امروزه و با پیشرفت دسترسی مردم به وب و شبکه های اجتماعی و البته نمایش متون بر روی مانیتورهای مختلف می توان تولید محتوا را یک شغل پردرآمد و مناسب برای افراد علاقه مند به این حوزه دانست. شغل تولید محتوا یکی از پرسودترین و مناسب ترین روش های کسب درآمد از وب می باشد و تقریبا هر کسب و کاری برای توسعه دیجیتال مارکتینگ خود نیاز به یک متخصص تولید محتوا دارد.

 

اهمیت شغل تولید محتوا امروزه بیش از هر وقت دیگری شده است و افراد می توانند از این روش یک کسب و کار مناسب دومی را برای خود داشته باشند، یا بصورت دورکاری به عنوان یک شغل اصلی به آن نگاه نمایند. اگر قصد دارید به عنوان یک شغل مناسب به تولید محتوا نگاه کنید با ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

توانایی های یک تولیدکننده محتوا:
برای اینکه در شغل تولید محتوا بصورت حرفه ای عمل کنید نیاز به یادیگیری مهارت هایی در این زمینه دارید، معمولا نویسنده ها هم از تجربیات خوبی برخوردارند و هم دانش کافی را در موضوعی که قصد تولید محتوا دارند را باید داشته باشند. برای نوشتن محتوا به کلمه نیاز دارید. همچنین محتوای شما باید یونیک و منحصر به فرد باشد تا از رقیب های خود پیشی بگیرید.

 

افرادی که محتواگذار هستند باید فعال باشند و باجستجو در منابع مختلف و تکنیک های تالیف ، بازنویسی و ترجمه محتوایی را ایجاد نمایند که ارزش بالایی دارد، همچنین شناسایی کلمات کلیدی و آنالیز جستجوهای موتور جستجو از جمله توانایی های یک محتواگذار می باشد.

 

توانایی های شما در حوزه دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا باید مناسب باشد و هرروز به دنیال آموزش های جدید در این حوزه باشید، شما می توانید با تگ #آموزش_تولید_محتوا در لرن پارسی به مقالات جامع و باکیفیتی از محتوا دسترسی پیدا کنید و خود را تبدیل به یک فرد بامهارت توسعه دهنده محتوا تبدیل کنید

 

وظایف تولید کننده محتوا:
معمولا یک تولید کننده محتوا دارای وظایفی مشخص می باشد، اگر می خواهید در شرکتی یا مجموعه ای به تولید محتوا بپردازید، باید وظایف خود را در این مهارت و حرفه به خوبی انجام بدهید.

 

عمده ترین و کاربردی ترین وظایف تولیدکننده محتوا عبارتند از :

- توانایی ایجاد عنوان های مناسب برای مقالات
- توانایی تولید مقالات اختصاصی
- توانایی ترجمه مقالات خارجی
- توانایی ایجاد مقالات بازنویسی و تالیفی
- توانایی چپاندن کلید واژه در داخل متن
- توانایی کار با نرم افزارهای ایجاد محتوا (تولید محتوای ویدیویی، صوتی، تصویری)
- آشنا به موضوعات محبوب و پر جستجو در وب
- توانایی شناسایی کلمات کلیدی محبوب در یک واژه
- تجیزیه و تحلیل رقابتی و تجاری بودن کلمات کلیدی
- توانایی بهینه سازی ساختار محتوا برای موتورهای جستجو
- منظم و متعهد بودن
- داشتن برنامه ریزی مشخص برای تولید محتوا
- علاقه داشتن به کار
- مطالعه و تحقیق برای افزایش سطح دانش
 

درامد شغل تولید محتوا چقدر است؟
سوال خیلی از افرادی که می خواهند وارد تخصص محتوا شوند این می باشد که چقدر درآمد می توانیم از طریق تولید محتوا بدست بیاوریم؟ جواب مشخصی را نمی توان به این سوال داد، چراکه محتواها هر یک با پارامترهایی ارزیابی می شوند که در قیمت آن ها تاثیر گذار خواهد بود، همچنین تعداد سفارشات قابل دریافت برای یک نفر هم متفاوت می باشد. ولی اگر گران تر از حد مجاز و مناسب نگوییم باید قیمتی حدود ۵۰ هزار تومان را برای هر مقاله اختصاصی ۱۵۰۰ کلمه به بالا اختصاص بدهیم. ولی قیمت ها در هر شرکت و خدمات دهنده ای متفاوت می باشد. ولی مهم ترین عواملی که در هزینه یک محتوا تاثیر گذار است را می توان موضوع مقاله مربوطه، تعداد کلمات، نحوه ایجاد متن مقاله (تالیف، بازنویسی،ترجمه) بیان نمود.

 

اگر به عنوان یک تولید کننده محتوا در روز بتوانید دو سفارش به ارزش ۵۰ هزار تومان را در ۶ ساعت فعالیت تکمیل نمایید، به راحتی در ماه خواهید توانست بصورت دورکاری یا نزدیک کاری نزدیک به ۳میلیون تومان درآمد داشته باشید.

 

سفارش تولید محتوا:
خیلی از کسب و کارهای امروزی، مخصوصا کسب و کارهایی که قصد دارند بصورت دیجیتالی برند خود را مطرح نمایند نیاز به محتوا برای جذب مخاطبان هدف خود دارند. از این رو آن ها سفارشات خود را معمولا به شرکت های طرف قرارداد می دهند و انتظار دارند که در مدت زمان مشخص شده نتیجه مطلوبی را دریافت نمایند. ولی شما به عنوان یک فرد باهوش و توسعه دهنده دیجیتال مارکتینگ می توانید مستقیما با ارائه چند نمونه کار محتوایی مناسب و ثابت کردن خود سفارشات زیادی از محتوا را در موضوعات مربوطه دریافت کنید. کافیست که این توانایی را به خوبی فرا گرفته باشید، به راحتی می توانید با جستجو در منابع مختلف از جمله سایت های نیازمندی سفارشات محتوا را دریافت کنید.

 

استخدام در شغل تولید محتوا:
اگر توانایی های لازم را در تولید محتوای یونیک و منحصر به فرد دارید خیلی راحت و با جستجو در منابع می توانید در شرکت های دیجیتال مارکتینگ و مجموعه های آموزشی استخدام شوید. همانطور که گفتیم امروزه نیاز به یک متخصص تولید محتوا بیش از هروفت دیگری حس می شود که شما باید مناسب ترین و بهترین شرکت یا مجموعه را برای همکاری خود انتخاب نمایید.

 

همچنین دورکاری یا نزدیک کاری هم از عوامل مهم استخدام در تولید محتوا می باشد، اگر کار بصورت دورکاری باشید فواید بسیاری خوبی برای متخصص دارد و شاید هم حقوق کمتری به نسبت فردی که بصورت نزدیک کاری در حال انجام فعالیت می باشد.

 

اگر شما هم جزو افرادی هستید که تخصص لازم را در موضوعی دارید که می توانید در آن به تولید محتوا برای وب مشغول باشید، می توانید در تیم محتوای لرن پارسی عضو شوید و از خدمات محتوایی ما بهره مند شوید. ما سفارشات زیادی را دریافت می کنیم و می توانیم با افراد متخصص بصورت دورکاری همکاری کنیم.

 

آینده تولید محتوا در ایران و جهان:
محتوا، سیطره گسترده ای دارد و فارغ از گونه های مختلف محتوایی، با اهداف متنوعی تولید و استفاده می شود. طی یکی دو سال گذشته، جایگاه محتوا در بازاریابی بسیار تقویت شده و بر مبنای روندهای جهانی و اتفاقاتی که در عرصه بازاریابی دیجیتال در حال شکل گیری است، نیاز به محتوا را بسیار بیشتر از وضع فعلی متصور هستیم. همین حالا هم بازاریابی محتوایی به عنوان یک تخصص شناخته می شود و اتفاقاً در بسیاری از سازمان های ایرانی هم افرادی با این تخصص مشغول به کار هستند. به نظر می رسد تولید محتوا یکی از ده شغل برتر در جهان باشد که ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست.

 

 

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمونهای مستند و جامع استخدامی

آزمونهای مستند و جامع استخدامی

محمدحسین محسنیان
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی