معمولا اگر به بنگاه و یا مشاور املاک رفته باشید با کسی مواجه می شوید که معمولا برخورد خوبی دارد او وظیفه نشان دادن املاک مختلف و راهنمایی افراد برای خرید و یا اجاره املاک بر عهده دارد.

 

ورود به شغل مشاور املاک احتیاج به تحصیلات و تجهیزات خاصی ندارد و همین امر این شغل را به یکی از پرطرفدارترین مشاغل تبدیل کرده است شاید بتوان گفت بازاریابی یکی از مهم ترین مهارت های لازم برای ورود به این شغل می باشد.

در حال حاضر حضور مشاوران املاک برای انتقال ملک امری ضروری و واجب است؛ زیرا از نظر قانونی داشتن کد رهگیری و هولوگرام(هولوگرام سطح صافی است که با یک نوردهی مناسب، تصویری سه بعدی همانند یک جسم واقعی را در فضا به وجود میاورد که به رغم غیر قابل لمس بودن، قابل عکس برداری است) بنگاه های املاک برای ثبت قانونی در دارایی لازم است. از طرف دیگر، با حضور مشاوران املاک مردم سریع تر و راحت تر برای خرید و فروش یا رهن و اجاره املاک به یکدیگر اعتماد میکنند و مسئولیت امور قانونی این کار ها را نیز بر عهده آن ها می گذارند‌.

 

در بنگاه های املاک امروزی تعدادی مشاور املاک با رایانه های مرتبط با اینترنت و طراحی معماری های خوب فعالیت می کنند و تعامل آن ها با خریدار ها و فروشندگان است.

(مشاوره املاک)در ایران به معنای مشاوره دادن به مشتریان برای خرید و فروش ملک (خانه، زمین، مغازه و…)و پیگیری مراحل قانونی این کارهاست.

پس با میوه زندگی همراه باشید تا به بررسی شغل مشاور املاک بپردازیم:

 

مشاور املاک چه کسی است؟

(مشاور املاک)رابط بین فروشنده و خریدار است. او کمک میکند انتقال املاک به صورت قانونی و با اطمینان بیشتری انجام شود.

 

مشاور املاک چه خصوصیات و ویژگی هایی دارد؟

فن بیان قوی و روابط عمومی خوبی دارد: مشاور املاک برای جذب مشتری بیشتر و جلب رضایت آن ها، از فن بیان خوب خود بهره میگیرد.
مردم دار، با اخلاق و خوش پوش است: وجود این ویژگی ها در شروع برای جلب اعتماد فروشنده و خریدار لازم است.
باهوش است: مشاور املاک باید خواسته مشتری را به سرعت شناسایی کند. او باید بداند که مشتری به دنبال چه ملکی است و چه سلیقه ای دارد و موقعیت های خرید و فروش را حفظ کند.


پشتکار فراوان دارد: مشاوره املاک مانند بسیاری از مشاغل بازاری دوره افت و خیز دارد. بنابراین، مشاور املاک باید پشتکار داشته باشد و با دیدن کسادی بازار ناامید نشود و با پیگیری بیشتر به هدف برسد.
صادق است: در یک معامله لازم است فروشنده و خریدار به مشاور اعتماد داشته باشند و این اعتماد با صداقت و راستگویی او به دست میاید.


چطور مشاور املاک شویم؟

شما میتوانید با داشتن مدرک دیپلم وارد این کار شوید ولی باید بدانید در دنیای امروز که رقابت و ایده های نو جایگاه بالایی دارند، با ادامه تحصیل میتوانید بسیار سریع تر در این کار پیشرفت کنید و جایگاه بالاتری به دست آورید.

 

چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم؟

شما پس از کسب تجربه در این کار و گذراندن دوره هایی که اتحادیه برگزار می کند، از مرحله مشاوری به  مرحله مباشری (قائم مقام مدیر) می رسید. پس از آن با گذراندن دوره های تکمیلی دیگر گواهی نامه مدیریتی دریافت می کنید و سپس می توانید اقدام به تاسیس بنگاه املاک کنید و نیرو های زیادی را به کار بگیرید. مشاوره املاک شغلی پویاست که افراد باهوش و موقعیت شناس در آن سریع تر پیشرفت می کنند.

 

در کنار کار مشاور املاکی بعضی از تحصیلات می تواند به پیشرفت شما کمک کند مثلا اگر مشاور املاک مدرک مهندسی عمران داشته باشد می تواند توصیه ها و اطلاعات مفید و دقیق تری در مورد املاک مختلف به خریدار بدهد هم چنین می تواند در کنار شغل مشاور املاکی به ساخت و ساز و یا نظارت بر ساخت ساختمان های مختلف بپردازد و سپس آن ها را به فروش برساند

 

وظایف و مسئولیت های مشاور املاک:

اطلاع رسانی به خریدار در مورد ملک
راهنمایی خریدار و فروشنده در مورد مراحل قانونی یک معامله
نزدیک کردن خواسته های خریدار و فروشنده
راهنمایی و مشارکت در ساخت ملک.


محاسن شغل مشاور املاک:

این شغل را میتوان به طور پاره وقت دنبال کرد. درآمد آن در مواقعی از سال نسبتاً بالاست. این موارد باعث می شود تا عده زیادی با داشتن مدرک دیپلم وارد این حرفه شوند. در این کار هر چه تلاش بیشتری داشته باشید، نتیجه کارتان را سریع تر مشاهده میکنید.

 

معایب و محدودیت هاش شغل مشاور املاک:

مشاوران املاک حقوق ثابتی ندارند و درصدی از معاملاتی را که انجام میدهند، به عنوان دستمزد دریافت میکنند. بنابراین، ممکن است در دوره ای از سال بازار مسکن کساد شود و آن ها دچار مشکل مالی شوند

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمونهای مستند و جامع استخدامی

آزمونهای مستند و جامع استخدامی

محمدحسین محسنیان
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی