قبل از هر کار باید سبک یادگیری خود را شناخت و بر اساس ان فرآیند زبان آموزی را طراحی کرد. در یک تقسیم بندی، سبک یادگیری وابسته به زمینه و ناوابسته به زمینه از یکدیگر تفکیک شده اند. یادگیرندگان وابسته به زمینه، بیشتر تحت تاثیر محیط اطراف خود قرار می گیرند و در موقعیت های اجتماعی عملکرد بهتری دارند.

 

تقویت زبان انگلیسی

روزانه حتی برای مدت زمان کم انگلیسی صحبت کنید. بهترین روش یادگیری هر زبانی تنها تمرین و صحبت کردن است. اصلا مهم نیست که تنها پنج کلمه از آن زبان را می‌دانید، به راحتی صحبت کنید – بهترین شیوه برای ارتقا زبان و روان صحبت کردن، داشتن مکالمه‌ای هر چند کوتاه با فردی دیگر است.

 

منتظر زمانی که "احساس راحتی" با زبان انگلیسی داشته باشید، نمانید – احتمالا پس از طی مدت طولانی بتوانید به این سطح از زبان انگلیسی دست یابید، پس خود را از نقطه آسایش خارج کنید و به خود فشار بیاورید که روزانه انگلیسی صحبت کنید. بعد‌ها در مورد این که چگونه زبان خود را بهبود بخشیده اید، شگفت زده خواهید شد.

یک فرد را که انگلیسی زبان مادری اش بوده و تمایل دارد که زمانی را با شما بگذراند بیابید – می‌توانید به آن‌ها پیشنهاد دهید که زبان خود را به آن‌ها آموزش دهید، بهتر است روزانه به مدت ۳۰ دقیقه با یکدیگر به گفتگو بپردازید.

در صورتی که در کشور انگلیسی زبانی زندگی می‌کنید، می‌توانید تمرین را با داشتن مکالمه‌های روزمره آغاز کنید، حال این مکالمه می‌تواند با بیان "hello" به یک فروشنده و خریدی ساده صورت پذیرد.

 

همیشه یک دیکشنری همراه خود داشته باشید

همراه داشتن یک فرهنگ لغت انگلیسی در هر زمان (حال چه به عنوان یک برنامه بر روی گوشی همراه و چه به عنوان کتاب) می‌تواند بسیار مفید باشد.

همراه داشتن دیکشنری به این معناست که شما هرگز بر روی معنی یک کلمه گیر نخواهید کرد. این مسئله می‌تواند در هنگام یک سخنرانی که کلمه‌ای را به یاد نمی‌آورید به شما کمک کند – تنها چیزی که به آن نیاز دارید، نگاهی کوتاه به دیکشنری است!

 

استفاده از دیکشنری در مواقع ضروری نه تنها شما را از خجالت زندگی که ممکن است حاصل از نتایج نامطلوب باشد، نجات می‌دهد بلکه می‌تواند در به حافظه سپردن واژگان نیز موثر باشد.

همچنین نگاه انداختن به یک فرهنگ لغت مثلا هنگامی که در یک قطار نشسته اید و در حال سپری کردن لحظاتی به تنهایی هستید ممکن است خیلی هم بد نباشد. با بهره وری از این تکنیک می‌توانید روزانه ۲۰ تا ۳۰ کلمه انگلیسی یاد بگیرید!

 

به عنوان یک فرد مبتدی، باید یک لغت نامه را که به زبان مادری شما توضیحاتی را ارائه داده است همیشه به همراه داشته باشید. اما به محض اینکه مهارت‌های زبان انگلیسی خود را ارتقا بخشیدید باید آن را به لغت نامه انگلیسی تغییر دهید.

 

 

بر روی تلفظ کلمات کار کنید

حتی اگر دستور زبان و دایره واژگان گسترده و درک قابل قبولی از زبان انگلیسی داشته باشید، باید بدانید همچنان زبان مادری شما می‌تواند در نحوه تلفظ لغات تاثیر بگذارد.

 

تلفظ صحیح و درست یکی از موارد ضروری برای ارتقا بخشیدن به زبان انگلیسی به حساب می‌آید. به مکالمات یک بومی از نزدیک گوش دهید و سعی کنید درست همانند او کلمات را تلفظ کنید.

توجه ویژه‌ای نسبت به کلماتی که برای شما نا آشنا هستند، داشته باشید. به طور مثال برخی افراد در هنگام تلفظ "r" دچار اشتباه می‌شوند، در حالی که ممکن است برخی افراد دیگر در تلفظ "th" با دشواری مواجه باشند.

 

به یاد داشته باشید که تلفظ برخی از واژگان انگلیسی به میزان زیادی به منطقه‌ای که در آن صحبت می‌کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، تلفظ زبان انگلیسی کشور آمریکا بسیار متفاوت با انگلیسی کشور انگلیس است. اگر قصد دارید به یکی از کشور‌های مشخص شده سفر کنید و یا برای زندگی به آنجا مهاجرت کنید، تلفظ چیزی است که باید در هنگام یادگیری مد نظر داشته باشید.

 

دایره واژگان و اصطلاحات خود را گسترش دهید

هرچه دایره واژگان و اصطلاحات شما گسترده‌تر باشد، زبان انگلیسی را ساده‌تر خواهید فرا گرفت.

دوباره، گذراندن وقت با یک بومی برای شما این فرصت را فراهم می‌آورد تا واژگان و عبارات مشترک را به صورت طبیعی یاد بگیرید. اگرچه تماشا برنامه‌های انگلیسی و گوش دادن به اخبار نیز برای تقویت انگلیسی بسیار سودمند است.

 

هنگامی که یک کلمه یا عبارت جدید آموخته اید، باید تلاش کنید تا از کلمه در عبارات و جملات روزمره خود استفاده کنید – این بهترین راه برای به خاطر سپردن کلمه در حافظه است.

 

یکی دیگر از روش‌های مرسوم برای یادگیری لغات جدید، ایجاد برچسب‌هایی بر روی اقلام و لوازم خانگی است، آن‌ها را در هر قسمت و دیوار خانه خود قرار دهید به عنوان نمونه، بر روی آینه، درب یخچال و بسیاری موارد دیگر.

همچنین باید یک دفترچه از اصطلاحات انگلیسی و لغات مرسومی که در زبان انگلیسی بسیار استفاده می‌شوند، تهیه کنید. سپس سعی کنید از این اصطلاحات استفاده کنید تا سطح زبان خود را به خوبی ارتقا ببخشید.

 

 

در کلاس‌های بحث آزاد شرکت کنید

شرکت در کلاس‌های بحث آزاد روشی عالی برای یادگیری زبان انگلیسی و یا ارتقا بخشیدن به آن است. در یک کلاس مکالمه گروهی ثبت نام کنید.

شرکت در کلاس یک راه عالی برای بالا بردن تمرکز بر روی برخی از جنبه‌های زبان انگلیسی است. حضور در چنین کلاسی برای شما این فرصت را فراهم می‌آورد تا استدلال و ساختاری درست را فرا بگیرید، به طور کلی کلاس‌ها رویکرد ساختار یافته‌ای از زبان را برای یادگیری ارائه می‌دهند.

شرکت در بحث‌های آزاد گروهی بیشتر تاکید اش بر ایجاد ارتباط است تا استفاده از زبان انگلیسی صحیح. داشتن سخنرانی کوتاه در این زمینه می‌تواند به شما برای راحت‌تر صحبت کردن در مقابل دیگران کمک کند.

هر دو شیوه یادگیری زبان انگلیسی مزایا و معایب خود را دارد، بنا براین شاید بهتر باشد هر دو را در کنار هم دنبال کنید!

 

منبع:

کتاب طراحی فرآیند یادگیری زبان انگلیسی

گروهی از نویسندگان تیم

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

مجموعه سوال‌های: آزمون استخدامی بانک‌ها (دولتی - خصوصی)

مجموعه سوال‌های: آزمون استخدامی بانک‌ها (دولتی - خصوصی)

گروه مولفان انتشارات پارتیان
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی