مدل های ارتقاء شغلی

مدل های ارتقاء شغلی

طرح‌ها و روش‌های مختلفی در زمینه‌ی ارتقاء شغلی کارمندان معرفی می‌شود. هر سازمان می‌تواند یکی از این روش‌ها را انتخاب کند و یا تلفیقی از چند روش متفاوت را برای ارتقاء کارکنان خود به کار گیرد.

چه زمانی برای ارتقاء شغلی مناسب است؟

چه زمانی برای ارتقاء شغلی مناسب است؟

تصمیم‌گیری در مورد زمان مناسب برای تشویق و دادن ترفیع به یک کارمند، از چالش‌برانگیزترین موضوعات در هر سازمان محسوب می‌شود.

ارتقاء شغلی چیست؟

ارتقاء شغلی چیست؟

ترفیع یا پیشرفت شغلی روندی است که طی آن، به یک کارمند علاوه بر محول شدن وظایف جدید و بالاتر، حقوق و مزایای بیشتری نیز تعلق می‌گیرد. البته ارتقا شغلی تنها به نفع کارمند نیست، بلکه برای کارفرما و یا صاحبان کسب‌وکار نیز اهمیت زیادی دارد. 

نکته هایی درباره ارتقای شغلی

نکته هایی درباره ارتقای شغلی

هر فردی که در سازمانی یا موسسه ای مشغول به کار می شود، پس از کسب تجربه و دستیابی به مهارتهای شغلی، به فکر ارتقای شغل و پیمودن مراحل ترقی سازمانی می افتد. اگر کسی دارای مهارتها و تجارب لازم برای انجام کاری یا هدایت گروه است، چرا برای ارتقای شغل تلاش نکند؟

آیا می خواهید یک

آیا می خواهید یک "کارمند" بمانید؟

برای آنها که می خواهند کارمند باشند، البته این قسمت توصیه هایی است کوتاه و البته مهم برای آن ها که قصد ندارند آرامش کارمندی خود را بر هم زنند (علت این تصمیم به خود آن ها مربوط است).

آیا می خواهید یک

آیا می خواهید یک "کارفرما" باشید!

قابل توجه کسانی که می خواهند کارفرما باشند. کارفرما شدن، یا به اصطلاح عام تر، صاحب کار شدن، یک نقطه نیست. بلکه مسیری است که باید آن را طی کرد تا به جایگاه مورد نظر رسید. و این مسیر ذاتا پر از سختی ها و راحتی هاست. که ابتدای این مسیر پذیرش آن شرایط است. 

آینده شغلی شما چطور رقم می خورد؟

آینده شغلی شما چطور رقم می خورد؟

از سال های کودکی یکی از فعالیت ها و رویاهای افراد، انتخاب شغل و بازی کردن نقش آن شغل است. و البته کودکان فارغ از تعاریف کلاسیک شغل، نقش های متنوع تری را می پذیرند. سبک زندگی شهری و گسترش سازمان ها و شرکت های دولتی و عمومی و خصوصی، شکل آموزش ها در مدارس و دانشگاه ها و نوع نگاه خانواده ها به آینده فرزندان خود، همگی مواردی هستند که منجر به قید و بند خودساخته ای به نام شغل شده اند. 

محیط کاری را لذت بخش کنیم!

محیط کاری را لذت بخش کنیم!

با رعایت برخی نکات ساعات طولانی کاری به گونه‌ای برای فرد سپری می‌شود که گویی فقط چند دقیقه گذشته است. تحرک، یادگیری، توجه به دیگران و ...از جمله ابزار‌هایی است که، نه‌تنها فرد را خسته نمی‌کند، بلکه به او احساس مفید و سرزنده بودن در محیط کار می دهد و در نهایت منجر به رشد و پیشرفت در شغل مربوط می‌ شود.

حقوق نیروی متخصص و مقایسه آن در سایر کشورها

حقوق نیروی متخصص و مقایسه آن در سایر کشورها

یکی دیگر از مواردی که می تواند مورد توجه باشد نگه داشت نیروهای متخصص و مدیران کارآمد در سازمان‌ها و شرکت ها با توجه به تغییر فضای اقتصادی کشور در شرایط پسابرجام است.

عوامل افزایش حقوق

عوامل افزایش حقوق

طبیعتا کارشناسان و مدیران مختلف دستمزد و حقوق یکسانی دریافت نمی‌کنند و حقوق افراد با یکدیگر متفاوت است. اما فاکتورهایی که در میزان دریافتی افراد تاثیر می‌گذارد کدام است؟ 

1 2 صفحه:

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی: سنجش و ارزیابی مهارت ها و توانایی های شغلی

آزمون استخدامی: سنجش و ارزیابی مهارت ها و توانایی های شغلی

بهروز پرتو
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی