هوش و هوش مالی

هوش و هوش مالی

بحث هوش و ضریب هوشی یا همان IQی معروف (Intelligence Quotient) برای اکثر انسان‌ها جذاب و دوست‌داشتنی بوده است.

 

هوش مدیریتی و ابعاد سه گانه آن

هوش مدیریتی و ابعاد سه گانه آن

در بررسیهاى آمارى و تحقیقات تجربى، دیده می شود که افراد به دو دسته کلی «پرهوش» و «کم‏هوش» تقسیم نمى‏شوند. توزیع هوش نیز، همانند قد یا وزن افراد، روى منحنى مشهور به منحنى طبیعی (normal curve) قرار دارد.

هوش؛  هوش چند گانه

هوش؛ هوش چند گانه

سالیان سال IQ به عنوان معیار سنجش هوش کلی فرد مطرح بود؛ تا اینکه گارد نر استاد دانشکده آموزش دانشگاه هاروارد در کتاب نظریه هوش چندگانه، بحث جدیدی را مطرح کرد. وی هشت نوع هوش را توصیف کرد که در داخل مفهوم کلی هوش قرار می‌گیرند.

هوش؛ هوش معنوی

هوش؛ هوش معنوی

هوش معنوی عینکی است که از طریق آن فرد، تجربیات و ریدادهای زندگی‌اش را از منظری عالی‌تر ادراک می‌کند. هوش معنوی از هوش منطقی و  هیجانی  فراتر می‌رود و زمینه را برای بروز انواع دیگر هوش فراهم می‌کند‌.

هوش جسمانی PQ

هوش جسمانی PQ

هوش جسمانی یعنی اینکه تا چه در مورد بدن خود آگاهی داریم، چقدر در مورد بدن خود دانش داریم،‌ با و برای بدن خود واقعاً چه کارهایی را انجام می دهیم. هوش جسمانی هم می تواند به اندازه بهره هوشی (ایی کیو) مهم باشد زیرا منجر به آن می شود که علایم جسم را متوجه شویم، به توانمندی ها و محدودیت های جسمانی خود آگاه شویم، و روش زندگی مناسبی را در پیش گیریم که در هماهنگی با سلامتی جسم است. کسانی که از هوش جسمانی بالاتری برخوردارند، از پرداختن به اموری که باعث آسیب دیدن جسمشان می شود، پرهیز می کنند.

 

هوش پول‌ساز چیست؟

هوش پول‌ساز چیست؟

هوش پول‌ساز مجموعه‌ای از مهارت‌هاست که به بدست آوردن پول بیشتر منجر می‌شود. بخشی از این هوش، ذاتی و بخش مهمی از آن اکتسابی است. بخش‌های ذاتی این هوش چندان قابل تغییر نیست مانند قدرت ، حافظه اما بخش‌های اکتسابی آن می‌تواند به عنوان مهارت فراگرفته شود. 

هوش؛ هوش اجتماعی – فرهنگی

هوش؛ هوش اجتماعی – فرهنگی

مفهوم هوش فرهنگی برای نخستین بار توسط ایرلی و انگ مطرح شد. این دو، هوش فرهنگی را قابلیت یادگیری الگوهای جدید در تعاملات فرهنگی و ارائه پاسخ‌های رفتاری صحیح به این الگوها تعریف کرده‌اند.

ترفندهایی که شما را باهوش‌تر از آنچه هستید نشان می‌دهد

ترفندهایی که شما را باهوش‌تر از آنچه هستید نشان می‌دهد

مهم‌ترین مشخصه‌ی هوش هیجانی خودشناسی است. افراد دارای هوش هیجانی بالا علاوه بر اینکه خودشان را کاملا می‌شناسند، به خوبی می‌دانند دیگران در موردشان چه فکری می‌کنند. این افراد مهارت باورنکردنی‌ای در تأثیرگذاری دارند و می‌توانند طرز رفتارشان را طوری تنظیم کنند که باهوش‌تر به نظر برسند. 

هوش؛ تاریخچه  هوش هیجانی

هوش؛ تاریخچه هوش هیجانی

در گذشته بهره هوشی (IQ)، نمره‌های درسی و نتایج آزمون استعداد تحصیلی از ابهت و ارزش زیادی برخوردار بود و احساس می‌شد که تنها پیش‌نیاز موفقیت و خوشبختی در زندگی داشتن بهره هوشی بالاست. براساس این دیدگاه، روانشناسان مختلفی شروع به ساختن آزمون‌های هوشی کرده و هوش افراد را اندازه‌گیری می‌کردند. 

هوش هیجانی؛  مهارت شنونده فعال بودن

هوش هیجانی؛ مهارت شنونده فعال بودن

یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها در ارتباط شنونده فعال‌بودن است. اکثر افراد بدون آموزش و تمرین شنونده خوبی نیستند. 75 درصد ارتباط کلامی نادیده گرفته می‌شود، اشتباه درک می‌شود یا به سرعت فراموش می‌شود (رابرت بولتون). در طول 8 ساعت پس از شنیدن ما یک دوم تا یک سوم از محفوظات خود را فراموش می‌کنیم. 

« 1 2 3 4 » صفحه:

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی بانک ها

آزمون استخدامی بانک ها

فریبا دنیایی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی