مدیریت زمان و برنامه ریزی

مدیریت زمان و برنامه ریزی

با اینکه همه‌ی ما در هر شبانه‌روز ۲۴ ساعت وقت داریم، ولی به نظر می‌رسد برخی افراد در همین زمان کارهای بیشتری را به انجام می‌رسانند. پاسخ در مهارتِ «مدیریت زمان» نهفته است. این افراد زمان را به شکلی استثنایی و متفاوت از دیگران مدیریت می‌کنند.

مدیریت زمان؛ تعریف مدیریت زمان

مدیریت زمان؛ تعریف مدیریت زمان

مدیرت زمان ( Time management) عمل یا فرایند طراحی و به‌کارگیری کنترل آگاهانه بر روی زمانی است که صرف فعالیت‌های مشخص می‌شود، به‌خصوص به‌منظور افزایش اثربخشی، کارایی یا باروری.

مدیریت زمان؛ ضرورت مدیریت زمان

مدیریت زمان؛ ضرورت مدیریت زمان

مدیریت زمان به‌خودی‌خود، هدف نیست. بلکه یک وسیله است. هدف اصلی این است که کاری را که آغاز می‌کنیم بتوانیم با صرف کمترین انرژی و در مناسب‌ترین زمان به پایان برسانیم.

مدیریت زمان؛ نکاتی در مورد مدیریت زمان

مدیریت زمان؛ نکاتی در مورد مدیریت زمان

یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های هر فرد و بالأخص یک کارآفرین، زمان است. امروز می‌خواهیم شمارا با 10 نکته طلایی در مورد مدیریت زمان آشنا کنیم تا بهره‌وری خود را در زمان انجام امور مختلف بالا ببرید.

مدیریت زمان؛ مقابله باکار زیاد و وقت کم

مدیریت زمان؛ مقابله باکار زیاد و وقت کم

معمولی‌ترین عامل اضطراب در دنیای امروز داشتن کار زیاد و وقت کم است. درواقع«فقر زمانی» بزرگ‌ترین مسئله‌ای است که امروز با آن روبرو هستیم.

مدیریت زمان؛ ارزش‌های واقعی و روشن

مدیریت زمان؛ ارزش‌های واقعی و روشن

برای تعیین ارزش‌هایتان به باورهایتان فکر کنید، باورهای خود شما نه چیزهای که دیگران از شما انتظار دارند. سپس زندگی‌تان را با عمیق‌ترین آن‌ها هماهنگ کنید.

چگونه برنامه‌ ریزی کنیم؟

چگونه برنامه‌ ریزی کنیم؟

 

بدون شک، برنامه ریزی در زندگی موجب می‌شود تا فرد موفق‌تری باشیم و بهتر بتوانیم از زمان خود استفاده کنیم. ولی یادگیریِ نحوه‌ی برقراریِ تعادل، میان وظایف گوناگون در زندگی، کاری چالش‌برانگیز است. گاهی کار، مدرسه و وظایف روزانه روی هم انباشته می‌شوند و در عین حال، دوستان یا خانواده نیز از ما انتظار دارند که به آنها کمک کنیم. علاوه بر این کارها، باید زمانی را هم به رسیدگی به خودمان اختصاص دهیم. ولی در صورتِ داشتنِ یک برنامه‌ی روزانه، انجام این وظایف امکان‌پذیرتر می‌شود.

تاثیر مدیریت زمان بر زندگی شخصی

تاثیر مدیریت زمان بر زندگی شخصی

احتمالاً اصلی‌ترین مشکلی که مردم امروزه دارند کمبود زمان است. افرادی که سر کارند کارهای زیادی باید انجام دهند و زمان خیلی کمی برای زندگی شخصی خودشان دارند.

مدیریت زمان در تصمیم گیری

مدیریت زمان در تصمیم گیری

هنگام تصمیم‌گیری مدیرت زمان اهمیتی والا دارد. به‌یقین تصمیم‌گیری دقیق، وقت‌گیرتر از تصمیم‌گیری شتاب‌زده است. از طرف دیگر، زمان خاص خود را می‌خواهد.

مدیریت زمان در دو دقیقه

مدیریت زمان در دو دقیقه

دیوید آلن (مدرس خودیاری)‌ مشاور مدیریت زمان و نویسنده کتاب های پرفروش است. او برای بیش از یک میلیون متخصص در صدها سازمان، برنامه های خلاقیت و پیشرفت ارائه داده است. شرکتی چند میلیارد دلاری را اداره می کند و سه کتاب نوشته است. او از قانون دو دقیقه ای برای انجام کارهای بیشتر و همراه با موفقیت سخن می گوید.

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی و اطلاعات عمومی

آزمون استخدامی و اطلاعات عمومی

نسترن رنجبر ـ کوروش صحیفی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی