درزمان مصاحبه قلبتان چنان می تپد که می خواهد از سینه خارج شود، دانه های عرق روی پیشانیتان نشسته و افکارتان مغشوش است. اما، این تنها یک مصاحبه کاری است نه یک بازجویی خصومت آمیز. هرچند شکی نیست که گاهی مصاحبه برای کار می تواند بسیار اعصاب خرد کن باشد، اما...

 

 

نباید فراموش کرد که بسیاری از جویندگان کار، زمان قابل توجهی را به نگران شدن و تمرین درباره آنچه باید در مصاحبه بگویند اختصاص می دهند، و سپس زبان بدن آنان تمام این زحمات را به باد می دهد.

 

1 ـ نگاه به زیر: اگر هنگام مصاحبه و پاسخ‌دادن پرسش‌ها سرتان را به زیرانداخته و به زمین چشم بدوزید نشان‌دهنده نداشتن اعتماد به نفس است. حتی اگر پاسخ‌هایتان فوق‌العاده باشد، نمی‌توانید تاثیر خوبی روی مصاحبه‌کننده بگذارید.

 

2 ـ با پشتی خمیده روی صندلی نشستن: اگر با پشتی خمیده روی صندلی بنشینید این منظور را می‌رسانید که مصاحبه برایتان اهمیتی ندارد. باید مراقب نحوه نشستن‌تان باشید.

 

3 ـ تماس چشمی: این نکته با نکته اول در ارتباط است. همان‌طور که نباید چشم‌تان را به زمین بدوزید، مراقب باشید به مصاحبه‌کننده خیره نشوید. هرازگاهی نگاه کردن به او نشان می‌دهد به صحبت‌هایش توجه کافی دارید.

 

4 ـ ضربه پا: افراد وقتی دچار اضطراب و نگرانی می‌شوند برای این که جلوی اضطرابشان را بگیرند با پای خود به زمین ضربه می‌زنند، درست مانند این که موسیقی گوش می‌کنند. این کار گاهی اوقات بسیار ناخودآگاه انجام می‌شود. بنابراین برای این که مصاحبه ‌کننده پی به اضطرابتان نبرد، پاهایتان را ثابت نگهدارید.

 

5 ـ دست‌ به سینه نشستن: این حرکت موجب می‌شود مصاحبه ‌کننده احساس کند شما علاقه‌ای به بودن در آنجا ندارید. بهترین حالت این است که انگشت‌هایتان را درهم قفل کرده و روی میز یا پایتان قرار دهید تا حرکتی ناشی از بی‌قراری انجام ندهید.

 

6 ـ روش دست دادن: اگر دست می‌دهید، نباید ضعیف باشد که نشانه نداشتن اعتماد به نفس است و خیلی هم محکم که برتری‌تان را نسبت به مصاحبه‌کننده می‌رساند و هیچ یک مناسب نیست.

 

7 ـ اخم ‌کردن: اخم‌ها بیانگر افکار منفی هستند و از آنجا که کارفرما به دنبال اشخاصی با روحیه و افکار مثبت است، پس مراقب باشید اخم نکنید.

 

8 ـ تکان بی‌مورد خوردن: هر نوع تکان بی‌موردی مانند بازی با مو، نشان از اضطراب دارد و از آنها باید پرهیز کنید.

 

9 ـ تکان‌دادن سر به منظور موافقت یا هر چیز دیگر: وقتی بر سر موضوعی با مصاحبه‌کننده توافق دارید، خوب است این توافق را همزمان با کلام و سرتان تایید کنید، اما نباید سر هر جمله‌ای که او می‌گوید سرتان را تکان دهید.

 

10 ـ‌ نگاه ناامید: وقتی پاسخ سؤالی را نمی‌دانید بلافاصله ناامیدانه نگاه نکنید، این کار نشان می‌دهد شما به سرعت شکست را می‌پذیرید.

 

- منبع

- دلتا

- جام جم آنلاین

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

منابع کلیدی آزمون استخدامی با پاسخ کلیدی و تشریحی قابل استفاده برای داوطلبان ...

منابع کلیدی آزمون استخدامی با پاسخ کلیدی و تشریحی قابل استفاده برای داوطلبان ...

خدیجه پور معین
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی