قرارداد آتی یعنی الان ما اقدام به خرید کالایی می‌کنیم اما تصمیم نداریم که همین الان کالا را تحویل بگیریم. ودر واقع می‌خواهیم چند ماه بعد کالا را تحویل گرفته و پول آن را بپردازیم، بنابراین به  قراردادی که طی آن کالایی را اکنون و با قیمت مشخصی خریداری ‌کنیم اما تحویل و پرداخت وجه آن در آینده صورت می‌گیرد، قرارداد آتی می‌‌‌گویند.

 

کلیات شناخت پایه ای شغل معامله گر آتی کالا

قرارداد آتی یعنی الان ما اقدام به خرید کالایی می‌کنیم اما تصمیم نداریم که همین الان کالا را تحویل بگیریم. ودر واقع می‌خواهیم چند ماه بعد کالا را تحویل گرفته و پول آن را بپردازیم، بنابراین به  قراردادی که طی آن کالایی را اکنون و با قیمت مشخصی خریداری ‌کنیم اما تحویل و پرداخت وجه آن در آینده صورت می‌گیرد، قرارداد آتی می‌‌‌گویند.

در این قرارداد طرفین متعهد به تحویل کالا و پرداخت وجه آن در تاریخ مشخصی در آینده هستند وبرای تضمین انجام تعهد باید خریدار و فروشنده هر کدام مبلغی را نزد شخص امینی (بورس کالا) قرار دهند.
کسانی هستند که سهام شرکت‌ها را با هدف استفاده از نوسانات قیمت سهام خریداری می‌کنند. ممکن است این افراد نیز به دلایلی سهام خریداری شده را در زمان برگزاری مجمع شرکت نگهداری کنند و از سود سالیانه بهره ببرند اما هدف اصلی آنها تنها معامله‌گری و خرید و فروش‌های مکرر به قصد کسب سود است.

 

حقوق و مزایای نقش شغلی معامله گر آتی کالا

به عبارت دیگر معاملات آتی نه تنها ابزاری برای مدیریت ریسک است بلکه در بسیاری موارد میتواند به بهترین وجه ممکن مشکلات بازار داد و ستد را مرتفع نماید.هم اکنون معاملات آتی جزِ اولویت کاری پیشرفته ترین بورسهای دنیاست.اینگونه معاملات نقش سازماندهی در کشف قیمت و مدیریت ریسک نوسان قیمت را بر عهده دارند.جهت مشاهده نسخه کامل کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.


آینده شغلی / ارتفای شغلی
فعالان بازار بورس را می‌توان به دو دسته معامله‌گر و سرمایه‌گذار تقسیم نمود.


بازار کار و فرصت های شغلی
سرمایه‌گذاران – کسانی هستند که سهام شرکت‌ها را با هدف دریافت سود سالیانه شرکت‌ها و اکثرا به دید بلندمدت خریداری می‌کنند. گرچه رشد قیمت سهامی که خریده‌اند نیز برای این اشخاص دارای اهمیت می‌باشد اما هدف اصلی سرمایه‌گذاران، دریافت سود سالیانه است و به نوسانات قیمت سهام اهمیت زیادی نمی‌دهند.


مدارک و تحصیلات لازم

- لیسانس مرتبط با 4 سال سابقه کار یا فوق دیپلم مرتبط با 7 سال سابقه کار یا دیپلم با 10 سال سابقه کار مفید.
 

بررسی شرح وظایف نقش شغلی معامله گر آتی کالا

این دسته افراد عقیده دارند فقط باید سرمایه‌گذاری کرد. استدلال آنها این است که معامله‌گری و خرید و فروش سهام در دفعات مکرر، فقط باعث پرداخت بیشتر کارمزد به کارگزار می‌شود و چون در نوسان‌گیری درصد خطاها و اشتباهات بیشتر است، برایند خرید و فروش‌ها در نهایت باعث متضرر شدن شخص می‌گردد.
این دسته افراد نیز عقیده دارند دوران سرمایه‌گذاری (که از آن به عنوان سهامداری نیز یاد می‌شود) به پایان رسیده و فقط باید به فکر نوسان‌گیری بود. استدلال و دلایل این دسته از افراد این است که با نوسان‌گیری می‌توان سودهای سریعتری بدست آورد ولی سهامداری صبر زیادی می‌طلبد. همچنین این دسته از افراد عقیده دارند معامله‌گری (نوسان‌گیری) فعالیتی هیجان‌آور و پرجنب و جوش می‌باشد ولی سهامداری اینطور نیست.
وارد شدن به تعاملات مالی پرریسک به منظور سود بردن از نوسانات ارزش یک کالا یا خدمت، سفته بازی نامیده می‌شود. آنان با پیش بینی خود از قیمت ها در آینده وارد معامله آتی شده و سود یا ضرر می کنند.

منبع: گروهی از نویسندگان تیم متفکران 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

گنجینه معتبر آزمون استخدامی بانک ها

گنجینه معتبر آزمون استخدامی بانک ها

حدود 20 کارشناس و مدرس شبکه بانکی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی