شغل تعمیرات موبایل یکی از شغل های پر بازده در سال های اخیر در کشور عزیزمان ایران بوده است. شاید دانستن این مطلب برای شما جالب باشد که مجله فوربز در نتایج تحقیقی عنوان داشته است تعمیرات موبایل در سال ۲۰۱۷ یکی از ۱۵ شغل پردرآمد در کل دنیا بوده است. دراین مقاله میخواهیم به صورت شغل تعمیرات موبایل را از زوایای گوناگون بررسی کنیم.

 

شغل تعمیرات موبایل یکی از شغل های پر بازده در سال های اخیر در کشور عزیزمان ایران بوده است. شاید دانستن این مطلب برای شما جالب باشد که مجله فوربز در نتایج تحقیقی عنوان داشته است تعمیرات موبایل در سال ۲۰۱۷ یکی از ۱۵ شغل پردرآمد در کل دنیا بوده است. دراین مقاله میخواهیم به صورت شغل تعمیرات موبایل را از زوایای گوناگون بررسی کنیم.

 

وضعیت شغل تعمیرات موبایل در ایران و سایر نقاط جهان

برای شروع مطلب نظر شما را به تحقیقات دکتر همیلتون جلب می‌کنیم. طبق مطالعاتی که آقای دکتر جورج همیلتون از دانشگاه جورج میشیگان در سال ۲۰۱۸ داشت، به ان نتیجه رسیده که ۲۵% از دارندگان گوشی های هوشمند، صفحه نمایش گوشی خود را می‌شکنند. خبری که به یقین از شنیدن آن متعجب شده اید!. اما واقعیتی انکار ناپذیز است.

 

در کنار این مطالعات موضوع جالب دیگر نرخ نفوذ گوشی های هوشمند در دست مردم است که این آمار از ۱۰۰درصد نیز بالاتر است، یعنی بیشتر از جمعیت دنیا، گوشی موبایل وجود دارد! این موضوع در آخرین آمار منتشر شده در ایران نیز صادق است.

 

طبق آخرین اعلام رسمی سازمان واردات کشور، نیاز بازار گوشی های موبایل در ایران ماهانه یک و نیم میلیون عدد دستگاه است. تمام این گوشی ها باید با گارانتی ارائه شوند. اما جالب است بدانید که تنها ده درصد از خرابی های پیش آمده معمولا شامل پوشش گارانتی می شوند و در ۹۰ درصد موارد، گارانتی پوششی برای مشکل پیش آمده ندارد.

 

بنابراین شغل تعمیرات موبایل می تواند درآمد خوبی برای شخص دارای مهارت و علم در این زمینه داشته باشد و همواره افراد برای مشکلات موبایلی خود که کم هم نیستند به این گونه مشاغل مراجعه خواهند کرد.

 

نگاهی به شغل‌های خدماتی و شغل تعمیرات موبایل

کلا در آمار منتشر شده از سوی سازمان های مختلف، شغل های خدماتی در حال و آینده حرف اول را خواهند زد. کالایی فروخته می شود و بعد از آن خدمات مختلفی نیاز خواهد داشت. افرادی که در این زمینه علم و مهارت داشته باشند، می توانند سهم خوبی از بازار را از آن خود کنند.

 

در میان انواع خدمات قابل ارائه، خدمتی بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد که بیشتر هم در میان مردم رخنه کرده باشد و نیاز بیشتری برای آن وجود داشته باشد. که همانطور که گفتیم خدمات مربوط به موبایل یکی از آنها است.

 

با وجود تعداد زیاد گوشی های موبایل در بازار و در دستان مردم و نوع استفاده از آنها که احتمال خرابی شان همیشه بالا است، شغل تعمیرات موبایل قطعا یک شغل خدماتی بسیار خوب و پرکار محسوب می شود.

 

درآمد تعمیرات موبایل چقدر است؟

حتما اولین سوالی که ذهن شما را به خود مشغول می کند، میزان درآمد شغل تعمیرات موبایل است. اینکه هر کسی چقدر می تواند درآمد کسب کند به مهارت های مختلفی در او بستگی دارد. تنها موضوعی که ما می توانیم به آن بپردازیم بحث حداقل درآمدی است که فرد می تواند داشته باشد و رسیدن یا نرسیدن به آن به خودش بستگی دارد.

 

بسیاری از مشکلاتی که برای گوشی های هوشمند ایجاد می شود به سادگی قابل تعمیر هستند. به عنوان مثال تعویض باتری در کمتر از نیم ساعت و تعویض صفحه نمایش در کمتر یک ساعت با سود و اجرت حداقلی ۱۵۰ هزار تومان. در نمودار زیر اطلاعاتی را با شما به اشتراک گذاشته ایم که میزان خرابی گوشی ها را به تفکیک مشکلاتی که برایشان پیش می آید بیان کرده است. همان طور که مشخص است بیشتر از ۵۰% از خرابی گوشی ها مربوط به خرابی های ساده نظیر باتری و صفحه نمایش هستند، نزدیک به ۴۰% خرابی های با مشکلات متوسط و کمتر از ۱۰% با مشکلات خاص و سخت مواجه هستند.

 

ابزار تعمیرات هم به ترتیب سختی و آسانی نوع تعمیرات هزینه شان از کم به زیاد تغییر می کند. بعضا برای تعویض باتری موبایل تنها نیاز به چند نوع پیچ گوشتی خواهد بود که تا دومین تعمیرات هزینه همه شان در خواهد آمد.

 

اگر خوب بتوانید بازاریابی کنید و تعمیرات خوب و مطمئن ارائه دهید، هزینه تجهیز کردن کارگاه خودتان را حداکثر ظرف مدت یک ماه می توانید اوکی کنید. این کار با انجام حداقل ۲-۳ تعمیر موبایل در روز قابل به دست آمدن است!

 

از کجا و چگونه برای شغل تعمیرات موبایل آغاز کنیم؟

آموزش صحیح و کامل مهم ترین موضوع در امر تعمیرات موبایل است. برای آغاز شما باید به صورت کامل، علمی و صحیح آموزش ببینید. هزینه آموزش در آموزشگاه های مختلف بر اساس نوع محتوای آموزشی متفاوت است.

 

ما به شما آکادمی تعمیرات موبایل البان را توصیه می کنیم. این مجموعه به لطف قرار گرفتن در کنار مجموعه تعمیراتی البان آخرین و به روز ترین عناوین آموزشی را به شما آموزش می دهد. پشتیبانی بعد از آموزش هم موضوع بسیار مهمی است که البان چه در جهت انجام تعمیرات و چه در جهت آموزش در کنار شما خواهد بود.

 

اگر دنبال یک شغل مناسب می گردید، اولین قدم آموزش است که ما در البان درخدمتتان خواهیم بود. با ثبت نام در البان کارشناسان مشاوره کاملی به شما ارائه خواهند داد.

 

وسایل مورد نیاز برای راه اندازی مغازه تعمیرات گوشی

انواع خدماتی که شما می‌توانید بعنوان تعمیرکار موبایل ارائه دهید شامل خدمات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، مشاوره‌ای، نصب و فروش لوازم و…است. باتوجه به این خدمات، علاوه بر وسایل مورد نیازی که در ادامه ذکر می‌شود به یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ جهت ارائه‌ی خدمات نرم‌افزاری نیاز دارید.

 

انواع ابزارآلاتی که برای راه اندازی تعمیرات موبایل نیاز دارید عبارتند از:

دستگاه هیتر و هویه

دستگاه لوپ یا میکروسکوپ

ست پیچ گوشتی و آچار تعمیراتی

منبع تغذیه و مولتی متر

سیم قلع و روغن فلکس و روغن لحیم

پنس آنتی شوک

قاب بازکن

شابلون

گیره کار

 

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی: سنجش و ارزیابی مهارت ها و توانایی های شغلی

آزمون استخدامی: سنجش و ارزیابی مهارت ها و توانایی های شغلی

بهروز پرتو
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی