ENTJ ها اشخاصی فعال ، پر انرژی ، مطمئن و با صلاحیت هستند. آنها طبیعتا به جاهایی می روند که بتوانند در آن مسئولیت داشته باشند و با استفاده از منابع به هدف های بلند مدت خود برسند. آنها اشخاصی با علم و اطلاع هستند. از مواجه استقبال می کنند. دوست دارند در بحث های روشنفکرانه شرکت کنندENTJ ها از اشخاصی که آنها را به مبارزه می طلبند استقبال می کنند و برای کسانی که این کار را نمی کنند احترامی قایل نیستند . 

 

ENTJ ها که ما آنان را ژنرال (Fieldmarshal) می نامیم دارای بالاترین میزان مدیریت میدانی و سازماندهی در شرایط مختلف هستند. دومین خصوصیت بارز ژنرال ها سازماندهی در شرایط حساس و غیرمترقبه است که خوشبختانه آنها در این مورد دارای قدرت بالفطره ای هستند. اگرچه مهندسی ساختاری و عملیاتی تا حدی در عملیات سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد، اما ژنرال ها در این زمینه کمی نسبت به دیگر تیپ های بینشی عقب هستند و با مرور زمان می توانند این مهارت را در خود تقویت کنند. به هر باید گفت که هر نوع تمرین استراتژیک می تواند توانایی های افزونتری را به قابلیت های مهندسی و نیز مهارت های سازماندهی آنان بیافزاید.

ژنرال ها که به سختی حدود ۲ درصد از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند، افرادی هستند که برای رهبری به دنیا آمده اند و از همان دوران کودکی نیز می توان تشخیص داد که به گروه های کوچک دوستانشان دستور می دهند. در برخی موارد آنها خودشان را مسئول گروه ها می دانند و بعضی اوقات گیج می مانند که این اتفاق چگونه رخ داد. اما می توان دلیل این اتفاق را اینگونه توجیه کرد که آنها از همان دوران کودکی در هر جایی که باشند قدرت بالفطره و طبیعی در دستور دادن و فرماندهی دارند تا بتوانند افراد را در میادین مختلف اداره کرده و آنان را برای رسیدن به اهداف موردنظر هدایت کنند. آنها در تهیه نقشه برای یک کار، شرکت و یا سازمان همانند سرپرست ها یا ESTJ ها عمل می کنند اما ژنرال ها بیشتر به جای آنکه به دنبال قوانین و رویه ها باشند به دنبال سیاست ها و اهداف می باشند.

آنها نمی توانند سازمان ها را ایجاد کرده و نمی توانند اهدافشان را پیاده سازی کنند. زمانیکه ژنرال ها مسئولیت یک سازمان را بر عهده دارند، خواه نظامی، تجاری و آموزشی باشد خواه دولتی، بیش از هر تیپ دیگری این قدرت را دارند که مسیر و افق نهایی که سازمان باید به آن برسد را به تصویر بکشند و به نظر می رسد که به راحتی می توانند آن تصویر را با دیگران به اشتراک بگذارند. مهارت های سازماندهی و همکاری آنها به خوبی توسعه یافته است، و این بدان معناست که در قاعده بخشیدن به موضوعات مختلف، رتبه بندی اولویت ها، کلیت بخشی، خلاصه سازی، مدیریت میدانی و به تصویرکشیدن ایده هایشان دارای قدرت های بالایی هستند. به نظر می رسد قدرت سازماندهی آنها از قدرت تحلیل کردنشان قویتر است و اگر رهبران ENTJ بخواهند قدرت تحلیلشان را افزایش دهند باید تبدیل به مخترع (ENTP) و یا مهندس (INTP) شوند.

ژنرال ها در جامعه به مراتب رفیع مسئولیتی و مدیریتی می رسند و از این موضوع نیز خرسندی کامل دارند. آنها از اینکه تمام انرژیشان را صرف اهداف و کارشان کنند هیچگاه احساس خستگی نکرده و به راحتی می توانند دیگر بخش های زندگیشان را به خاطر مسائل کاری بلوکه کنند. ژنرال ها در هر حوزه ای اعم از پزشکی، حقوق، تجارت، آموزش، حکومت و نظامی گری، مدیرانی برجسته بوده و می توانند بخش های تحت مدیریت خود را با سیستم های ظریف و دقیق عملیاتی، برنامه ریزی صحیح در جهت پیشرفت و اهداف کوتاه مدت و بلندمدت اجرایی رهبری کنند. یک ژنرال برای انجام هر کاری همیشه باید یک دلیل هدفمند داشته باشد و احساسات افراد نیز معمولا دلیل کافی برای آنها نمی باشد. آنان ترجیح می دهند که تصمیماتشان بر اساس اطلاعات غیرشخصی باشد و می خواهند بر روی برنامه هایی کار کنند که به خوبی طرح ریزی شده باشند – مانند استفاده از عملیات مهندسی شده – و انتظار دارند که بقیه نیز از این روش تبعیت کنند. از خواسته های آنها می توان به کاهش خطوط قرمز کاغذبازی، دوباره کاریها و سردرگمی بی هدف در محیط کار اشاره کرد و کارمندانی را که نمی توانند خودشان را با برنامه های آنها وفق دهند و کاراییشان را افزایش دهند به راحتی اخراج می کنند. با این وجود ENTJ ها با رویه های ثابت شده و بدون تغییر مشکل دارند و هر دستورالعملی را که قصد ناکارآمدسازی آنها در دستیابی به اهدافشان باشد به راحتی نقض کرده و کنار می گذارند. یکی از خصوصیات ژنرال ها این است که به راحتی می توانند ناکارآمدی ها و مشکلات را ریشه یابی کرده و از بین ببرند و نیز در مقابل تکرار خطاها هیچ صبر و حوصله ای از خود نشان نمی دهند.

 

محل کار

*دوست دارند مسئول باشند ، اغلب مشاغل سرپرستی ، مدیریت و رهبری را بر عهده دارند . آنها مایل هستند که مسئول بهره برداری از توانایی های ویژه خود باشند .

*رهبران موافق هستند. ENTJ ها برای رهبری و بنیان نهادن سازمان ها بسیار مناسب هستند .

*موانع را به عنوان چالش در نظر می گیرند. آنها این توانایی را دارند که مشکلات سازمان را آشکارا شناسایی کرده و راه حل هایی ابتکاری برای کوتاه مدت یا بلند مدت ، بسته به نیاز سازمان ارائه کنند .

*برای رسیدن به هدف هایشان به روشهای استراتژیک توجه می کنند.

*حقایق و استراتژی ها را از قبل سازماندهی می کنند و دوست دارند که کارهایشان زودتر از زمان مقرر تمام شود.

*عدم کارایی را دوست ندارند ، از نداشتن صلاحیت ، از نداشتن قاطعیت بیزارند.

*رقابت جو هستند. اغلب معتاد به کار می باشند.

*دوست دارند با اشخاص قوی ، مستقل و نتیجه گرا کار کنند.

*بدون اینکه دلیل منطقی وجود داشته باشد تسلیم نمی شوند .

*دوست دارند عهده دار امور باشند، تصمیم گیرنده باشند. مایل نیستند از دیگران دستورالعمل و راهنمایی بگیرند. مگر آنکه آن شخص از دانش و صلاحیت بیش تری بر خوردار باشد.

 *برای مسایل راه حل های منطقی ارائه می دهند. دوست دارند با دستورالعمل ها و راهنمایی های روشن و واضح کار کنند.

 

عناوین شغلی

فهرست مشاغل زیر بر اساس بررسی های ما مناسب برای ENTJ می باشد . این بدین معنی است که این نقطه شروع بوده و یک فهرست جامع نمی باشد . هیچ ضمانتی مبنی بر اینکه یکی یا همه مشاغل قید شده برای شما مفید باشند وجود ندارد :

* مدیر یا موسس شرکت

* مدیر عامل

* مشاور رایانه

* وکیل

* قاضی

* مدیر یا رئیس تجاری

* استاد یا هیات مدیره دانشگاه

 

ارتباط با دیگران

*صادق ، صریح و رک هستند. آنها تعهداتی دارند و صریحا از این تعهدات حرف می زنند.

*اشخاصی را که به آنها علاقه مند هستند تشویق می کنند که به شکلی که در نظر آنها از همه مناسب تر است فعالیت کنند .

*با شور و اشتیاق زندگی می کنند .

*خوش خلق و خوی و در مواقعی جدی هستند .

*از روابط به عنوان فرصت مناسبی برای یادگیری استفاده می کنند .

*به حیثیت و موقعیت بها می دهند. بعضی ها دوست دارند شریک زندگی ای داشته باشند تا آنها را در رسیدن به هدفهای زندگی شان یاری بدهد.

*به همسری احتیاج دارند که خود مختار و از عزت نفس خوب برخوردار باشد.

*وقتی کاری مطابق میل آنها انجام نمی شود صبر و شکیبایی خود را از دست می دهند .

* می توانند مرعوب کننده ، صریح و مستقیم باشند.

*می توانند جنبه های ملایم خود را پنهان کنند تا خشن و زبر به نظر برسند .

* در شرایط استرس و فشار با خود و با دیگران رفتار پرخاش کننده دارند .

 

اوقات فراقت

ENTJ ها برای هر کاری دنبال برنامه بهتری می گردند. مانند سایر شئونات زندگی ، تفریح و فراغت هم باید هدفی را جستجو کند. دوست دارند در برنامه هایی شرکت کنند که با اشخاص در تبادل سودمند قرار بگیرند. بعضی از آنها ترجیح می دهند کار را با تفریح ادغام کنند. مثلا با مشتریان خود هند بال بازی می کنند .

 

پیشنهاد

*از تحت فشار گذاشتن دیگران، به اندازه ای خود تان را تحت فشار می گذارید خوداری ورزید. به خوب به اندازه کافی توجه کنید. بگذارید بعضی وقت ها کارها به شکلی که هستند باقی بمانند.

*همه روزه فرصتی را به تفریح و استراحت اختصاص بدهید. از تکنیک های مراقبه یا کاستن از استرس استفاده کنید .

*سعی کنید نیازهای عزیزانتان را پیش بینی کنید. از دیگران سوال کنید که برایشان چه می توانید انجام بدهید.

*وقتی به خانه بر می گردید نیازتان به کنترل دیگران را کنار در بگذارید و وارد منزل شوید.

*انتقاد را به حساب اینکه دیگران می خواهند شما را کنترل کنند نگذارید. اگر کسی شما را به مبارزه می طلبد ، قبل از اینکه واکنشی نشان دهید ببنید منظوری دارد.

*متوجه تاثیر خود روی دیگران باشید. بیش از اندازه مطمئن ظاهر نشوید، پر خاشگری بیش از اندازه نداشته باشید.

*به توصیه هایی از روی عقل سلیم ، توجه داشته باشید . وقتی بگذارید و اطلاعات تازه بدست آورید. قبل از تصمیم گیری به جنبه های مختلف توجه کنید.

*از لحظه اکنون لذت ببرید.

*توجه داشته باشید که هر کس استعدادی دارد. به استعدادهای دیگران به اندازه کافی توجه کنید .

*بیاموزید که گهگاه مصالحه کنید و از در سازش بر آیید. مذاکره کنید تا همه به بخشی از خواسته های خود برسند.

*به نقاط قوت خود توجه داشته باشید - اطلاعات وسیع ، سازمان یافته ، کار آمد ، عینی ، قاطع ، مطمئن ، نو آور و دارای مهارت های رهبری و برنامه ریزی.

 

اطلاعات بیشتر

به عنوان یک ENTJ سبک اصلی زندگی شما در بیرون متمرکز شده است . جایی که شما با مسائل به طور معقولانه و منطقی برخورد می کنید .سبک ثانویه زندگی شما درون است جایی که شما مسائل را توسط بصیرت خود دریافت می کنید .

ENTJ ها رهبرانی مادرزاد هستند . آنها در دنیایی از احتمالات و امکانات زندگی می کنند ، آنجایی که می بینند همه انواع رقابت ها از میان برداشته می شود و آنها می خواهند شخصی باشند که بر مسائل فائق می آید و برنده می شود .

آنها کشش زیادی به سمت رهبری دارند که به خوبی توسط سرعت فراگیری بالا، توانایی جذب زیاد اطلاعات علمی و قضاوت سریع و قاطع تغذیه می شود . آنها افرادی " مسئولیت پذیر " هستند .

ENTJ ها بسیار کار محور هستند و به طور کاملا طبیعی مناسب دنیای حقوقی و شرکتی می باشند .

آنها محیط اطراف را بطور دائم برای مشکلات احتمالی که توانایی پیدا کردن راه حل برای آنها را دارا هستند ، بررسی می کنند .آنها عموما مسائل را از زوایای بسیار بزرگ می نگرند و اصولا در نقشه کشیدن برای حل کردن مسائل محیط اطراف - مخصوصا مسائل حقوقی و شرکتی - موفق هستند . ENTJ ها معمولا به دلیل میل شدید به رهبری ، در دنیای کسب و کار موفق هستند . آنها در تلاش شان در کار خستگی ناپذیر هستند . و گرایش به تصویرسازی از آینده سازمان دارند . به این دلایل آنها ذاتاً رهبران سازمانی هستند .

در دنیای ENTJ ها جایی برای اشتباه وجود ندارد .آنها از تکرار اشتباهات خوششان نمی آید و در برابر بی کفایتی اصلا صبور نیستند . هنگامیکه به دلیل احترام سعی در صبر در این شرایط داشته باشند بسیار خشن می شوند .به دلیل آنکه آنها بطور ذاتی با احساسات مردم هماهنگ نیستند و بنظر می رسد که اعتقادی به هماهنگ کردن خود برای قضاوت با توجه به احساسات ، ندارند . ENTJ ها ، مانند خیلی از تیپ های دیگر ، مشکلاتی در مشاهده مسائل از دیدگاهی بجز دیدگاه خود دارند . برعکس تیپ های دیگر ، ENTJ ها ذاتاً صبر کمی در برابر افرادی که نگاهی متفاوت به زندگی دارند ، از خود نشان می دهند . ENTJ ها نیاز دارند که بطور آگاهانه بر روی شناسایی اهمیت نظرات دیگران مانند حساس بودن در برابر احساسات دیگران ، کار کنند . در فقدان این آگاهی ENTJ به شخصیتی مستبد ، هولناک و مغرور تبدیل می شوند . این می تواند یک مشکل واقعی برای ENTJ باشد .کسی که ممکن است از اطلاعات مهم و در عین حال همکاری دیگران بی بهره شود . در دنیای خصوصی این امر ممکن است بعضی از ENTJ ها را به همسران یا والدینی طاقت فرسا بدل کند .

ENTJ ها از میزان عظیمی از توان شخصیتی و حضور برخوردارند که به عنوان قدرتی برای دستیابی به هدف هایشان کار می کند . در عین حال این قدرت شخصیتی ، عاملی در جهت خود بزرگ بینی و از خود بیگانگی آنها نیز هست که ENTJ ها باید با فعالیت درست از این رخداد جلوگیری کنند .

ENTJ ها شخصیت هایی بسیار قوی و قاطع هستند . آنها تصمیمات را به سرعت می گیرند و بسیار سریع نظرات و تصمیمات خود را به دنیای اطراف ارائه می کنند . ENTJ هایی که بصیرت درونی خود را پرورش نداده باشند تصمیم هابشان را بسیار عجولانه و بدون فهمیدن همه موارد و راه حل ها می گیرند .

از طرف دیگر ، ENTJ هایی که طرف ذهنی و فکری خود را توسعه نداده باشند در منطق دادن به بینش خود ناتوان هستند و اصولا تصمیمات ضعیفی می گیرند . در این شرایط ممکن است ایده ها و بصیرت فوق العاده ای برای مسائل داشته باشند اما توان کمی برای تشخیص چگونگی عمل بر فراز دانسته ها داشته باشند یا عملکرد آنها نتایج متناقض حاصل کند . ENTJ ای که در محیطی کمتر از ایده آل پرورش یابد ممکن است به یک دیکتاتور یا خشن در دادن دستورات ناخودآگاه و بدون نیاز به توضیح منطقی و بدون در نظر گرفتن شرایط افراد دیگر که در آن سهیم هستند ، شوند .

با وجود این که ENTJ ها بطور ذاتی در مد احساسات دیگران نیستند ، ولی این اشخاص غالبا رگه های احساسی بسیار قوی ای دارند . اغلب این رگه های احساسی در ENTJ ها بسیار قوی هستند ولی آنها ظاهرا مایل هستند که این موارد را از دید دیگران مخفی نگه دارند و اعتقاد به ضعف احساسات دارند .

به دلیل عدم فعالیت ذاتی ENTJ ها در دنیای ارزش ها و احساسات ، ممکن است مواقعی آنها تصمیماتی که از روی ارزش می گیرند را در احساسات سرکوب شده خود به صورت بی اساس و نا مناسب نگه دارند که این خود گاهی باعث ایجاد مشکلات بسیار جدی برای آنها می شود .

ENTJ ها از ارتباط با مردم لذت می برند . به عنوان برون گرا ، آنها در ابتدا از بیرون انرژی می گیرند و تحریک می شوند . برای ENTJ ها هیچ چیز لذت بخش تر و خرسند کننده تر از یک مکالمه با نشاط و رقابتی نیست . آنها بخصوص برای افرادی که در برابر آنها می ایستند و برای عقاید خود دلیل می آورند احترام قایل می شوند

ترجیحات

غالب : فکری برون گرا

کمکی : شمی درون گرا

سومین : حسی برون گرا

فرعی : احساسی درون گرا

 

جهت انجام آزمون شخصیت شناسی MBTI  اینجا کلیک کنید.

 

منبع:

- ایران ام بی تی آی

- ایران ذهن

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

گنجینه معتبر آزمون استخدامی بانک ها

گنجینه معتبر آزمون استخدامی بانک ها

حدود 20 کارشناس و مدرس شبکه بانکی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی