مشاغل حوزه دولت و بخش های حقوقی و نظامی 

 

قاضی

قاضی به تنهایی یا به عنوان عضوی از هیئت قضات، مدیریت دادگاه را بر عهده دارد و به قضاوت می‌پردازد .او از قوانین در دادگاه ها استفاده و بر روند قانونی دادگاه نظارت دارد.

وکیل

وکیل به مشتریان خود مشاوره حقوقی داده  و در برخی موارد به عنوان نماینده آنها عمل می کند. این مشتریان می توانند افراد، گروهی از افراد و یا شرکت ها و اشخاص حقوقی باشند.

دادیار

دادیار مقام قضایی است که در دادسرا تحت نظارت دادستان انجام وظیفه کرده و عهده‌دار امور سرپرستی، تحقیقات مقدماتی، اجرای احکام و سایر وظایفی است که به عهده دادستان خواهد بود.

سردفتر

سردفتر شخصی است که اداره امور دفاتر اسناد رسمی یا دفاتر ازدواج و طلاق را بعهده دارد. دفتر اسناد رسمی  نهاد مدنی وابسته به قوه قضائیه ایران برای تنظیم و ثبت رسمی اسناد است.

مشاور حقوقی

مشاور حقوقی به مدیران و ذی نفعان سازمان کمک می کند تا ضمن توجه به مسئولیت های کیفری، حقوقی، جزایی و انتظامی تصمیماتشان، تصمیمات صحیح تری اتخاذ نمایند.

پلیس نیروی انتظامی

افسران پلیس نیروی انتظامی، افرادی مهربان، صادق و قابل اعتمادند. همچنین افرادی اجتماعی و مسئول بوده و در شرایط خطرناک هم می توانند آرامش خود را حفظ کنند.

کاراگاه و بازرس خصوصی

کشف اتفاقات و اعمال غیر قانونی یا نقض قوانین در نهادهای خصوصی، یا جست و جو، بازرسی، و جمع آوری اطلاعات برای موکلین، از جمله وظائف کاراگاه و بازرس جنائی می باشد.

کارشناس امور سیاسی و انتخابات

پیگیری و پردازش اخبار، رو یدادها و تحلیل سیاسی شهرستان اعم از مطبوعات، نماز جمعه، انتخابات ، سخنرا نیها و تحرکات سیاسی و ... یکی از وظایف کارشناس امور سیاسی و انتخابات است.

معاون حقوقی

انجام امور حقوقی دولت و بررسی عضویت‌های دولت در سازمان ها و مجامع بین المللی، مستندسازی املاک دولت، هماهنگی و نظارت بر امور حقوقی دستگاههای اجرایی و رفع اختلاف آنها، اجرای برنامه تدوین و تنقیح قوانین و مقررات دولت الکترونیک و...

مامور حفظ امنیت

معنای محافظت، مراقبت از شی، شخص و یا اسناد دارای ارزش است و کلمه امنیت به معنی فراغت نسبی از تهدید، حمله یا آمادگی و برنامه ریزی برای رویارویی با انواع تهدیدها است. در اکثر کشورها نهادهایی برای آموزش افراد حرفه‌ای وجود دارد که هدف این نهادها آموزش افرادی است که بتوانند از این دارایی‌های با ارزش حفاظت کنند.

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

منابع کلیدی آزمون استخدامی با پاسخ کلیدی و تشریحی قابل استفاده برای داوطلبان ...

منابع کلیدی آزمون استخدامی با پاسخ کلیدی و تشریحی قابل استفاده برای داوطلبان ...

خدیجه پور معین
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی