روش یادگیری R4 SQ یا پس ختام

روش یادگیری R4 SQ یا پس ختام

در روش R3SQ یک ایراد وجود دارد و آن این است که در آن به تفکر و اندیشیدن توجه نشده است. برای رفع این اشکال در روش مطالعه R4SQ، مرحله ی تفکر و اندیشیدن به روش قبلی اضافه شده است.

طبقه بندی جدید حیطه های شناختی بلوم

طبقه بندی جدید حیطه های شناختی بلوم

طبقه بندی هدف‌های آموزشی بلوم به طراحان کمک می‌کند که در طراحی پرسش‌های خود جنبه‌های مختلف آموزش را لحاظ کنند. در ادامه معرفی این طبقه بندی از کتاب «سنجش فرآیند و فراورده‌ی یادگیری» دکتر علی اکبر سیف آمده است.

سطوح یادگیری در طبقه بندی بلوم

سطوح یادگیری در طبقه بندی بلوم

بنجامین بلوم در سال 1913 م، در لنسفورد واقع در پنسیلوانیا متولد شد و در سال 1999م وفات یافت. او دوره لیسانس و فوق لیسانس را در سال 1935م در دانشگاه پنسیلوانیا گذراند و دوره دکترای تعلیم و تربیت را در سال 1942م در دانشگاه شیکاگو به پایان رساند. 

حوزه روانی- حرکتی اهداف آموزشی

حوزه روانی- حرکتی اهداف آموزشی

هدف‌های حوزه روانی- حرکتی، به حرکات و اعمال ماهرانه بدنی چون نوشتن، تایپ کردن، نواختن آلات موسیقی، ورزش کردن و انجام دادن مشاغل و حرفه‌های گوناگونی که با فعالیت بدنی و روانی هر دو سروکار دارند، گفته می‌شود. زمانی که فرد می‌تواند حرکات مستقل بدنی را یاد بگیرد و یا مهارت‌های مختلفی را انجام دهد، اهداف حوزه روانی- حرکتی مورد نظر هستند. 

حوزه عاطفی اهداف آموزشی

حوزه عاطفی اهداف آموزشی


هدف‌های حوزه عاطفی به احساس، نگرش، انگیزش، قدردانی، ارزش‌گذاری و از این قبیل مربوط می‌شوند. در این حوزه شخص باید میل به پذیرش و توجه انتخابی داشته‌ باشد. به مسائل, واکنش نشان دهد و از این پاسخ‌دهی احساس خرسندی کند. نسبت به موضوعات ارزش مثبت قائل شود. از خود شوق و اشتیاق نشان دهد.

حوزه شناختی اهداف آموزشی

حوزه شناختی اهداف آموزشی

در حوزه شناختی، دانش، معلومات و مهارت های ذهنی قرار گرفته اند. طبق طبقه بندی بلوم، هدف ها در حوزه شناختی شش نوع و عبارتند از: 1-دانش، 2- فهمیدن، 3- کاربستن، 4- تحلیل، 5- ترکیب، 6- ارزشیابی

 

روش صحیح مطالعه

روش صحیح مطالعه

بارها شنیده‌ایم که دانش آموز یا دانشجویی می‌گوید: "دیگر حال و حوصله خواندن این کتاب را ندارم" یا " آنقدر از این کتاب خسته شده‌ام که قابل گفتن نیست" یا "هر چه می‌خوانم مثل اینکه کمتر یاد می‌گیرم" و یا "10 بار خواندم و تکرار کردم ولی باز هم یاد نگرفتم ".

 

 12 راهکار پیشنهادی جهت افزایش کارایی مطالعه

12 راهکار پیشنهادی جهت افزایش کارایی مطالعه

اکثر افراد ندشتن یکی از عوامل مهم در مطالعه نکردن را عدم انگیزه می دانند. زمانی که انگیزه هست خیلی راحت تر می توان در زمان کوتاهی تمرکز کرد  آن را حفظ نمود؛ و وقتی نیست، نه تنها تمرکز نداشتن سخت است، بلکه شروع مطالعه هم کار سختی است و مدام به تعویق می افتد.

دلایل اصرار بر یادداشت برداری حین مطالعه

دلایل اصرار بر یادداشت برداری حین مطالعه

در روش یادداشت برداری شما مطالب را میخوانید و آنچه را که درک کرده اید بصورت خلاصه بر روی دفتری یادداشت می کنید که این روش برای مطالعه مناسب است؛ چرا که در این روش ابتدا مطالب را درک کرده سپس آن ها را یادداشت می کنید؛ اما بازهم بهترین روش برای خواندن نیست .

 آیا تمامی تمامی نکات مطالعه را رعایت می کردید؟!

آیا تمامی تمامی نکات مطالعه را رعایت می کردید؟!

یادگیری و مطالعه، رابطه ای تنگاتنگ و مستقیم با یکدیگر دارند. تا جایی که می توان این دو را لازم و ملزوم یکدیگر دانست. برای اینکه میزان یادگیری افزایش یابد باید قبل از هرچیز مطالعه ای فعال و پویا داشت.

1 2 صفحه:

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

مجموعه سوال‌های: آزمون استخدامی بانک‌ها (دولتی - خصوصی)

مجموعه سوال‌های: آزمون استخدامی بانک‌ها (دولتی - خصوصی)

گروه مولفان انتشارات پارتیان
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی