یک نگارنده باید بتواند در موضوعات مختلف، متن بنویسد. از این رو برای تمرین مهارت نوشتار بهتر است هر بار با یک موضوع متفاوت کار را آغاز کند.

 

فواید نوشتن برای تقویت سایر مهارت‌های زبان انگلیسی: نوشتن، گوش دادن، خواندن و صحبت کردن وقتی در کنار هم مورد استفاده قرار گیرند، بهتر در ذهن می‌مانند. به همین دلیل است که در کلاس‌های آموزش زبان سعی می‌کنند به تقویت هر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی بپردازند.

 

اگر هر نکته جدیدی را که می‌آموزید در نوشتن و گفتن به کار ببرید، هم بهتر آن را یاد می‌گیرید و هم آن نکته را فراموش نخواهیدکرد.

 

 نوشتن برای تقویت مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی مفید است. آیا تا به‌حال پیش آمده که هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی واژه‌ها را فراموش کنید؟ در نوشتن می‌توانید نوشتن را با سرعت کمتر برای خود بازسازی کنید و به تمرین بپردازید.

 

 با نوشتن می‌توانید مهارت‌های دیگر خود را تقویت کنید. می‌توانید واژه‌هایی که به تازگی آموخته‌اید یا گرامرهای جدید را به‌کار ببرید و تمرین کنید. می‌توانید اندیشه‌های جدید را مکتوب کنید. اگر شما نخواهید کسی نمی‌تواند آن‌ها را بخواند. پس از این بابت نگران نباشید. نوشته های شما می تواند محرمانه و خصوصی باشد.

با توجه به نکته‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم حتما به اهمیت نوشتن و تقویت آن پی برده‌اید. پس بهتر است شروع کنیم.

 

برای تقویت رایتینگ به زبان انگلیسی، داستان بنویسید: آیا یک لیست از واژه‌هایی که جدید یاد گرفته‌اید و باید مرور کنید، دارید؟ اگر ندارید سریع دست به کار شوید و یک لیست درست کنید. اگر چنین لیستی دارید، یک داستان کوتاه بنویسید و سعی کنید از این واژه‌ها در داستان خود استفاده کنید.

این شیوه به شما کمک می‌کند واژه‌ها را بهتر در ذهن نگه‌ دارید و کاربرد درست آن‌ها را بیاموزید. هرچه داستانی که می‌نویسید خنده‌دارتر باشد، واژه‌ها بهتر در ذهنتان می‌مانند. ذهن ما اتفاق‌های شاد را بهتر جذب می‌کند.

 

 

می‌توانید داستانی که نوشته‌اید را به دوستانتان نشان دهید یا آن را در وبلاگ شخصی خود بگذارید و از مخاطب‌ها بخواهید نظر بدهند و اشکال‌ها را گوشزد کنند. این‌گونه هم خطاهای خود را می‌فهمید و هم تشویق می‌شوید که داستان‌های بیشتری بنویسید.

 

توصیف تصویر برای تقویت مهارت نوشتن زبان انگلیسی: مجله‌ای بردارید و یکی از عکس‌های آن را انتخاب کنید. سپس سعی کنید عکس را با دقیق‌ترین جزئیات توصیف کنید. فقط چیزهایی که می‌بینید را ننویسید، از قوه خیالتان هم کمک بگیرید. تصور کنید که در این تصویر بودید و درمورد چیزهایی که می‌بینید، می‌شنوید، می‌بویید و حس می‌کنید، بنویسید.

 

ما روزانه از توصیف کردن استفاده می‌کنیم. با این روش می‌توانید صفت‌های بیشتری بیاموزید، توصیف کردن را تمرین کنید و یاد بگیرید چگونه از احساسات خود حرف بزنید. این روش معجزه ای در تقویت مهارت نوشتن به زبان انگلیسی است.

 

تقویت رایتینگ زبان انگلیسی با استفاده از اصطلاح: یک لیست از اصطلاح‌ها تهیه کنید و سعی کنید در یک متن تا حد امکان از آن‌ها استفاده کنید. این‌گونه علاوه بر یادگیری استفاده صحیح از آن‌ها در نوشتن، هنگامی‌که کسی در گفتار از آن‌ها استفاده می‌کند با معنای دقیق آن اصطلاح‌ها آشنا هستید.

 

تقویت مهارت نوشتن زبان انگلیسی با بازنویسی متون: کتاب انگلیسی موردعلاقه خود را بردارید و به اولین جمله آن نگاه کنید. اولین جمله کتاب باعث می‌شود شما تصمیم بگیرید ادامه داستان را بخوانید یا آن را کنار بگذارید. پس اولین جمله کتاب محبوبتان را بردارید. سعی کنید همین جمله را به شیوه بهتری بنویسید. سپس همین جمله را به شیوه بدتری بنویسید. اولین جمله را با درنظر گرفتن مخاطب کودک بازنویسی کنید.

سپس تصور کنید مخاطب شما فردی از جامعه دانشگاهی است. این گونه می‌توانید دایره واژگان و مهارت نوشتن زبان انگلیسی خود را آزمایش کنید. همچنین با انواع نوشتن آشنا می‌شوید و به اهمیت مخاطب پی می‌برید.

 

تقویت مهارت نوشتن زبان انگلیسی با نوشتن خاطره: درمورد یکی از خاطره‌های خود بنویسید. کاری که دوستش داشتید، ورزش مورد علاقه‌ خود، یک کار هنری یا هر موضوع جذاب دیگری که دوست دارید. نوشته خود را با فعل‌های گذشته آغاز کنید و با فعل‌های آینده به پایان ببرید.

نوشتن درمورد خودتان کار آسانی است پس مطلب برای نوشتن کم نمی‌آورید. همچنین می‌آموزید چگونه از خود و تجربه‌هایتان بگویید. در این شیوه استفاده از زمان صحیح فعل‌ها را هم تمرین می‌کنید.

 

منبع:

کتاب طراحی فرآیند یادگیری زبان انگلیسی

گروهی از نویسندگان تیم

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

گنجینه معتبر آزمون استخدامی بانک ها

گنجینه معتبر آزمون استخدامی بانک ها

حدود 20 کارشناس و مدرس شبکه بانکی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی