مشاغل حوزه حمل و نقل

 

خلبان

وظیفه رساندن مسافران و بارها به مقصد آنها از راه هوایی بر عهده خلبان هواپیماست. البته او می تواند خلبان هواپیماهای نظامی بوده و . . . 

مهماندار هواپیما

او باید در زبان خارجی مسلط باشد. البته برخی از شرایط استخدام در بین شرکت های هواپیمایی تفاوت دارند. مهماندار در برخورد با مسافران . . . 

راننده مترو

او قطار مترو را روی ریل ها حرکت داده و مسافران را مطابق جداول زمانی مشخص بین ایستگاه ها جابجا می کند. راننده مترو باید . . . 

مربی آموزش رانندگی

او شخصی است ماهر در امر تعلیم رانندگی که فنون‌، قوانین و مقررات و اصول ایمنی مربوط به رانندگی صحیح را به هنرآموز آموزش می‌دهد.

متخصص مراقبت پرواز

او فردی است که  اطلاعات‌ لازم‌ را در زمینه‌ نحوه‌ وزش‌ باد، نوع‌ هوا و سمت‌ باند پروازی‌ را به خلبان هواپیما می دهد.

مهندس راه آهن

او به برنامه ریزی، طراحی، مدیریت، ساخت و نگهداری خطوط ریلی، انواع ماشین های ریلی و سیستم حمل و نقل ریلی می پردازد.

راننده کامیون

او اجناس و بارها را از جایی به جای دیگر حمل می کنند. این شغل علیرغم داشتن مشکلاتی مانند سختی کار، حوادث جاده‌ای و سرما . . . 

لوکوموتیوران

او وظیفه جابجایی مسافران و بارها در شبکه ریلی را برعهده دارد. همچنین با بخش تعمیرات و سوخت رسانی ارتباط نزدیکی دارد تا از صحت . . . 

راننده اتوبوس

او مسافران را در مسیرهای داخل شهری، بین شهری و خارج از کشور جابجا می کند. امنیت جاده ها یک بخش مهم دراین کار است.

کارشناس امور گمرکی

او می تواند در گمرک  کشور و یا بخش گمرک سازمان ها و شرکت های بازرگانی و صنعتی دولتی و خصوصی فعالیت کند.

مهندس امور دریا

هدایت و رهبری کشتی و مدیریت و تامین امنیت نیروی انسانی شاغل در آن بر عهده مهندس دریانوردی است. مهندسی دریا شامل تخصص های دیگری نیز می شود.

ناخدای کشتی

ناخدای یک کشتی مسئولیت راهبری، فرماندهی و هدایت کشتی و قایق‌‌ها را بر عهده دارد. ساعت‌‌های کاری ناخدای کشتی، همچون سایر شاخه‌‌های صنایع حمل و نقل، متناسب با نوع سفر متفاوت و منعطف است.

مکانیک هواپیما

در راستای اجرای قوانین اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین ایجاد زمینه هایی مورد نیاز برای تربیت متخصص در تعمیر و نگهداری از صنایع هوایی و ایجاد صنعت مستقل بعد از انجام پژوهش ها در این زمینه نیازهایی از جمله ساخت، بازسازی، تعمیر و نگهداری وسائل پرنده و ملحقات مربوطه، مجموعه کارشناسی مهندسی تعمیر نگهداری هواپیما دایر شده است.

خلبانی هلیکوپتر

فعالیت های هوانوردی به علت ماهیت مخاطره آمیزشان حساسیت بالایی دارند در نتیجه دانشجویانی که داوطلب رشته خلبانی هلیکوپتر هستند باید علاوه بر موفقیت در آزمون سراسری و کسب رتبه ی علمی لازم,از سلامت کامل جسمی و روانی,هوش و استعداد تحصیلی بالا و توانایی فراگیری زبان انگلیسی در سطح مطلوب برخوردار باشند.

کارمند آژانس مسافرتی

کارمند آژانس مسافرتی به فروش تورها و بلیط های داخلی و خارجی می پردازد. در واقع او اطلاعات لازم درباره انواع بلیط ها، تورها و سایر امکانات موجود در آژانس مسافرتی برای سفرهای کاری و تفریحی را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

مربی آموزش رانندگی

مربی رانندگی ابتدا باید دانش و توانایی رانندگی شاگردان را سنجیده و بر مبنای آن، یک سری برنامه های آموزشی برای رساندن شاگردان به استانداردها تدوین کند. او باید با صبر و حوصله بسیار به هنرجوی خود همه موارد مهم را آموزش دهد. اغلب برنامه های آموزش رانندگی شبیه به هم هستند.

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی: سنجش و ارزیابی مهارت ها و توانایی های شغلی

آزمون استخدامی: سنجش و ارزیابی مهارت ها و توانایی های شغلی

بهروز پرتو
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی