بدون شک سخترین و چالشی ترین مهارت در حوزه زبان آموزی، مهارت نوشتن Writing  است. اغلب دانشجویانی که به زبان دانی معروف هستند، به خاطر احاطه بر مهارت گفتار است. و از نوشتن ابا دارند. مهارت نوشتار در اکثر موارد محک خوبی برای سنجش دانش زبانی یک فرد است.

 

درمورد یکی از خاطره‌های خود بنویسید. کاری که دوستش داشتید، ورزش مورد علاقه‌ خود، یک کار هنری یا هر موضوع جذاب دیگری که دوست دارید. نوشته خود را با فعل‌های گذشته آغاز کنید و با فعل‌های آینده به پایان ببرید. نوشتن درمورد خودتان کار آسانی است پس مطلب برای نوشتن کم نمی‌آورید. همچنین می‌آموزید چگونه از خود و تجربه‌هایتان بگویید. در این شیوه استفاده از زمان صحیح فعل‌ها را هم تمرین می‌کنید.

 

یک لیست از اصطلاح‌ها تهیه کنید و سعی کنید در یک متن تا حد امکان از آن‌ها استفاده کنید. این‌گونه علاوه بر یادگیری استفاده صحیح از آن‌ها در نوشتن، هنگامی‌که کسی در گفتار از آن‌ها استفاده می‌کند با معنای دقیق آن اصطلاح‌ها آشنا هستید.

 

 

۱ – به نشانه‌های نوشتاری توجه کنید؛

نشانه های نوشتاری به ویژه به «ویرگول» و «نقطه» چون این دو علامت جریان فکری شما را تنظیم و به آن جهت می‌دهند و همچنین به شما کمک می‌کنند تا روانتر و دقیق‌تر بنویسید.

 

۲ –  زمان نوشتن متن از ویرایش و تصحیح خود دست بکشید؛

نوشتن و ویرایش دو مقوله جدا از هم هستند که هر کدام از نیمکرهٔ مخصوص خود در مغز استفاده می‌کند و سعی در انجام همزمان هردو نتیجه خوبی در بر نخواهد داشت. برای این کار بیشتر زمان بگذارید.

 

۳ – حداقل روزی ۲۰ دقیقه را به نوشتن اختصاص دهید؛

درزمانی کوتاه متوجه تغییرات سرشاری در مهارت نوشتاری خود می‌شوید. ایده‌های جدید همواره در زمان نوشتن متون جدید به سراغ شما می‌آیند نه زمانی که گوشه‌ای نشسته و تنها به نوشتن فکر کنید. با نوشتن ایده‌های جدید رفته‌رفته ذهن شما به یک ذهن خلاق در امر نوشتن متون جدید مبدل می‌گردد.

 

۴ – برای تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی هرگز از انتقاد افراد نهراسید ؛

در هر فرصتی متون نوشته خود را در اختیار افراد دیگر قرار دهید تا عملکرد شمارا در مهارت نوشتن متون بررسی کنند. حتی اگر انتقادی که به نوشتهٔ شما می‌شود سخت‌گیرانه و یا غلط است، ناراحت نشوید بلکه از اشخاصی که وقتشان را صرف خواندن و نظر دادن در مورد آن کرده‌اند تشکر کنید و همواره سعی در اصلاح اشتباهات خود داشته باشید.

 

۵ – برای نوشته‌های خود محدودیت لغات قرار دهید؛

به‌طور مثال پس از انتخاب یک موضوع برای نوشتن متن، سعی کنید حداکثر از ۴۰۰ واژه برای انتقال مفاهیم متون خود به دیگران استفاده کنید. این کار دامنهٔ فکری شمارا هنگام نوشتن محدودتر کرده و تمرکز شما را به نکات مهم‌تر امکان‌پذیر می‌کند؛ و همین‌طور شما باید سعی کنید با کوتاه‌تر کردن نوشته‌های خود خواننده‌های بیشتری را جذب کنید چراکه اگر نوشته‌های شما از حد استاندارد بیشتر باشد ممکن است خواننده خسته شود و نتواند متن‌های شما را تا انتها به‌طور دقیق مطالعه کند.

 

ارکان متن

آشنایی با ارکان یک متن، در فهم متن تاثیر بسزایی دارد. جمله، بند و مقاله مقیاس های متفاوتی از یک نوشته هستند. برای آنکه بتوانید به‌خوبی یک متن انگلیسی بنویسید، لازم است از اصول گرامری و قواعد نگارشی اطلاع کامل داشته باشید. رسمیت متن را مدنظر قرار دهید و سعی کنید در جایگاه‌های مناسب، از اصطلاحات عامیانه استفاده کنید.

 

ارکان مهارت Writing  

برای رعایت اصول نوشتن رایتینگ (writing) آیلتس خوب، لازم نیست حتما یک نویسنده خوب باشید، فقط از قوانین موجود به درستی پیروی کنید، ساختار صحیح  اصول نوشتن writing و نحوه نوشتن رایتینگ را بسازید، از کلمات موثر به طور هوشمندانه استفاده کنید و کمی بیشتر تمرین کنید. این موضوع به خصوص برای آمادگی در بخش نگارش (رایتینگ) آزمون آیلتس و یا به هنگام نوشتن مقالات علمی و آکادمیک به کار خواهد آمد. برای شروع به نوشتن به ویژه برای آمادگی برای آزمون آیلتس دو عامل تاثیرگذار اصلی بروی موفقیت شما ساختار نگارش و زمان‌بندی درست می‌باشد.

 

قواعد بهبود مهارت Writing

یکی از پیشرفته ترین مهارتهایی که در همه زبانها نقش اساسی دارد توانایی نوشتن است که بطور طبیعی پس از شنیدن، صحبت کردن و خواندن آن را فرا خواهید گرفت. با بکار گیری نکات زیر می توانید مهارت نوشتاری زبان خود را بهبود دهید.

 

منبع:

کتاب طراحی فرآیند یادگیری زبان انگلیسی

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمونهای مستند و جامع استخدامی

آزمونهای مستند و جامع استخدامی

محمدحسین محسنیان
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی