ویژگی‌های شاخص راست مغزها و چپ مغزها چیست؟

ویژگی‌های شاخص راست مغزها و چپ مغزها چیست؟

مغز انسان از دو نیم‌کره تشکیل شده است که هر کدام بخش مجزایی از عملکردهای انسان را انجام می‌دهند. البته دو نیم‌کره مغز اطلاعاتی را هم با یکدیگر مبادله می‌کنند. نیم‌کره راست مغز عضلات سمت چپ بدن را کنترل می‌کند، درحالی‌که نیم‌کره چپ عضلات سمت راست بدن را کنترل می‌کند. به دلیل این نحوه ارتباط عصبی است که آسیب به یک طرف مغز بر نیمه مخالف بدن اثر می‌گذارد.

تفاوت افراد شهودی یا N و افراد حسی یا S

تفاوت افراد شهودی یا N و افراد حسی یا S

همه ما در لحظاتی در وضعیت حسی و در لحظاتی، در وضعیت تحلیل شهودی قرار می‌گیریم. به عبارتی از ترکیب ابزارهای حسی و شهودی، برای درک و تفسیر بهتر اطلاعات محیطی استفاده می‌کنیم.

آنچه در تست MBTI مورد توجه قرار می‌گیرد، این سوال است که: کدام وضعیت، در ما غالب است و بیشتر مشاهده می‌شود.

خلاصه کتاب شفای کودک درون

خلاصه کتاب شفای کودک درون

کودک درون حضوری قدرتمند دارد. در کانون هستی ما به سر میبرد. کودک نوپایی سالم و شاد رو مجسم کنید، سرزندگی او را حس میکنید.

 

درباره ی disc

درباره ی disc

بقراط بزرگترین حکیم یونانی، رفتار انسانها را در ۴۰۰ سال پیش از میلاد مورد بررسی قرار داد. او متوجه شد که ما انسانها در رفتارهای خود تشابهات و تفاوتهایی را نشان می دهیم. وی رفتار افراد را به چهار دسته صفراوی، دموی، بلغمی و سوداوی تقسیم کرده بود. بر اساس مشاهدات وی ما انسانها یکسان هستیم، با این وجود هر یک منحصر به فرد می باشیم.

الگوی رفتاری نزدیک به هم

الگوی رفتاری نزدیک به هم

بُعدهای رفتاری : نا مشخص 
توجه : الگوی نزدیک به هم و فشرده ممکن است نشاندهنده این باشد که شخص از نحوه پاسخدهی و انتخاب گزینه ها مطمئن نبوده یا فاقد تمرکز لازم در زمان پاسخدهی بوده باشد.

الگوی رفتاری متخصص

الگوی رفتاری متخصص

فرد با الگوی رفتاری متخصص دارای بُعد رفتاری خالص S است. بُعد رفتاری خالص به این معنی است که فرد با این الگو چندان تاثیری از سایر بُعدهای رفتاری نمی گیرد. 

الگوی رفتاری ارتقاء دهنده

الگوی رفتاری ارتقاء دهنده

فرد با الگوی رفتاری ارتقاء دهنده دارای بُعد رفتاری خالص I است. بُعد رفتاری خالص به این معنی است که فرد با این الگو چندان تاثیری از سایر بُعدهای رفتاری نمی گیرد. 

الگوی رفتاری نتیجه گرا

الگوی رفتاری نتیجه گرا

فرد با الگوی رفتاری نتیجه گرا به دنبال رسیدن به نتایج است. او برای استقلال ارزش قائل بوده و اعتماد به نفس زیادی از خود نشان می دهد که ممکن است باعث شود متکبر به نظر آید. اهل رقابت بوده و به وظایف دشوار و سمتها و موقعیتهای بالا علاقه مند است. او دارای حس خودبینی است و زمانی که مسئولیتهای خود را به انجام می رساند

الگوی رفتاری متبحر

الگوی رفتاری متبحر

فرد با الگوی رفتاری متبحر از اینکه عضوی از یک تیم باشد و به موفقیت دیگران کمک کند لذت می برد. او ترجیح می دهد به جای رهبر بودن، نقش حمایتگر داشته باشد.

الگوی رفتای کمال گرا

الگوی رفتای کمال گرا

شعار فرد کمال گرا این است: "اگر نمی تواند درست انجام شود، پس اصلا چرا باید انجام شود." 

فرد با الگوی رفتاری کمال گرا همیشه دنبال حفظ استانداردها، اصول، وظیفه شناسی و کیفیت است و در صورتی که در جایگاه درستی قرار گیرد، می تواند عملکرد شایسته ای برای سازمان داشته باشد. 

« 1 2 3 4 ... 5 8 » صفحه:

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی بانک ها

آزمون استخدامی بانک ها

فریبا دنیایی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی