استفاده صحیح از زبان بدن در مصاحبه، برای موفقیت شما ضروری است. زبان بدن بدون توجه به آنچه که از دهان شما بیرون می آید اطلاعات زیادی از شما به طرف مقابلتان می دهد.

 

 

کارفرمایان به نحوه ی لباس پوشیدن و رفتار شما در طول جریان مصاحبه توجه می کنند تا بتوانند درک بهتری از شخصیت شما به دست آورند.

کارشناسان همواره سعی در این دارند که حرکات بدن را تجزیه و تحلیل کرده و راهی برای تعیین شخصیت فرد و روابط حرکات بدن او با ذهنش بیابند. این علم هر روز پیشرفت کرده و به مستندات دقیق تری دست پیدا می کند.

 

 1- محکم دست بدهید.

دست دادن می تواند بعضی چیزها را راجع به ما لو بدهد. جالب است بدانید که افراد پرخاشگر محکم دست می دهند، در حالی که افراد خجالتی و کسانی که از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستند، آرام و نرم دست می دهند. برای دست دادن به نکات زیر توجه کنید: دست ها باید کاملاً تمیز باشند. دست ها باید گرم ولی بدون عرق باشند. حرفه ای دست بدهید، یعنی نه خیلی محکم و نه خیلی آرام، همراه با یک لبخند گرم.

 

2- به صورت مناسبی روی صندلی بنشینید.

 به طرز نشستنتان دقت کنید. طرز نشستن یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که می تواند بر طرف مقابل اثرگذار باشد.

بر روی صندلی کاملاً صاف بنشینید. در حالیکه شما در حال انتظار بر روی صندلی نشسته اید حواستان باشد که پشتتان خمیده نشود و بهترین وضعیت خود را همچنان حفظ کنید. ممکن است منشی دفتر رفتار های شما را زیر نظر بگیرد و نکته هایی را بدون آنکه شما متوجه شوید برای مدیر دفتر یادداشت کند.

 

3- نگران و مضطرب نباشید.

 اضطراب داشتن نشان دهنده ی فقدان عزت نفس و اعتماد به نفس در شماست. در طول مصاحبه سعی کنید آرام باشید و نفس عمیق بکشید و از اینکه به طور دائم تغییر وضعیت دهید، اجتناب کنید. رفتارهایی از قبیل با پا ضربه زدن به زمین ، بازی با موها و ناخن ها و تکان دادن صندلی در حین مصاحبه مطلوب نیستند و نشان دهنده ی وجود اضطراب و عدم اطمینان در شماست.

 

4- تماس چشمی قوی ایجاد کنید.

چشم ها هم حرف هایی برای گفتن دارند. تماس چشمی بیشتر از این مقدار می تواند نشانه جسارت و اعتماد به نفس بیش از حد شما، و تماس چشمی کمتر از این می تواند نشانه بی علاقگی شما باشد

برای اینکه طرف مقابل را از کارایی و علاقمندی خود به کار مطمئن کنید تماس چشمی مؤثری را داشته باشید.به چشمان مصاحبه کننده زل نزنید بلکه هر چند ثانیه یکبار به قسمت های مختلف صورت او نگاه کنید و با تکان دادن سرتان صحبت های ایشان را تصدیق کنید.این کار نشان میدهد که شما قوی و با اعتماد به نفس هستید و به صحبت های ایشان توجه کافی دارید.

دکتر گلس توصیه می کند که به جای زل زدن به چشمان طرف، “تماس چهره ای مستقیم” برقرار کنید. راه موثر تر برای حصول اطمینان شخص مقابل از علاقه و کارایی شما، این است که هر دو ثانیه یک بار به قسمت های مختلف صورت او نگاه کنید. نگاهتان را از چشمان روی بینی، لب ها و بقیه صورت بچرخانید و اینگونه اصطلاحا چشم و چال طرف را در نمی آورید.

 

5- لبخند بزنید

لبخند زدن در طول مصاحبه باعث می شود که شما صمیمی و دوست داشتنی به نظر برسید و در ذهن مصاحبه کننده خاطره خوبی را به جای بگذارید. این خاطره ی خوب در دیدارهای بعدی شما با مصاحبه کننده تاثیر خوبی خواهد داشت. نیازی نیست در تمام مدت مصاحبه بخندید این کار باعث میشود رفتار شما ساختگی به نظر برسد. پس حداقل یک یا دو بار در طول مصاحبه بخندید.

لبخند زدن در آخر جلسات تاثیر مثبت و خوبی بر جای می‌گذارد. پس مصاحبه را با لبخند به پایان برسانید. لبخند زدن باعث ایجاد نشاط دوطرفه می‌شود، سردی روابط را کم می‌کند و خاطره خوبی از شما در ذهن طرف مقابل باقی می‌گذارد. این خاطره خوب در بررسی‌های بعد از مصاحبه به پذیرش شما کمک زیادی می‌کند و شانس استخدام‌تان را افزایش می‌دهد.

 

منبع:

- دلتا

- فریا

- دیجیاتو

- برترین ها

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

منابع کلیدی آزمون استخدامی با پاسخ کلیدی و تشریحی قابل استفاده برای داوطلبان ...

منابع کلیدی آزمون استخدامی با پاسخ کلیدی و تشریحی قابل استفاده برای داوطلبان ...

خدیجه پور معین
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی