با این روش ، لغات و عبارات مورد نظر روی یک طرف کارت نوشته شده و در طرف مقابل آن، ترجمه و یا مثال هایی بیشتر نوشته می شود. در روش فلش کارت، ساز و کار خاصی برای به یاد سپاری و حفظ در نظر گرفته نمی شود. اکثر زبان آموزان به خاطر سهولت حمل فلش کارت ها از آن بهره می گیرند.

 

1- نوشتن اطلاعات مهم در یک سمت از برگه یا فلش کارت

بهتر است با دست خط درشت بنویسید، چون در این صورت بعدا خواندن راحت تر می شود. لازم نیست که همه چیز رو وارد فلش کارت کنید، نکات مهم کافی هستند. هدف از درست کردن فلش کارت نوشتن اطلاعات پایه ای هست که با خواندن بتوانید کل بحث رو متوجه شوید. اگه استاد در طول ترم یه سری سوالات در طول درس دادن طرح کرده است، حتی میتوانید سوالات رو وارد فلش کارت کنید، و یا این که اطلاعات مربوط به سوال را در چند کلمه میتوانید وارد این بخش از فلش کارت کنید، تنها چیزی که باید مد نظرتون باشه این هست که این بخش از فلش کارت باید تا امکانش هست ساده باشد.

 

۲- در پشت فلش کارت، جملات کوتاه در رابطه با بخش دیگر از فلش کارت بنویسید

هدف اینه که با خوندن این جملات کوتاه، به کل مفهوم پی ببری. پس تا میتوانید کوتاه و خلاصه بنویسد. همه ی حرف هایی که استاد سر کلاس در رابطه با موضوع مورد نظر رو وارد فلش کارت نکنید. فقط چند تا کلید واژه ی مهم و کوتاه رو انتخاب کن که با خوندنش به مفهوم کلی پی ببری.

بهتره که با مداد یا با یه خودکار با جوهر کم رنگ بنویسی که اطلاعات از اون سمت برگه قابل خوندن نباشد.

اگه لازمه میتوانید نمودارها را  وارد فلش کارت کنید، از وارد کردن اطلاعاتی که واقعا لازم هستند هراس نداشته باشید. هر چیزی که فکر می کنید واقعا لازم و ضروری هست را میتوانید وارد فلش کارت کنید.

 

 

۳- دقت کنید که خوانا، درست و واضح بنویسید

اگه با دست خط کوچک بنویسید بعدا نمیتوانید درست و حسابی نوت هایی رو که نوشتید بخوانید و اگه خیلی شلوغ  نوشته باشید بعدا کلی وقتتان برای خوندن نوت های روی فلش کارت به هدر خواهد رفت. درست و واضح نوشتن از همه ی اینا جلوگیری میکند و وقتتان هدر نمیره.

*اگه در طول نوشتن و پر کردن فلش کارت ها، متوجه شدید که زیادی فلش کارت ها رو پر کردید، میتونی سعی کنی خلاصه شون کنی و یا اگه امکان خلاصه کردن وجود نداشت میتونی این اطلاعات رو به اطلاعات کوچکتر بشکنی و به جای نوشتن روی یک برگه از فلش کارت، اونا رو به برگه های زیادتری انتقال بدی. در این صورت میتونی کلید واژه ها رو در یک سمت از فلش کارت بنویسی، با یک سری اطلاعات مربوط به اون کلید واژه داخل پرانتز. مثلا اطلاعات مربوط به یه عنصر مهم از جدول تناوبی رو که لازمه حفظ کنید را میتوانید روی چندین فلش کارت انتقال بدید.

 

4- با رنگ های روشن بنویسید

حتما از رنگ های مختلف برای نوشتن اطلاعات مهم و بخصوص کلید واژه ها استفاده کنید. برای مثال اگه درس انگلیسی رو خلاصه برداری میکنی، میتوانید لغت رو در یک سمت برگه با رنگ مثلا سبز بنویسید و در پشت برگه با خودکار سیاه معنی اون لغت رو بنویسید و در زیرش با خودکار آبی کاربرد اون لغت رو در جمله و در قالب مثال توضیح بدید. رنگ ها از طرف دیگه روحیه رو باز میکنند و به آدم احساس لذت میدهند، از طرف دیگه اطلاعاتی که با رنگ های خوش رنگ نوشته می شوند. ماندگاری بیشتری در ذهن خواهند داشت. فقط دقت کنید که از رنگ های مناسب با رنگ برگه ی فلش کار استفاده کنید، مثلا نوشتن با خودکار زرد روی برگه ی فلش کارت زرد بی نتیجه ست.

 

۵- از علائم و اختصارات برای خلاصه نویسی استفاده کنید

گاهی وقت ها لازم می شود که بخواهید اطلاعات زیادی رو وارد فلش کارت کنید که در این صورت ممکن است فلش کارت رو خیلی شلوغ کند، از طرف دیگر پاک کردن اطلاعات هم ممکن به نظر نمیرسد، اینجاست که پیشنهاد میکنیم از علائم و اختصارات برای نوشتن استفاده کنید. برای مثال در انگلیسی به جای کلمه ی and میتوانید از نشانه ی & استفاده کنید و خیلی از اختصارات دیگر که خودتان میتوانید کشفشون کنید و ازشون در نوشتن و بهتر کردن فلش کارت ها استفاده کنید.

 

منبع:

کتاب طراحی فرآیند یادگیری زبان انگلیسی

گروهی از نویسندگان تیم

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

گنجینه معتبر آزمون استخدامی بانک ها

گنجینه معتبر آزمون استخدامی بانک ها

حدود 20 کارشناس و مدرس شبکه بانکی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی