دوره کارآموزی حسابداری برای ورود به بازار کار حسابداری امری ضروری است. در حال حاضر امور حسابداری چنان گسترده شده است که صرفا با آموزش دانشگاهی کسی قادر نیست امور حسابداری را انجام دهد بنابراین لازمه موفقیت در حرفه حسابداری گذراندن دوره کارآموزی حسابداری است.

 

کلیات شناخت پایه ای نقش شغلی کاراموزی حسابداری

در کل هیچ جانشینی برای تجربه عملی وجود ندارد. کارورزی ابزاری برای تبدیل تئوری به عمل و همچنین تلاشی برای ایجاد پیوند‌هایی بین محیط عملی و مراکز آموزشی است. ‌ برای انجام کنکاش شغلی نیز کارورزی از بقیه گزینه‌ها مناسب‌تر است. واضح است که هرگز نمی‌توان از طریق مطالعه یا گفت‌وگو با افراد مطلع به اطلاعات کافی و مورد نیاز برای کنکاش شغلی دست یافت. کارورزی یک تجربه دست اول و عملی است که به فرد اجازه می‌دهد بهترین نتیجه‌گیری‌ها را درباره ارتباط احتمالی خود و یک زمینه شغلی، انجام دهد. در ضمن کارورزی ممکن است به کارورز مهارتهایی را بیاموزد که ممکن است مسلط بر آنها نباشد. کنکاش شغلی در طول یک ترم یا در طول فصل تابستان، روش نسبتاً سریع و کم خطری برای کسب اطلاعات درباره یک زمینه شغلی است. این روش به کارورزان فرصت می‌دهد تا میزان علاقه خود را قبل از آنکه برای چند سال متعهد به انجام آن شوند، بسنجند و یا اینکه بدانند برای وارد شدن به یک زمینه شغلی به چه مهارتها یا ملزومات آموزشی نیاز دارند. کارورزی حتی باید به کارورزان کمک کند تا بفهمند از چه بخش‌هایی در یک زمینه شغلی خوششان نمی‌آید. کارآموزی یک احساس واقعی نسبت به مفاهیم انتزاعی ، که در کلاس های درس یاد گرفته اید را می دهد.
چرا که قبلا ، توانایی و مهارت لازم در نحوه برخورد، کنترل و یا ممیزی و یا حتی بحث در کلاسها را نداشتید و اکنون این آمادگی را کسب می کنید و این به شخصیت کاری شما اعتبار می دهد.

کارآموزی حسابداری شباهت زیادی به کارآموزی وکلا دارد. درست یک مرحله مانده به ورود به بازار کار و اشتغال کلیه وکلا باید دوره ای را در محل فعالیت امور حقوقی تحت نظر مجموعه های دادگستری پشت سر بگذارند. در کارآموزی حسابداری هم سبک کار دقیقا بر همین منوال است و یک حسابدار قبل از درگیر شدن به امور اجرایی بازارکار می بایست حتما درگیر کلیه امور پایه مالی و حتی مالیاتی شود.

 

حقوق و مزایای نقش شغلی کارآموزی حسابداری

  1. تعریف اهداف شغلی شما: با تمرکز بر روی یک دوره خاص، شما منابع مطالعاتی لازم را فرا خواهید گرفت و دقیق بر روی همان مورد هزینه یادگیری صرف خواهید کرد. گاهی سازمانها دوره کارآموزی رایگان هم برگزار می کنند و یا هزینه کارآموزی کارکنان خود را پرداخت می کنند.
  2. تکمیل رزومه کاری: کارآموزی به شما تجربه و مهارت هایی را برای بهبود رزومه شما می دهد . چرا که شما آموزشهایی راجع به فرهنگ و سیاست مشی کاری هر سازمان، کار گروهی، انتظارات افراد و نحوه مشاوره دادن به مشتریان را یاد خواهید گرفت.
  3. تعامل با مشتری: دوره کارآموزی به شما اجازه می‌دهد تا با مشتریان ارتباط برقرار کنید. و شما یاد خواهید گرفت که مشتری از یک شرکت حسابداری چه چیزی را انتظار دارد.

 

  آینده شغلی/ارتقای شغلی

معمولا دریافت مدرک دوره کارآموزی منجر به یافتن یک شغل تمام وقت می شود. گاهی یک شغل توسط شرکت و سازمانی که در آن دوره کارآموزی را گذرانده اید به شما پیشنهاد می شود و حسابداری چون حرفه ای است که حول تمام مشاغل و صنایع می گردد فرصتهای شغلی دیگری در سایر کسب و کارها را هم برای شما خواهد داشت.  در اصل یک نوع شبکه شغلی هم محسوب می گردد.


بازار کار و فرصتهای شغلی

کارآموزی به شما اجازه می دهد روند عملکرد کاری داخلی و موقعیت های مختلف شغلی یک سازمان و شرکت را از نزدیک ببینید. موقعیت های تخصصی در بخش هایی مانند؛ حسابداری، حسابرسی، مالیات، مشاوره مدیریت، برنامه ریزی مالی، ارزیابی کسب و کار، سیستمهای کنترل و موارد قانونی. چنین دانشی به شما این امکان را می‌دهد که دوره های آموزشی ای را انتخاب کنید که اهداف شغلی شما را برآورده می‌کنند.


مدارک و تحصیلات لازم

مدارک  تحصیلی مرتبط به حسابداری
 

بررسی شرح وظایف نقش شغلی کاراموزی حسابداری

در حقیقت وظیفه‌ی اصلی، یادگیری سیستم حسابداری  می‌باشد ولی کمک کردن در نظم شرکت به کارآموز نیز محول می شود .

-    داشتن دانش مقدماتی در مورد حسابداری
-    آشنایی کار با کامپیوتر و مسائل ای تی در حد مقدماتی
-    آشنای مقدماتی با نرم افزار EXCEL
-    آشنایی مقدماتی با قوانین مالیاتی
-    آشنایی مقدماتی با تسلط به قوانین بیمه تأمین اجتماعی و قوانین کار

 

منبع: گروهی از نویسندگان تیم متفکران

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی: سنجش و ارزیابی مهارت ها و توانایی های شغلی

آزمون استخدامی: سنجش و ارزیابی مهارت ها و توانایی های شغلی

بهروز پرتو
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی