درشرایط مساوی تقریبا تمامی کارفرمایان ترجیح می دهند برای فرصت شغلی مورد نظرخود متقاضیان محلی را استخدام کنند تا کسانی که درخارج ازمحدوده فعالیت آنها زندگی می کنند زیرا هزینه های استخدام چنین کارکنانی ساده تراست و برنامه ریزی جهت مصاحبه با اینگونه متقاضیان نیز آسان ترصورت می گیرد و هیچگونه مشکلی یا بارمالی ازنظرنقل مکان آنها وجود ندارد .

   

 اما باتوجه به اطلاعاتی که به دست آمده و تحقیقی که صورت گرفته تقریبا نیمی ازتمامی کارجویان برای یافتن کارمناسب حاضربه تغییرمکان زندگی خود هستند .اگرشما نیز ازجمله کارجویان اخیرهستید که برای نقل مکان برنامه ای دارید یا ایده ای درذهنتان است نکات ذیل را هنگام نوشتن رزومه خود درنظربگیرید:

 

تمامی مناطق مورد نظرخودتان را مشخص کنید:

درصورتی که فرم رزومه به نحوی است که باید محل کارمورد درخواست را ذکر کنید ، تمامی مکان هایی را که توانایی کاردرآنها را دارید فهرست نماییدو اگرازشما پرسش شده باشد که آیا به خاطرشغل حاضرهستید محل زندگی خود را تغییردهید پاسخ مثبت بدهید. وقتی کارفرمیان درمیان رزومه ها جستجو می کنند هم کارجویانی را درنظرمی گیرند که محلی هستند و هم به آن گروه توجه می کنند که برای نقل مکان مشکلی ندارند.

 

موضوع نقل مکان را برجسته نمایید:

برای اینکه روی امکان نقل مکان تاکید کرده باشید آن را به صورت مشخص ذکرکنید . اگرمکان مشخصی درذهنتان نیست به طورمثال قید نمایید که حاضرهستید درهرجای کشور کارکنید یا اگرمنطقه مشخصی را درذهن دارید به آن اشاره کنید .

 

درنامه پوششی ماهرانه عمل کنید:

نامه ای که به همراه رزومه خود ارسال می کنید بهترین محلی است که می توانید وضعیت خود را ازنظرمکان زندگی قید کنید به طورمثال اگر منطقه خاصی را درنظردارید می توانید بنویسید :" لطفا درنظرداشته باشید که من قراراست ازتاریخ ...... در...... زندگی کنم و مایلم فرصتی داشته باشم که درمورد همکاری با آن شرکت درخدمت شما باشم (یا باشما گفت و گو کنم .). اگرمحل مورد نظرشما جایی است که قبلا درآنجا زندگی کرده اید درنامه ای که همراه رزومه خود می فرستید می توانید به این ترتیب به آن اشاره کنید : لازم به ذکراست که من میل دارم برای اقامت دائم به .... برگردم . " حتی تا کید بریک ویژگی محلی نظیرکاربا دوستان درآن منطقه یا وضعیت آب وهوایی و....می تواند شانس شما را درنامه پوششی زیاد کند . نکته دیگری که می توانید به آن اشاره کنید عدم درنظرداشتن مکانی خاص برای اشتغال است مثلا می توانید بنویسید:" برای من بیشتریافتن کارمناسب دارای اهمیت است بنابراین درصورت لزوم آمادگی کامل برای زندگی درهرجا که باشد را دارم ."

برای مصاحبه استخدامی دردسترس باشید:

اگرمحل خاصی را برای زندگی درآینده درنظردارید با یک برنامه ریزی مناسب ترتیبی دهید که بتوانید برای مدتی نظیریک هفته درمحل حضورداشته باشید وبا کسانی که امکان استخدام شما رادارند یا برای استخدام مصاحبه می کنند حضوری رو در رو داشته باشید. این موضوع را می توانید درنامه خود ذکرکنید . می توانید اول یک مصاحبه تلفنی داشته باشید وسپس اگر توافق دوطرفه ای بود یا طرف مقابل نیز مایل به استخدام شما بود ترتیب ملاقات درمحل را بدهید.

هزینه های نقل مکان را درنظربگیرید:

برخی ازافراد حرفه ای دارای تخصص های ویژه ای هستند که ممکن است کارفرما مایل باشد هزینه جابه جایی یا اقامت آنها را درمحل جدید بدهد وبرخی کارجویان نیز حاضرند برای یافتن شغل خودشان هزینه های جابه جایی را بپردازند . برخورد این افراد درمورد تغییرمکان به یقین متفاوت خواهد بود افراد حرفه ای روی دریافتی خود مذاکره می کنند تا به حقوق و دستمزدی مناسب برای کاردرمکان موردنظر دست پیدا کنند.

کارجویانی که رقیب دارند وقتی کارمناسبی پیدا می کنند باید درمورد هزینه های نقل مکان کوتاه بیایند درغیراینصورت توان رقابت با دیگران را نخواهند داشت .بایدبه خاطرداشت که اینگونه افراد خود هزینه های نقل مکان را به گردن می گیرند و می توانند درنامه ای که به کارفرما بنویسند چنین قید نمایند :"اینجانب ازنظر تامین هزینه اقامت درمحل جدید هیچگونه مشکلی ندارم و موضوع اقامت درآنجا ازنظرمن حل شده است ."

 

ازآدرس دیگران در درخواست شغل استفاده نکنید :

گاهی برخی افراد برای اینکه کاری درمحل مناسب برای خودپیدا کنند ازآدرس افرادی که می شناسند و درآن منطقه زندگی می کنند استفاده می نمایند. اینکارممکن است مشکل آفرین باشد. اگرشغلی را که درسوابقتان ذکر کرده اید دریک محل باشد و آدرسی که می دهید خیلی دورازآنجا باشد کارفرمایی که می خواهد کاراستخدام را انجام دهد متوجه این موضوع می شود. موضوع وقتی بحرانی ترخواهد شد که شما رابرای مصاحبه دعوت کنند ونتوانید دروقت مناسب حاضرشوید . دراینصورت صلاحیت وصداقت شما باتردید مواجه می شود. بهتراست دراینمورد صادق باشید وباروش هایی که گفته شد درنامه خود یا دررزومه ای که ارسال می کنید به موضوع اشاره کنید .

منبع :

بازار کارا

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

مجموعه سوال‌های: آزمون استخدامی بانک‌ها (دولتی - خصوصی)

مجموعه سوال‌های: آزمون استخدامی بانک‌ها (دولتی - خصوصی)

گروه مولفان انتشارات پارتیان
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی