برای تعیین ارزش‌هایتان به باورهایتان فکر کنید، باورهای خود شما نه چیزهای که دیگران از شما انتظار دارند. سپس زندگی‌تان را با عمیق‌ترین آن‌ها هماهنگ کنید.

آن‌وقت دیگر هرگز اشتباه نخواهید کرد. برای تعیین ارزش‌های واقعی و روشن باید چندعامل را در نظر گرفت که در ادامه به آن اشاره‌شده است.


اعتقاد به برنامه‌ریزی
در گفتگوهایی که طی سال‌ها با صدها فروشنده موفق داشته‌ام به این نتیجه رسیده‌ام که همه آن‌ها در یک‌چیز مشترک هستند و آن برنامه‌ریزی روشن برای خود و آینده‌شان است. بعضی از آن‌ها در آغاز جریان تعیین هدف و برنامه‌ریزی فردی نسبت به‌ضرورت این کار مشکوک بوده‌اند ولی در جریان کار همگی به آن ایمان آورده‌اند. یکایک این افراد موفق از قدرت باورنکردنی هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شخصی شگفت‌زده شده‌اند. همه آن‌ها به موفقیت‌هایی بسیار فراتر ازآنچه فکر می‌کردند رسیدند و آن را نتیجه بررسی دقیق همه جنبه‌های کار وزندگی خود و تهیه یک برنامه مکتوب و جامع برای رسیدن به هدف می‌دانند.


تعریف خوشبختی
خوشبختی را می‌شود این‌طور تعریف کرد: «دست‌یابی تدریجی به یک هدف ارزشمند.» هنگامی‌که شما به‌طور تدریجی و گام‌به‌گام به‌سوی هدفی ارزشمند پیشرفت می‌کنید، احساس موفقیت و شادکامی می‌کنید و احساس می‌کنید انرژی و انگیزه بیشتری برای کنترل زندگی‌تان دارید و این باعث می‌شود احساس رضایتمندی بیشتری کنید و به‌زودی قدرت روانی لازم برای عبور از موانع و غلبه بر مشکلات را درراه رسیدن به مهم‌ترین اهداف خود به دست آورید.


ارزش‌هایتان را مشخص کنید
اساس برنامه‌ریزی شخصی باورها و ارزش‌های شماست. این ارزش‌ها هسته مرکزی وجود شمارا به‌عنوان یک انسان تشکیل می‌دهند، زمینه اصلی باورهای شما هستند و موجب انسجام شخصیت شما می‌شوند. وجود شما در صفات تجلی پیدا می‌کند. ارزش‌ها، صفات و باورهای شما مثل محوری است که چرخ زندگی‌تان دوران می‌چرخد. همه پیشرفت‌ها در زندگی با تشخیص ارزش‌های واقعی وزندگی کردن بر مبنای آن‌ها امکان‌پذیر می‌شود.


روشن یا مبهم
میزان موفقیت افراد به روشن بودن و واقعیت داشتن ارزش‌های آن‌ها بستگی دارد. افراد موفق ارزش‌های روشن، افراد ناموفق ارزش‌های مبهم و افراد شکست‌خورده ارزش‌های غیرواقعی دارند.


ایجاد اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس
مشخص کردن ارزش‌ها گام اول برای ایجاد اعتمادبه‌نفس، عزت‌نفس و پرورش شخصیت است. وقتی بر مبنای ارزش‌های خودتان زندگی کنید، احساس قدرت ذهنی، رضایت و توانمندی می‌کنید و می‌توانید به اهدافتان دست پیدا کنید.


منبع:

کتاب استفاده از مدیریت زمان در زندگی شخصی و حرفه‌ای، از برایان تریسی
 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
|   1396/02/25 13:18:06   |
1     0
هر کشوری با توجه به زیرساختها، عوامل زمینه ای و شرایط خاص اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، تکنولوژیکی، نیروی انسانی، منابع طبیعی، موقعیت جغرافیایی، و...، نیاز به مدیریت خاص به خود دارد. در همین راستا، مدیریت جهادی نوعی از مدیریت بومی ایرانی اسلامی است که با مولفه های عملکردی مشخص، به دنبال کسب اهداف فردِی و سازمانی می باشد که این سبک نوین میتواند بسیاری از چالش های موجود مدیریتی کشور را حل نماید.


مدیریت جهادی را می توان یکی از مفاهیم جدید در علم مدیریت دانست که متناسب با شرایط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی کشور ایران است. البته همانطور که مفهوم مدیریت سابقه ای دیرینه در تمدن تاریخی و منابع دینی دارد ولی کلیت مدیریت به عنوان یک علم، از اواخر قرن هجدهم میلادی با تئوری تقسیم کار آدام اسمیت شکل گرفته است؛ مفهوم مدیریت جهادی، در حالیکه سابقه دیرینه ای در تمدن ایرانی و منابع دین مبین اسلام دارد و مبانی فلسفی و الگوی علمی خود را از این منابع میگیرد، یک مفهوم جدید به شمار می آید.
مدیریت جهادی در واقع سبکی برخاسته از تفکر بومی و متناسب با مقتضیات فرهنگی و اجتماعی ایران است. از ویژگی های این مدیریت خدمت با نیت الهی، خستگی ناپذیری، استقامت در کار، انعطاف پذیری، سرعت عمل، ابتکار و خلاقیت، مدیرپروری، شجاعت، مسئولیت پذیری همراه با اخلاص و فروتنی است.
مدیریت جهادی واجد خصوصیات و ویژگی هایی است که می تواند در موفقیت سازمان ها نقش اساسی ایفا نماید، این ویژگی ها در بطن دستورها،توصیه ها، نظرها و شیوه های بکار گرفته شده توسط پیشوایان دین حضور و وجود عینی دارد، ولی برای استفاده از آن در سطوح سازمانی و کاربردی کردن آنها در سازمانها، نیاز به کار پیشگامانه و دور از هراس و خود کم بینی صاحب نظران مدیریت و پژوهش دارد.

مولفه های تجربی مدیریت جهادی:
بر اساس تجربیات بیان شده توسط مدیران موفق جهادی کشور در دوران دفاع مقدس و سازندگی کشور، مولفه های تجربی مدیریت جهادی را به شرح زیر می توان بیان کرد:
1.    تکلیف مداری: شناخت صحیح تکلیف و عمل بر اساس آن. نتیجه خود به خود بدست خواهدآمد.
2.    پویایی و پایایی نهادی: تدوین سناریوهای مختلف کاری برای سازمان و بلاتکلیف نماندن افراد در هر شرایطی
3.    روحیه مبارزه مستمر: داشتن روحیه مبارزه مستمر با مشکلات و چالشها و مسائل کاری و کم نیاوردن در مقابل شکست ها و کمبودها
4.    تبدیل مستمر تهدید به فرصت: اقدامات اصولی و عملکرد مناسب همواره مواجه با تهدیدها و چالش های محیطی است. لذا کسب مهارت در تبدیل مستمر این تهدیدها به فرصت بسیار حائز اهمیت است (مانند تهدید تحریم، ورود رقبا و...)
5.    بهره وری از امکانات محدود: کسب توانمندی در اداره مطلوب امور با امکانات محدود و بهبود مستمر بهره وری منابع (P=O/I)
6.    مشارطه، مراقبه و محاسبه از عمل: برنامه ریزی و راستی آزمایی عملکردهای خودمان قبل از ارزیابی و کنترل سایرین
7.    کسب قدرت و نفوذ شخصی: رهبری قلب ها و کاریزماتیک (مانند انجام طولانی ترین مذاکرات تاریخ غرب با ایران بخاطر قدرت ایران)
8.    ایجاد روش بومی و راه های میانبر: با استفاده صرف از الگوهای دیگران، نمیتوان از خود آنها جلو زد! (دانش های پایه، پیشرفته و نوآور)
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمید سلطانی |   1397/10/21 05:54:39   |
0     0
تعریف خوشبختی: «دست‌یابی تدریجی به یک هدف ارزشمند.» هنگامی‌که شما به‌طور تدریجی و گام‌به‌گام به‌سوی هدفی ارزشمند پیشرفت می‌کنید، احساس موفقیت و شادکامی می‌کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

20 آزمون عمومی استخدامی

20 آزمون عمومی استخدامی

گروه مولفین
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی