کارشناسان یا مدیران بازاریابی می توانند در بخش تبلیغات و بازاریابی همه سازمان ها و شرکت های دولتی و به ویژه شرکت های خصوصی مشغول به کار شوند.

 

 

به دلیل تخصصی تر شدن فعالیت های فروش و بازاریابی در کشور در سال های اخیر و پیش بینی ادامه این روند در سال های آتی پیش بینی می شود میزان استخدام در این شغل از رشد بالایی نسبت به سایر مشاغل برخوردار باشد.

 

وضعیت استخدام  و درآمد مدیر بازاریابی در برخی از کشورهای جهان به شرح زیر است

آمریکا - پیش بینی می شود میزان استخدام مدیران بازاریابی در بین سال های۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰، ۱۴ درصد رشد داشته باشد یعنی مساوی با رشد میانگین مشاغل در این کشور.

 

استرالیا - میزان استخدام مدیران بازاریابی در ۵ سال گذشته رشد ۳۴.۵ درصدی و کارشناسان بازاریابی رشد ۵.۴درصدی داشته است و رشد زیادی در میزان استخدام برای هر دو گروه در سال های آتی پیش بینی شده است.

 

 

حقوق و درآمد مدیر بازاریابی

بازاریابی از آن جمله مشاغلی است که تخصص و مهارت فرد نقش بسیار تعیین کننده ای در میزان درآمد وی دارد.

 

در جدیدترین پژوهش صورت گرفته در اواخر سال ۱۳۹۲ توسط تعدادی از متخصصان شغلی کشور، گروه های مختلف شغلی از نظر درآمدی مورد بررسی قرار گرفته اند. بر این اساس متوسط حقوق و درآمد کارشناس/ مدیر بازاریابیدر سمت های مختلف شغلی و در رده های مختلف سازمانی (کارشناس، سرپرست و مدیر) استخراج شده است.

 

برخی از سمت هایی که در این پژوهش برای کارشناس/ مدیر بازاریابی در نظر گرفته شده اند شامل کارشناس بازاریابی، کارشناس تبلیغات، کارشناس محصول، سرپرست بازاریابی، مدیر بازرگانی، مدیر تبلیغات و … می باشند که یک کارشناس/ مدیر بازاریابی می تواند در هر یک از آنها استخدام شده و فعالیت نماید.

 

برای کارشناس/ مدیر بازاریابی در هر سمت  و در هر رده سازمانی حداقل، حداکثر و متوسط درآمد ماهیانه ذکر شده است. به عنوان مثال کارشناس بازاریابی که در سمت سرپرست بازاریابی در رده سرپرست کار می کند، در اواخر سال ۱۳۹۲، حداقل درآمد ۷۰۰۰۰۰ تومان، حداکثر درآمد ۲۵۰۰۰۰۰ تومان و متوسط درآمد ماهیانه ۱۲۰۰۰۰۰ تومان را داشته است.

 

درآمد ماهانه کارشناس فروش / مدیر فروش در ایران

 

توجه داشته باشید که تحقیق بالا روی شاغلانی که در استخدام شرکت یا سازمانی (اعم از دولتی یا خصوصی) می باشند، صورت گرفته است. در مورد افرادی که کارآفرین هستند و کار مستقلی در حوزه تخصصی شان، راه اندازی کرده اند، شرایط متفاوت است و آنها با توجه به میزان فعالیت، تخصص، تلاش و پشتکارشان، درآمدهای متفاوتی دارند.

 

درآمد این شغل در برخی از کشورهای جهان 

 

آمریکا - متوسط درآمد سالیانه مدیران بازاریابی در سال ۲۰۱۰، ۱۱۲.۸۰۰ دلار (برای همه مشاغل ۳۳.۸۴۰ دلار ) و مطابق با آخرین آمارها در سال ۲۰۱۳، ۱۱۹.۵۰۰ دلار بوده است.

 

استرالیا - متوسط درآمد سالیانه مدیران بازاریابی ۷۷.۵۰۰ دلار و کارشناسان بازاریابی ۶۶.۵۰۰ دلار (قبل از کسر مالیات) می باشد.

 

انگلستان - متوسط درآمد سالیانه کارشناس بازاریابی برای افراد تازه کار بین ۲۷.۵۰۰ تا ۳۳.۵۰۰ دلار، برای افراد با تجربه بین ۳۸.۰۰۰ تا ۶۱.۰۰۰ دلار بوده و متوسط درآمد سالیانه مدیران بازاریابی ۷۶.۰۰۰ دلار یا بیشتر می باشد.

 

منبع :

-مسیر ایرانی

-پارس انلاین

-برگزیده ها

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

20 آزمون عمومی استخدامی

20 آزمون عمومی استخدامی

گروه مولفین
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی