۱۰ سال قبل  نقش مدیر رسانه های اجتماعی یک شغل محسوب نمی شد.  اصلا شغلی با این نام وجود نداشت. رسانه اجتماعی همچون فیس بوک تازه فعالیت خود را آغاز کرده بود و افراد زیادی از آن استفاده نمی کردند. واژه بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز در میان افراد زیاد شنیده نمی شد. 

 

در عرض چند سال گذشته، اوضاع تغییر  کرد. شرکت های تبلیغاتی و شرکت های دیجیتال مارکتینگ بسیاری نیاز به استخدام مدیر یا کارشناس شبکه های اجتماعی پیدا کردند.این روزها هر سازمانی باید مدیر رسانه های اجتماعی را چه به صورت پاره وقت و چه  تمام وقت در اختیار داشته باشد. چنین افرادی به مجموعه مهارت هایی نیاز دارند تا بتوانند رسانه های اجتماعی را به درستی هدایت و مدیریت کنند. زندگی مدیر رسانه های اجتماعی چگونه است؟ معمولا شغل این افراد ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته  خواهد بود. این موضوع به معنای مانیتور کردن، مدیریت، به روزرسانی و ترغیب کردن مشتریان برای تعامل با برند است.


 مهارت های ضروری برای مدیر رسانه های اجتماعی:
 زمانی که به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی فعالیت می کنید باید همیشه آنلاین باشید و با جامعه موجود ارتباط برقرار کنید. اینکار نیازمند خلاقیت همانند یک هنرمند است. باید علم داده ها را بیاموزید. در ادامه قصد داریم مهارت های برتر مورد نیاز که مدیر رسانه های اجتماعی برای موفقیت و پیشرفت خود نیاز دارد را بیان کنیم. 

 

۱. برنامه ریزی استراتژی ها:باید بتوانید استراتژی های موجود را درک کنید. 

اینکه چگونه جستجو کنید و محتوا و رسانه های اجتماعی را به کار گیرید و کنار هم قرار دهید. در این شرایط باید بتوانید اهداف را تعیین کنید، مخاطبان هدف را شناسایی نمایید و بدانید چه پلتفرم هایی به رشد کسب وکار شما کمک می کند. بازاریابی رسانه های اجتماعی بسیار پیچیده است. به همین خاطر باید بتوانید ابزارهای مناسبی را برای مقیاس بندی کسب وکار و خودکارسازی آن داشته باشید.

 

۲. تاکتیک ها و اجرا: اجرای تاکتیک برای موفقیت در رسانه های اجتماعی بسیار مهم است. این موضوع بدین معنی است که باید توجه ویژه ای به جزییات داشته باشید یا اینکه بدانید چه کسانی را برای اجرای دقیق تاکتیک ها استخدام نمایید.

 

۳.  مدیریت شبکه های اجتماعی: رسانه های اجتماعی در مورد ایجاد، مشاهده و پاسخ به مکالماتی است که در داخل  جامعه شما رخ می دهد. مانیتور کردن اینستاگرام، پاسخ به پست های فیس بوکی و تعامل با حامیان برند باید در دستور کار مدیر رسانه های اجتماعی باشد. این موضوع به معنای درک نحوه پاسخ به بازخوردهای منفی نیز هست.

 

۴. باید بدانید محتوای موجود چگونه در رسانه های اجتماعی عمل می کند:رسانه های اجتماعی محتوا را دریافت کرده و آن را تقویت می کنند. مدیر رسانه اجتماعی باید بداند چه محتوایی به درستی کار می کند و  چه محتوایی کارکرد خوبی بر روی  رسانه های اجتماعی ندارد. همچنین این موضوع به معنای این است که بدانید چه فرمتی از محتوا همچون محتوای متنی، ویدئویی یا تصویری برای حوزه خاصی خوب و موثر است. باید بدانید چگونه محتوا را ویروسی کنید.

 

۵. بهینه سازی محتوا و فناوری: رسانه های اجتماعی اکوسیستمی از جستجو، موبایل و محتوا هستند.  باید مطمئن شوید که  نحوه هدایت مشتری به قسمت های پایین قیف فروش را به خوبی می دانید.
 موارد ضروری برای بهینه سازی محتوا در فرآیند سئو را یاد بگیرید. در این شرایط قادر خواهید بود برای کلمات کلیدی و عبارات خود در گوگل رتبه بالایی به دست آورید.

تبدیل ترافیک زمانی که مشتری به صفحه فرود وارد می شود بسیار مهم است. شما می توانید از طریق مواردی همچون ثبت نام رایگان در وبینارها، دانلود رایگان کتاب الکترونیکی و سایر موارد کاربران را به تعامل وادارید.

 

۶. طرز فکر خلاقانه: بازاریابی رسانه اجتماعی تنها به معنای استفاده از تاکتیک های سرد نیست. این موضوع به معنای درک فرایند خلاقانه ای است که محتوای خلاقانه فرهم می کند و می تواند با مشتریان تعامل داشته باشد. اهمیت محتوای بصری خلاقانه را نادیده نگیرید و سعی کنید  این نوع از محتوا را نیز تجربه کنید. هنرمندان همیشه از محدودیت های خود استفاده می کنند.

 

۷. مهارت های نوشتن: تصاویر برای دنیای بصری بسیار ضروری هستند و می توانند برای افراد نیز جذاب باشند. اما نوشتن متن عالی و درک اینکه متن به صورت آنلاین چگونه کار می کند از اهمیت بسزایی برخوردار است. اینکار در برگیرنده موارد زیر است:

- علم و هنر نوشتن سرتیتر و هدر
- نوشتن مقدمه های تعاملی


ساختاربندی متن برای خوانش آسان در دنیای آنلاین. افراد دوست دارند متن را اسکن کنند. به همین خاطر  سرتیتر، زیرتیتر، بالت پوینت ها و شماره گذاری ها بخشی از مهارت های شما محسوب می شوند.


۸. آخرین گرایش های بازاریابی دیجیتال را درک کنید: رسانه های اجتماعی به تنهایی کار نمی کنند. این رسانه ها از گرایش های جذابی تشکیل شده اند که رشد کرده و ظهور می کنند.

این موضوع بدین معنی است که باید برخی از موارد زیر را به خوبی درک کنید:
-رشد موبایل و نقش آن در میان افراد
- استفاده از تبلیغات پولی گوگل
- رشد بازاریابی بصری همچون اینستاگرام و تلگرام که به دنبال تصاویر بصری هستند.


۹. مهارت های تجزیه و تحلیلی:زمانی که رسانه های اجتماعی کار خود را آغاز کردند ابزاری برای اندازه گیری تاثیر کمپین ها و تلاش های بازاریابی در آن ها وجود نداشت. هیچ ابزار آنالیتیکی بر روی فیس بوک و توییتر یا تلگرام و اینستاگرام قرار نگرفته بود. در حال حاضر می توانید عملکرد پست های خود را بسنجید و ببینید چه چیزی در زمان واقعی به درستی کار نمی کند.

 

۱۰. مهارت های رهبری و ارتباطی: آگاه نگه داشتن مدیریت، انگیزه بخشیدن به تیم و هیجان زده کردن مشتریان و به تعامل وا داشتن آن ها نیازمند هنر ارتباطی است. شما باید هنر برقراری ارتباط شفاهی و نوشتاری را داشته باشید. مدیر رسانه اجتماعی باید مدیر باشد. این موضوع بدین معنی است که چنین افرادی باید رهبر باشند و بتوانند تیم را به درستی هدایت کنند.

 

 

 

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

مجموعه سوال‌های: آزمون استخدامی بانک‌ها (دولتی - خصوصی)

مجموعه سوال‌های: آزمون استخدامی بانک‌ها (دولتی - خصوصی)

گروه مولفان انتشارات پارتیان
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی