مشاغل حوزه فنی و خدماتی

 

برق کار

برق کار متخصص در امر سیم‌کشی الکتریکی ساختمان‌ها، ماشین‌های ایستگاهی و تجهیزات مرتبط به آن‌ها است. برق کارها معمولا برق کار عمومی یا برق کار صنعتی هستند.

برق کار خودرو

برق کار خودرو باید به نصب و تعمیر سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودرو ها بپردازید.البته در ایران فردی که برق کاری خودرو را انجام می دهد به نام باتری ساز نیز می شناسند.

مکانیک خودرو

مکانیک خودرو فردی است که به صورت عملی یا علمی با انواع تعمیرات خودرو در بخش های مکانیکی و الکتریکی آشنایی داشته و به تعمیر و سرویس انواع خودروها مسلط است.

جوشکار

جوشکار به برش دادن، شکل دادن و متصل کردن قطعات فلزی با روش های مختلف جوشکاری در صنایع گوناگون مانند ساخت و مهندسی، حمل و نقل، هوا فضا، نفت و گاز و ... می پردازد.

تاسیساتی

متخصص تاسیسات وظیفه طراحی، پیاده سازی، نصب و تعمیر تاسیسات بهداشتی، حرارتی، برودتی، فاضلاب، تهویه مطبوع و گازرسانی ساختمان های مختلف را برعهده دارد.

نصاب و تعمیرکار آسانسور

نصاب و تعمیرکار آسانسور به نصب، راه اندازی، نگهداری و تعمیر انواع آسانسورها می پردازند. افرادی که به آن وارد می شوند، باید آموزش های لازم را ببینند.

آتش نشان

او فردی است که انواع مهارت های اطفاء حریق و عملیات امداد و نجات را دارد و از افراد و اموال در برابر آتش و سایر خطرات محافظت کرده و در شرایط اضطراری به آنان کمک می کند.

آرایشگر

آرایشگر زنانه به کوتاه کردن، مدل دادن، رنگ کردن موها، آرایش صورت، پاکسازی پوست و در آرایشگاه مردانه کوتاه کردن، حالت دادن و رنگ موها و اصلاح صورت انجام می شود.

خیاط

خیاط فردی است که بر اساس سفارشات مشتریان به دوخت انواع لباس، پرده و ... می پردازد. برخی از خیاط ها به صورت فردی و برخی در گروهی کار می کنند.

نجار

نجار انواع وسایل چوبی را ساخته و نصب می کند، این وسایل می تواند انواه درب و پنجره، مبلمان، کابینت و ... باشد. او از ابزارهای مختلف در کار خود  استفاده می کند. 

نقاش ساختمان

نقاش از رنگ های مختلف برای پوشش دادن سطوحی مانند دیوارهای داخلی (و گاهی بیرونی)، سقف ها، درب ها و پنجره های ساختمان، بعد از صاف کردن سطوح، استفاده می کند.

متخصص خشکشویی

متخصصان خشکشویی بوسیله انواع مواد شوینده، مواد شیمیایی و ماشین ها و تجهیزات مربوطه به تمیز کردن لباسها، پرده ها و سایر منسوجات و اتوکشی آنها می پردازند.

گچ کار

گچ کار انواع گچ و سیمان و ... را آماده و روی سطوح می مالد و آنها را برای رنگ زدن و یا سایر پوشش ها آماده می کند. یکی از کارهای او ، انجام گچ کاری های تزئینی یا گچ بری می باشد.

کاشی کار

کاشی کار سطح دیوارها و کف اتاق ها را با کاشی می پوشاند. این کار می تواند کاشی کردن یک آشپزخانه یا حمام یا یک مغازه، هتل و رستوران باشد.

سنگ کار

سنگ کار از مهارت خود در ایجاد نقش روی سنگ ها و یا سنگ کاری در پروژه های ساخت و ساز استفاده می کند. سنگ کاری در پروژه های ساختمانی شامل کارهای مختلفی می شود.

تعمیرکار لوازم خانگی

تعمیر، تنظیم، یا نصب تمامی لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال ، کولر گازی و اسپلیت، تلویزیون و جاروبرقی و انواع اجاق گازها و سایر لوازم خانگی می‌باشد. امروزه در تمام

تعمیرکار لوازم الکترونیکی

وسایل الکترونیکی در بخش های مختلفی از جمله وسایل اداری، خانگی، صنعتی، حمل و نقل و... وجود دارند.تعمیر کاران لوازم الکتریکی در واقع افرادی هستند که به صورت تئوری و عملی آموزش دیده و قابلیت انجام تعمیر یک یا چندین لوازم الکتریکی را به طور تخصصی دارند.

اپراتور تلفن

دادن اطلاعات به تماس‌گیرندگان با استفاده از کتاب‌ها یا سیستم‌های کامپیوتری راهنما که بر اساس حروف الفبا یا مناطق جغرافیایی لیست شده‌اند. کمک به تماس‌گیرندگان درباره هزینه‌های تماس، مثل هزینه تماس با یک شخص ثالث و میزان اعتبار مورد نیاز یا استرداد مبلغ درصورتی‌که ارتباط ایجاد شده دارای اشکال باشد.

نویسنده فنی

نویسنده فنی یک رابط اطلاعات حرفه‌ای است، که وظیفهٔ او انتقال دانش و اطلاعات بین دو یا چند طرف می‌باشد. نویسندگان فنی دیتاها و اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق تحقیق به دست آورده یا خود اقدام به ایجاد آن اطلاعات می‌نمایند و اغلب از طریق رسانه‌های در دسترس (الکترونیکی، چاپی، صوتی و تصویری) اطلاعات مربوطه را عرضه می‌دارند.

تعمیرکار کامپیوتر، ماشین های اداری

تعمیر، نگهداری، یا نصب کامپیوتر، سیستم های پردازش لغت، دستگاه های خودپرداز، و ماشین های اداری الکترونیکی، مانند ماشین های چاپ و تکثیر و فکس.

مسئول چیدمان(مرچندایزر)

مرچندآیزینگ یا بازارپردازی ایده ای است که از خلاقیت تغذیه می کند و تمام عوامل به شیوه ای هم افزا و یکپارچه هستند. مرچندایزینگ شامل طیفی از فعالیت‌های بازاریابی می‌شود که در محل فروش انجام می‌شود و هدف آن فروش هرچه بیشتر یک محصول است.

تایپیست و پردازشگر اطلاعات

استفاده از واژه پرداز/کامپیوتر یا دستگاه تایپ جهت تایپ نامه، گزارش، فرم، یا سایر مطالب از روی پیش نویس اولیه، نسخه اصلاح شده، یا صدای ضبط شده. ممکن است لازم باشد بر حسب تکلیف امور اداری دیگری را هم انجام دهد.

متصدی پذیرش و اطلاعات

پاسخ به سوالات و کسب اطلاعات برای عموم، مشتریان، گردشگران، و سایر افراد علاقه مند. ارایه اطلاعات در مورد فعالیت ها و خدمات نهادها، آدرس وزارتخانه ها، ادارات، و کارکنان یک سازمان

مشاور املاک

معمولا اگر به بنگاه و یا مشاور املاک رفته باشید با کسی مواجه می شوید که معمولا برخورد خوبی دارد او وظیفه نشان دادن املاک مختلف و راهنمایی افراد برای خرید و یا اجاره املاک بر عهده دارد.

دکل ساز

استقرار یا تعمیر دکل برای پروژه های ساختمانی، کارخانه های تولیدی، چوب بری ها، برای کشتی ها و کشتی سازی ها، یا برای صنعت تفریح و سرگرمی.

کارگر ساختمانی

انجام وظایفی که نیازمند کار فیزیکی در ساختمان ها، بزرگراه ها، و پروژه های ساختمانی بزرگ، گود برداری، حفر تونل و دالان های زیرزمینی، و تخریب ساختمان ها می باشند.

پرداخت کار مبلمان

یکی از مشاغلی که سال ها است به عنوان یکی از پرطرفدارترین و همچنین پردرآمدترین مشاغل شناخته شده است، شغل مبل سازی است. مبل سازی نیز مانند دیگر مشاغل، مهارت ها و ویژگی های خاص خود را دارد.

کابینت ساز

به طراحی، ساخت و نصب قفسه‌های دربسته و کشویی ‌«کابینت سازی‌» می‌گویند. شغل کابینت سازی تلفیقی از هنر و کار فنی است. ‌کابینت ساز کسی است که توانایی طراحی، اندازه‌گیری، ترمیم، برآورد مواد اولیه و اصلی، ساخت و نصب و اجرای قسمت‌های مختلف کابینت را داشته باشد.

جمعدار انبار

در هر سازمان و شرکتی یکی از مهمترین فعالیت های سازمان حفظ و نگهداری سوابق اموال است و تنوع زیاد در اموال موجب شده در جهت نگهداری تجهیزات و وسایل سازمان با استخدام جمعدار اموال و بهره مندی از امکانات برنامه اموال در هر لحظه متوجه جایگاه وسایل در سازمان شده و همچنین مدیران در هر زمان اطلاعات دقیقی از سرمایه و نیازهای سازمان به دست آورند.

مونتاژکار تجهیزات الکترومکانیک

سرهم کردن/هم‌گذاری یا تغیر دادن تجهیزات برقی یا الکترونیکی مانند مکانیسم‌های کمک‌فرمان، گردش‌نماها، دینام‌سنج‌ها، قرقره‌های مغناطیسی، ترمزها، کنترل‌گرهای نشتی، محرک‌ها و لوازم برقی.

متصدی ماشین‌های برش کامپیوتری

رشته «فرزکاری CNC» همگام با رشد و گسترش روزافزون تکنولوژی به عنوان یکی از رشته‌های کاربردی و پرطرفدار در بین صنعتگران به شمار می‌رود که سطح اشتغال مناسبی را در داخل و خارج از کشور ایجاد کرده است.

تراشکار

شغل تراشکار درواقع هنر شکل‌دهی به فلزات است. در عصر امروز دستگاه‌های مجهزی ساخته‌شده و در بازار موجود است که کنترل و هدایت آن از طریق رایانه صورت می‌گیرد.

اپراتور تولید

کمک به کارگران تولید با انجام وظایفی که به مهارت های زیادی احتیاج ندارند. مانند رساندن یا نگه داشتن مواد یا ابزار برای سایر کارگران، و نظافت محل کار و تجهیزات.

قناد

قنادی، شیرینی فروشی، شیرینی سرا از اسم‌هایی است که همه آن‌ها یک معنا می‌دهند و به یک مکان اشاره می‌کنند؛ اما چیزی که در اصل وجود دارد و کاسبان برای معرفی کسب‌وکار خود از آن استفاده می‌کنند، قنادی است.

تعمیرکار موبایل

شغل تعمیرات موبایل یکی از شغل های پر بازده در سال های اخیر در کشور عزیزمان ایران بوده است. شاید دانستن این مطلب برای شما جالب باشد که مجله فوربز در نتایج تحقیقی عنوان داشته است تعمیرات موبایل در سال ۲۰۱۷ یکی از ۱۵ شغل پردرآمد در کل دنیا بوده است.

صافکار اتومبیل

صافکار کسی است که از عهده انجام فلزکاری مقدماتی ,برشکاری ورق های فلزی ,جوشکاری ؛پیاده و سوار کردن چرخ ها, قطعات داخل محفظه موتور,شیشه های جلو و عقب ,بادگیری درب مخزن بنزین,صندلیهای مکانیکی اتومبیل و ... برآید.

مدل ساز فلزات و پلاستیک

تنظیم و کاربری دستگاه هایی مانند دستگاه تراشکاری، کنگره کاری، و حکاکی، و کنده کاری برای ساخت الگوهای اشیا فلزی و پلاستیکی.

نانوا

نان اصلی‌ترین غذای ایرانی‌هاست و به همین دلیل شغل نانوایی و یا به قول قدیمی‌ها خبازی، به عنوان یکی از مهم‌ترین مشاغل از گذشته تا به امروز مورد توجه بوده است. 

شیشه بر

تنظیم و کاربری دستگاه هایی مانند دستگاه تراشکاری، کنگره کاری، و حکاکی، و کنده کاری برای ساخت الگوهای اشیا فلزی و پلاستیکی.

چاپ و صحافی

امروزه صنعت چاپ را نمی‌توان همچون گذشته به روش استاد و شاگردی فرا گرفت و لازم است مدیر یک چاپخانه یا ناظر چاپ، این صنعت مهم و حیاتی را که هم جنبه فنی و هم جنبه هنری دارد، به صورت آکادمیک بیاموزد

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

منابع کلیدی آزمون استخدامی با پاسخ کلیدی و تشریحی قابل استفاده برای داوطلبان ...

منابع کلیدی آزمون استخدامی با پاسخ کلیدی و تشریحی قابل استفاده برای داوطلبان ...

خدیجه پور معین
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی