‌شود.

 

منبع:

کتاب طراحی فرآیند یادگیری زبان انگلیسی

گروهی از نویسندگان تیم

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

مجموعه سوال‌های: آزمون استخدامی بانک‌ها (دولتی - خصوصی)

مجموعه سوال‌های: آزمون استخدامی بانک‌ها (دولتی - خصوصی)

گروه مولفان انتشارات پارتیان
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی