ممیزان و مودیان دولتی

ممیزان و مودیان دولتی

ممیزان مالیات باید در موارد لزوم به طور کتبی یا حضوری از وزارتخانه‌ها و شرکت ها و مؤسساتی که با سرمایه دولت اداره می‌شوند و‌شهرداری ها اطلاعات و اسناد لازم را در زمینه فعالیت و معاملات و درآمدمؤدی بخواهند و ادارات و مؤسسات یاد شده  مکلفند هر گونه اطلاع و اصل و یا ‌رونوشت تصدیق کننده اسناد مربوط را در اختیار ممیزین مالیات بگذارند.

ممیزان مالیات، وظایف و اختیارات

ممیزان مالیات، وظایف و اختیارات

اجرای قوانین مالیات های مستقیم از لحاظ رسیدگی و تشخیص درآمد و مالیات مؤدیان مربوطه (‌اعم ازاین که مؤدی موظف به تسلیم اظهارنامه ‌بوده یا نباشد) از وظایف ممیزان مالیات است.

ممیز مالیاتی؛ درجات شغلی

ممیز مالیاتی؛ درجات شغلی

فارغ التحصیلان رشته های مالی در صورتی که تمایل داشته باشند می توانند در حوزه ی ممیز مالیاتی استخدام شوند که در این صورت معمولا در سازمان وزارت امور اقتصاد و دارایی مشغول کار خواهند شد.

شغل ممیز مالیاتی؛ تحصیلات و مهارت ها

شغل ممیز مالیاتی؛ تحصیلات و مهارت ها

 سازمان امور مالیاتی دفاتر کل و روزنامه و تمام اسناد مالی و قراردادها و هر آن‌چه هست و نیست را مطالبه کرده و درآمدها و هزینه‌ها را بررسی نموده و در صورتی که...

شغل ممیز مالیاتی

شغل ممیز مالیاتی

با توجه به اینکه در همه کشورهای دنیا معمولا شرکت ها و افراد علاقه چندانی به  پرداخت مالیات ندارند و قصد دارند به هر شکل ممکن از پرداخت آن امتناع ورزند، لذا کار ممیز مالیاتی از حساسیت بالای برخوردار است.

تفاوت حسابرس ، ذی حساب و ممیز مالیاتی

تفاوت حسابرس ، ذی حساب و ممیز مالیاتی

برای اینکه حسابرس ، ذی حساب و ممیز مالیاتی را باهم مقایسه کنیم بهترهست ابتدا از هر شغل تعریف مختصری ارائه دهیم و سپس با توجه به ماهیت اشخاص شاغل در این شغل ها ، محل کار ، و ماهیت صاحبکار در این گونه مشاغل تفاوتها را بیان کنیم.

رشته تحصیلی حسابداری؛ شغل ممیز مالیاتی

رشته تحصیلی حسابداری؛ شغل ممیز مالیاتی

همانطور که می دانید یکی از منابع درآمد دولتها مالیات می باشد و از طرف دیگر در همه کشورها معمولا شرکت ها و افراد علاقه چندانی به پرداخت مالیات ندارند  در این جا نقش مهم کارشناسان امور مالیاتی پررنگ تر هست . در این مقاله به معرفی ممیز مالیاتی به بررسی وظایف، مهارتها، طبقه بندی ها و درآمد این شغل می پردازیم.

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمونهای مستند و جامع استخدامی

آزمونهای مستند و جامع استخدامی

محمدحسین محسنیان
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی