معرفی شغل کمک حسابرس

معرفی شغل کمک حسابرس

حسابرسی (Audit) در یک جمله عبارت است از بازرسی جستجوگرانه کلیه مدارک و اسناد حسابداری به منظور کشف تقلب و اشتباه.

 

حسابرس (Auditor) وظیفه بررسی صحت اسناد مالی و حسابداری و انطباق آنها با اصول حسابداری و موارد قانونی را بر عهده دارد.

معرفی شغل سرپرست حسابرسی داخلی

معرفی شغل سرپرست حسابرسی داخلی

طبق تعریف انجمن حسابرسان داخلی آمریکا، حسابرسی داخلی یک فعالیت مستقل، اطمینان بخش واقع بینانه و مشاوره ای است که برای ارزش افزایی و بهبود عملیات سازمان طراحی شده‌است. حسابرسی داخلی با فراهم ساختن رویکردی سیستماتیک و روش مند برای ارزیابی و بهبود اثربخشی فرآیندهای راهبری، مدیریت ریسک و کنترل، سازمان را در دستیابی به هدف‌هایش یاری می‌کند.

سرپرست ارشد حسابداری

سرپرست ارشد حسابداری

سرپرست ارشد حسابداری (موقت)

حسابداری اموال ودارایی های ثابت

حسابداری اموال ودارایی های ثابت

حسابداری اموال و دارایی های ثابت ( موقت)

کارشناس مشاور و عرضه اوراق بهادار

کارشناس مشاور و عرضه اوراق بهادار

حرفه مشاور سرمایه‌گذاری به دهه ۱۹۲۰ برمی‌گردد. تا پیش از آن توصیه‌ها و رهنمودهای مربوط به سرمایه‌گذاری معمولا از طریق حسابداران، وکلا یا کارگزاران ارائه می‌شد.

مدیر اجرایی صندوق های سرمایه گذاری مشترک

مدیر اجرایی صندوق های سرمایه گذاری مشترک

به نظر می رسد در ایران با توجه به آنکه مدیر صندوق، اموال و دارایی های صندوق را در اختیار دارد و به صلاحدید خود آنها را در خرید و فروش اوراق بهادار سرمایه گذاری می کند، می توان با استفاده از ملاک ماده 631 قانون مدنی وی را امین دانست و کلیه مسئولیت های امین را بر وی بار کرد. بدین طریق منبع مناسبی برای مسئولیت های مدیر در دسترس خواهد بود و با در دست داشتن معیار مناسبی برای بررسی تعدی و تفریط مدیر، طرح دعاوی مسئولیت مدنی نیز با سهولت بیشتری امکانپذیر خواهد بود.

معامله گر اتی کالا

معامله گر اتی کالا

قرارداد آتی یعنی الان ما اقدام به خرید کالایی می‌کنیم اما تصمیم نداریم که همین الان کالا را تحویل بگیریم. ودر واقع می‌خواهیم چند ماه بعد کالا را تحویل گرفته و پول آن را بپردازیم، بنابراین به  قراردادی که طی آن کالایی را اکنون و با قیمت مشخصی خریداری ‌کنیم اما تحویل و پرداخت وجه آن در آینده صورت می‌گیرد، قرارداد آتی می‌‌‌گویند.

متصدی پذیرش اوراق بهادار و کالا

متصدی پذیرش اوراق بهادار و کالا

از آنجائی­که فعالیت کارگزاری دارای حساسیت ویژه بوده و کلیه سرمایه­‌گذاران از طریق شرکت‌­های کارگزاری اقدام به خرید و فروش می­کنند. لذا شرایط و مقرراتی بر مدیران و پرسنل شرکت­های کارگزاری حکم فرماست. صلاحیت حرفه­ای کلیه اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت­های کارگزاری می­بایست قبل از قبول سمت، به تائید سازمان بورس برسد که به این منظور صلاحیت­های علمی، تجربی، عمومی و تحصیلی متقاضیان بررسی می­گردد.

متصدی معاملات برخط

متصدی معاملات برخط

"معاملات برخط" به فعالیت‌هایی اطلاق می­شود که در آن سرمایه­ گذاران به طور مستقیم سفارش‌های مبادله­ ی اوراق بهادار را از طریق کانال‌های ارتباطات الکترونیکی شامل اینترنت وارد می‌کنند. این فرآیند کاملا خودکار بوده و سفارش­ها بعد از انجام کنترل­های لازم در شرکت کارگزاری به صورت خودکار به سیستم معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران برای انجام معامله ارسال می­شود. در معاملات برخط تمام عملیاتی که در روش سنتی و روش معاملات اینترتی اوراق بهادار به صورت دستی و با دخالت نیروی انسانی انجام می‌شد، کاملاً‌ مکانیزه شده و همه­ ی امور با استفاده از بسترهای امن مخابراتی در کسری از ثانیه انجام می‌شود. با بکارگیری این فن‌آوری، سرمایه‌گذار بدون مراجعه به کارگزاری و بانک، می‌تواند سفارش‌های خرید و فروش اوراق بهادار را به سرعت انجام دهد.

مدیر سرمایه گذاری

مدیر سرمایه گذاری


پیشرفت اقتصادی در جوامع امروزی منوط به وجود بنگاه های اقتصادی بهره ور و کارآ بوده که خود مستلزم وجود بازارهایی جهت جذب و تخصیص بهینه منابع مالی لازم است.از این رو وجود و بکارگیری دانش مدیریت مالی، سرمایه گذاری و مهندسی ریسک به منظور ایجاد زمینه های رشد و بقاء در دنیای پیچیده و پررقابت تجاری ضروری می باشد. علم سرمایه گذاری در کشورهای مختلف بویژه کشورهای توسعه یافته صنعتی، پیشرفتهای قابل تقدیری نموده است. در ایران این دانش جزء علوم نوپا اما با رشد سریع می باشد و در دهه 80 شاهد خیز بلند این حوزه در دانشگاه های ایران می باشیم.
هر چند یک آشفتگی و آمیختگی در روند مطالعاتی و تحقیقاتی موجود دیده می شود  و  هنوز  قطب های  مطالعاتی  همچون  مدیریت  ریسک،  مالی رفتاری،  مهندسی  مالی، اقتصادسنجی  مالی،ریاضیات مالی و ...بدرستی شکل نگرفته اند لکن تلاشها بویژه در دانشگاه های تهران بسیار ارزشمند است.

« 1 2 3 4 ... 5 7 » صفحه:

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمونهای مستند و جامع استخدامی

آزمونهای مستند و جامع استخدامی

محمدحسین محسنیان
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی