وقتی که شما به عنوان «مدیر ارشد» در یک سازمان مشغول به کار هستید، بی‌تردید از مجموعه‌ای از مهارت‌ها و استعداد‌ها برخوردارید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در کار خود اثرگذاری بیشتری داشته باشید. برای رسیدن به این سطح از موفقیت، به احتمال زیاد مربیان و آموزگارانی داشته‌اید که از نزدیک پیشرفت شما را زیر نظر داشتند و شما را به شکوفا کردن استعداد‌هایتان تشویق می‌کردند و در صورت لزوم، از شما انتقادهایی می‌کردند که چه بسا چندان از شنیدنش خوشحال نشده‌اید اما در ادامه مسیر موفقیتتان ضروری بوده است.

 

اکنون شما در حرفه خود به جایی رسیده‌اید که احتمالا بسیاری از همکارانتان زیردست شما قرار گرفته‌اند. هرچند کار شما توسط هیئت مدیره یا ریاست ارشد سازمان مورد نظارت قرار می‌گیرد، اما معمولا این «نظارت» جزئیات کارهای روزانه شما را شامل نمی‌شود. آن‌ها بیشتر بر اساس سخنان و ارائه‌های شما در جلسات رسمی سازمان یا گزارش‌های دست چندمی که از کارمندانتان می‌گیرند، در مورد کارایی و عملکرد شما قضاوت می‌کنند.

به مرور زمان، بسیاری از مدیران متوجه می‌شوند که هر چه پست سازمانی آن‌ها بیشتر ارتقا می‌یابد، راهنمایی‌های کمتری دریافت می‌کنند و در سنجش میزان موفقیت عملکرد و پاسخ به نیازهای توسعه‌ای خود با دشواری و سردرگمی بیشتری مواجه می‌شوند. حتی این احتمال وجود دارد که مدیران ارشد به تدریج از انتقادات سازنده محروم شوند چرا که معمولا کارمندان نمی‌خواهند مدیران خود را برنجانند. از دید آن‌ها، چه بسا ارائه پیشنهاد به مدیر یا انتقاد از وی، کاری ناخوشایند و غیرعاقلانه تلقی شود.

 هرچه پست سازمانی مدیران ارتقا می‌یابد، انتقادات کمتری دریافت می‌کنند چرا که معمولا کارمندان نمی‌خواهند مدیران خود را برنجانند.

 

هچنین بسیاری از مدیران ارشد به میزان کافی بر توسعه روابط دوجانبه و مبتنی بر اعتماد با کارمندان رده‌های پایین‌تر که دریافت بازخورد‌ها و توصیه‌های آن‌ها را آسان‌تر می‌کند، توجه لازم نشان نمی‌دهند، در نتیجه با وجود این ‌که اعلام می‌کنند با آغوش باز پذیرای انتقادات سازنده و پیشنهاد‌ها هستند ولی ناخودآگاه با رفتار خود این احساس را منتقل می‌کنند که چندان علاقه‌ای به شنیدن نقد و پیشنهاد ندارند.

چنین مدیرانی معمولا وقتی بازخوردهای مبتنی بر ارزیابی‌های پایان سال را که اغلب در قالب برنامه بازخورد ۳۶۰ درجه است، دریافت می‌کنند، از شنیدن انتقادهایی که از سبک مدیریتی، شیوه‌های ارتباطی و مهارت‌های بین فردی آن‌ها می‌شود، بسیار شگفت زده می‌شوند. بد‌تر از همه اینکه درمی‌یابند درباره استراتژی‌ها، تصمیم گیری‌های تاکتیکی و اولویت‌های عملیاتی آنها درباره کسب و کار نیز نگرانی‌های فراوانی وجود دارد.

این مدیران ممکن است بالاخره (اغلب با تاخیر فراوان) دریابند که که کارمندانشان، انتقادات جدی و گسترده‌ای نسبت به عملکرد آن‌ها دارند و مدت‌هاست که چنین زمزمه‌هایی بین کارمندان برقرار بوده بدون اینکه آن‌ها اطلاعی داشته باشند.

 

منبع:

همکاران سیستم

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

گنجینه معتبر آزمون استخدامی بانک ها

گنجینه معتبر آزمون استخدامی بانک ها

حدود 20 کارشناس و مدرس شبکه بانکی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی