مشاغل حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات

 

برنامه نویس

تمام آن چیزی را که از طریق کامپیوتر می توان دید از بازی های کامپیوتری گرفته تا برنامه های کاربردی، محصول کار برنامه نویسان کامپیوتر است. 

طراح وب

طراحی زیبای وب سایت ها و جذابیت های بصری آنها محصول کار طراح وب است. طراح وب، برنامه نویسی و طراحی را بطور همزمان می داند.

وبمستر

وب مستر یا مدیر سایت مسئول اصلی توسعه و نگهداری وب سایت است.  او بطور شبانه روزی و البته از هر جای دنیا از خدمات سایت خود مراقبت میکند. 

کارشناس پایگاه داده

او مدیریت داده های وارد شده در بانک اطلاعاتی، حفظ امنیت آنها و اخذ گزارش از داده ها و اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی را بر عهده دارد.  

تحلیلگر و طراح نرم افزار

عملیات طراحی و تولید نرم افزارهای مختلف از برنامه های مالی و حسابداری گرفته تا نرم افزارهای تلفن همراه بر عهده طراح نرم افزار است. 

کارشناس شبکه

طراحی، پیاده سازی و نگهداری شبکه های کامپیوتری بر عهده اوست. برقراری ارتباط بین کامپیوترهای مختلف از مهمترین وظایف کارشناس شبکه است

متخصص امنیت اطلاعات

حفظ امنیت کامپیوترها، اطلاعات، رمزها و هر چیزی که در فضای مجازی وجود دارد و مبادله می شود بر عهده متخصص امنیت اطلاعات است.

مهندس سخت افزار

او به تحقیق، طراحی، توسعه، تعمیر و آزمایش تجهیزات کامپیوتر مانند چیپ ها، صفحه مدارها، مونیتورها یا روترها می پردازد. 

پژوهشگر علوم کامپیوتر

او به کشف فناوری های جدید و یافتن کاربردهای تازه برای فناوری های موجود در حوزه کامپیوتر  و بررسی و رفع مشکلات پیچیده محاسباتی می پردازد.

کارشناس استقرار نرم افزار

نصب، آموزش و پیاده سازی و استقرار نرم افزارهای کاربردی مختلف در شرکت ها و سازمان ها توسط کارشناس استقرار صورت می گیرد.  

کارشناس پشتیبانی نرم افزار

ارائه خدمات پشتیبانی از نرم افزارهای تخصصی به مشتریان از طریق تلفن، چت و یا حضوری توسط کارشناس پشتیبانی صورت می گیرد.

انیماتور

انیماتور به نقاشی ها و مدل ها روی صفحه جان می بخشد و برای این کار از روش های زیادی از جمله انیمیشن کامپیوتری و... استفاده می کند.

اپراتور کامپیوتر

فعالیت اصلی اپراتورهای کامپیوتر شامل زیر نظر گرفتن و کنترل تجهیزات داده‌پردازی الکترونیکی کامپیوتری و الکترونیکی جانبی برای پردازش داده‌های تجاری، علمی و مهندسی و سایر داده‌ها بر اساس دستورالعمل‌های کاربری

مشاوره فناوری اطلاعات

مشاوره فناوری اطلاعات (به انگلیسی: Information technology consulting) شاخه‌ای از خدمات مشاوره است، که بر راهنمایی صاحبان کسب‌وکار، در نحوه استفاده از فناوری اطلاعات، جهت رسیدن به اهداف کاری و سازمانی تمرکز دارد.

متخصص سئو

یک متخصص سئو، کسی است که مسئولیت بهینه کردن سایت برای موتورهای جستجو را با هدف افزایش و بهبود جایگاه در نتایج جستجوی گوگل یا همان SERP دارا می باشد.

طراح رابط کاربری

طراحی رابط کاربری یا همانUI- UX Designer یکی از شغل‌های پرتقاضای حوزه نرم افزار و طراحی و گرافیک در حوزه وب سایت‌ها‌ و کسب و کارهای آنلاین است. رابط کاربری UIکه مخفف کلمه User Interface است

تولید محتوا

امروزه و با پیشرفت دسترسی مردم به وب و شبکه های اجتماعی و البته نمایش متون بر روی مانیتورهای مختلف می توان تولید محتوا را یک شغل پردرآمد و مناسب برای افراد علاقه مند به این حوزه دانست

کارشناس تست نرم افزار

تست نرم‌افزار فرآیند تایید و تصدیق یک سیستم کامپیوتری/برنامه کامپیوتری است تا بر اساس آن تصمیم بگیرید آیا آن برنامه با نیازمندی‌های مشخص شده مطابقت داشته یا خیر، و اینکه آیا نتایج مورد نظر را تولید می‌کند یا نه

تحلیلگر سیستمهای کامپیوتری

یک کارشناس تحلیل گر سیستم ها همان طور که از نامش پیداست، مسئول تحلیل و ارزیابی سیستم ها و برنامه های رایانه ای است.

برنامه نویس میکروکنترلر

اولین کاری که برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس میکرو کنترلر و ورود به بازار کار فرصت های شغلی آن باید انجام دهید انتخاب یک میکروکنترلر جهت انجام کار می باشد

کپی رایتر

این روزها ممکن است در بسیاری از وب سایت ها کلمه کپی رایتینگ و شغل کپی رایتر را زیاد دیده یا در بسیاری از محافل به گوشتان خورده باشد.

سازنده بازی کامپیوتری

رشته بازی سازی گونه‌ای از فرایند توسعه نرم‌افزار است که در آن، بازی‌های ویدئویی عرضه می‌شوند. این فرایند توسط توسعه‌دهندهٔ بازی ویدئویی انجام شود. توسعه‌دهندهٔ بازی‌های ویدئویی ممکن است از یک نفر و یا یک تیم تشکیل شده باشد.

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

منابع کلیدی آزمون استخدامی با پاسخ کلیدی و تشریحی قابل استفاده برای داوطلبان ...

منابع کلیدی آزمون استخدامی با پاسخ کلیدی و تشریحی قابل استفاده برای داوطلبان ...

خدیجه پور معین
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی